Dat gaat denk ik niet lukken met een stofzuiger, deze dust caps zijn voorzien van een coating waardoor ze erg stevig zijn (ja, niet stevig genoeg voor de priemende vingertjes van irritante kindertjes ). Je zou eens op Aliexpress kunnen kijken of je voordelige dust caps (papier) kunt kopen en de bestaande dust caps kunt verwijderen en ze vervolgens te vervangen. Je zou ze er ook gewoon overheen kunnen lijmen als ze een tikje groter zijn. Als laatste kun je ze coaten met verf of houtlijm.
Laatst gewijzigd door SARK op ma 16 jul 2018, 6:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Proberen lijkt me ook een goed plan, en te beginnen op laag vermogen als de stofzuiger daarvoor een regeling heeft. Zuig je de kapjes er af (zelf tot nu toe niet meegemaakt) dan kun je altijd nog nieuwe plaatsen. Dustcaps zijn er trouwens ook in plastic, die hoef je dan niet meer te coaten.
Het zijn inderdaad vrij stevige kapjes, heb m’n vrouw aan het werk gezet met een rietje maar die zuigt niet hard genoeg .Vanmiddag de stofzuiger maar even en anders gaan ze naar Ernst.
Drupje hotglue erop, voor het uithard een platte schroevendraaier insteken, zo vlak als mogelijk. Tijdens het uitharden lift je met de schroevendraaier en lijm het deukje steeds verder op. Niet geschikt bij dunne papieren stofkappen
Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
Het project is nog gaande. Maar goed idee, het zijn nogal stugge kapjes maar het proberen waard.
Vroeger gebruikte ik een (stevige) naald om zo'n stofkap weer naar voren te krijgen. Naald er in prikken, naald nagenoeg horizontaal houden en dan omhoog/naar voren trekken. je hebt dan een miniscull gaatje dat je dan met een druppelte lijm oid kunt dichtmaken.
Vroeger gebruikte ik een (stevige) naald om zo'n stofkap weer naar voren te krijgen. Naald er in prikken, naald nagenoeg horizontaal houden en dan omhoog/naar voren trekken. je hebt dan een miniscull gaatje dat je dan met een druppelte lijm oid kunt dichtmaken.
Dar had ik ook al aan zitten denken. Maar heb de methode met het het plee rolletje uitgevoerd. De kapjes zijn van de B200 echter behoorlijk taai dus de stofzuiger gepakt. Op minimale kracht net zolang de zuigkracht verhogen tot ie plop zegt. Gelukt dus!
Heb een aardig voorraadje van die speakers en allen weer gefixt! Bedankt heren!
Doordat je zachte plakkerige klompje voor uitharding meegetrokken wordt heb je een soort 3d vloeibare sticker. Het zit meer vast om de schroevendraaier en komt dus gewoon los. Vaak gedaan, afgekeken van uitdeuken zonder spuiten. Je komt er ook verder mee dan met de stofzuiger.
Doordat je zachte plakkerige klompje voor uitharding meegetrokken wordt heb je een soort 3d vloeibare sticker. Het zit meer vast om de schroevendraaier en komt dus gewoon los. Vaak gedaan, afgekeken van uitdeuken zonder spuiten. Je komt er ook verder mee dan met de stofzuiger.
Mooi werk trouwens, ik zie dat het gelukt is!
Die doen dat met een soort rubber zuignapje met die lijm erop
Zo heb ik het zien gebeuren Wouter Werkt niet altijd is wel een handigheid dat uitdeuken zonder spuiten
Knap wat ze presteren