Ik vond nog 33K 0,6W (250v) is dat ook goed?Je kunt voor alle weerstanden ½watters nemen, evt de kathode en schermrooster-weerstanden eindbuizen 1W.
De automaat is tevreden met ¼W, behalve de 33k naar de V-, daar 1W.
Anne
GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Re: GU-50 Monoblokken
Moet kunnen.democles schreef:Ik vond nog 33K 0,6W (250v) is dat ook goed?
Ik vond ½W iets aan de lage kant, dan maar 1W genoemd wat weer wat veel is.
Gangbare waardes zijn steeds het dubbel van de vorige 0,125W , 0,25W , 0,5W , 1W , ... vandaar.
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Even een tijdje met die Fase print aan het schuiven geweest
Wilde eigenlijk de buisvoeten niet meer op de print maar los.
Als ik dan het schema bekijk kan ik er twee dingen uitlichten,,het transistoren gebeuren,,.
Als we dat nu als componenten op een klein printje maken,dan kan de rest vrij bedraad worden en ben ik voor de plaatsing van de
voorbuis voeten niet meer gebonden aan een print met vaste plek voor de buis voeten.
Oke werk aan de winkel................
printjes 3x3cm en 5x5cm
Wilde eigenlijk de buisvoeten niet meer op de print maar los.
Als ik dan het schema bekijk kan ik er twee dingen uitlichten,,het transistoren gebeuren,,.
Als we dat nu als componenten op een klein printje maken,dan kan de rest vrij bedraad worden en ben ik voor de plaatsing van de
voorbuis voeten niet meer gebonden aan een print met vaste plek voor de buis voeten.
Oke werk aan de winkel................
printjes 3x3cm en 5x5cm
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Je houdt niks over. Kun je eigenlijk net zo goed bij op de bias controller zetten dan toch?
Re: GU-50 Monoblokken
Wil deze dingen dicht bij de voorbuizen,de biasautomaat is enkel voor de eindbuizen en komt ergens aan de wand.
Hou nog genoeg over
Hou nog genoeg over
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Ok. En de bias controller is ook al een bestaande print natuurlijk, of maak je er zelf nog 1?
Re: GU-50 Monoblokken
Misschien nog een print monoblok biasautomaat erbj ontwerpen met al die files erbij
Ik zal de vraag op Topic Biasautomaat plaatsen Barry Demo
En op sturen naar Thailand zal ik dan ook deze keer weer doen
Ik zal de vraag op Topic Biasautomaat plaatsen Barry Demo
En op sturen naar Thailand zal ik dan ook deze keer weer doen
Re: GU-50 Monoblokken
Wacht nog maar even Bert, eerst maar eens kijken of ik beide printen gelijk krijg,kwa spanningen,daarna kan er altijd verder ontworpen worden 
Re: GU-50 Monoblokken
Dit is wat er klaar is.
Bias printen 4x ,1 mislukt
,maar ik heb er maar 2 nodig
Relais print en gloei/hoogspanningsprint.
Bias printen 4x ,1 mislukt
Relais print en gloei/hoogspanningsprint.
Re: GU-50 Monoblokken
Alle printen voor twee Monoblokken geëtst en geboord,morgen solderen........... 
Re: GU-50 Monoblokken
Nee, heb dat veranderd,geen fase print maar gewoon ouderwetse buisvoeten met twee kleine ondersteunende printjes voor het transistor gebeuren.
Zo ben ik niet meer gebonden aan de plaatsing van de voorbuizen en ben ik van de printvoeten af.
Wordt dus semi vrij bedraad deze keer.
Even naar boven scrollen en dan wordt het wel duidelijk...........
Zo ben ik niet meer gebonden aan de plaatsing van de voorbuizen en ben ik van de printvoeten af.
Wordt dus semi vrij bedraad deze keer.
Even naar boven scrollen en dan wordt het wel duidelijk...........
Re: GU-50 Monoblokken
Ja een heel druk schema en dat is nu passen en meten om het netjes te verdelendemocles schreef:Nee, heb dat veranderd,geen fase print maar gewoon ouderwetse buisvoeten met twee kleine ondersteunende printjes voor het transistor gebeuren.
Zo ben ik niet meer gebonden aan de plaatsing van de voorbuizen en ben ik van de printvoeten af.
Wordt dus semi vrij bedraad deze keer.
Even naar boven scrollen en dan wordt het wel duidelijk...........
Re: GU-50 Monoblokken
Nee,peanutsJa een heel druk schema
Probeer flex. te zijn in de ontwerpen een combinatie van twee werelden is misschien de oplossing
Persslot is de beste oplossing de eenvoud.
En dat krijg je met de instelling een complex geheel er uit te halen en dat neer te zetten als een component
En dan wordt de verdere verwerking in de opbouw niets meer of minder dan het plaatsen van, b.v. een weerstand of condensator.
Re: GU-50 Monoblokken
Beetje virtueel aan het schuiven geweest voor een betere ruimte beleving 
Hier gaat het me vooral om de ruimte tussen de voorbuizen.
Dit is maar een summier tekeningetje,maar geeft me wel inzicht of ik nog ruimte heb voor de steuntjes van de rest van de onderdelen.
En hoe groot het subframe wordt.
Kast ruimte 30x30cm met bekisting iets van 35x35cm buitenmaat.
Hier gaat het me vooral om de ruimte tussen de voorbuizen.
Dit is maar een summier tekeningetje,maar geeft me wel inzicht of ik nog ruimte heb voor de steuntjes van de rest van de onderdelen.
En hoe groot het subframe wordt.
Kast ruimte 30x30cm met bekisting iets van 35x35cm buitenmaat.
Re: GU-50 Monoblokken
Waar moet de gloeivoorziening van de eindbuizen zitten
Anne
Ieder z'n lol in de nachtdemocles schreef:Beetje virtueel aan het schuiven geweest voor een betere ruimte beleving![]()
Dat wordt een versterker in betonKast ruimte 30x30cm met bekisting iets van 35x35cm buitenmaat.
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 29 jul 2018, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GU-50 Monoblokken
Als je nu de 2 trafo's links en rechts op/van de print zet, past het beter op de plank. Slanke opzet, kan dus ook. 
Re: GU-50 Monoblokken
Ja dat was een puntje,trafo,s dus op de bovenplaat anders geen ruimte voor de 12,6v gloeitrafo.Waar moet de gloeivoorziening van de eindbuizen zitten
Re: GU-50 Monoblokken
Maar wel lang dan +- 55cmhannesie schreef:Als je nu de 2 trafo's links en rechts op/van de print zet, past het beter op de plank. Slanke opzet, kan dus ook.
