GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Ik heb daar ook al wel niet altijd verklaarbare zaken meegemaakt. Soms is het beter aan de sturende kant de massa aan gnd te leggen, soms de andere kant. Inderdaad volgens de algemene versterker regels bouwen, 1 of 2 centrale aardpunten etc, en het laatste beetje brom trial & error.
Re: GU-50 Monoblokken
Ja snap het wel, Denk ik.Barry2001 schreef:Ik heb daar ook al wel niet altijd verklaarbare zaken meegemaakt. Soms is het beter aan de sturende kant de massa aan gnd te leggen, soms de andere kant. Inderdaad volgens de algemene versterker regels bouwen, 1 of 2 centrale aardpunten etc, en het laatste beetje brom trial & error.
Zou er eens een keer kunnen meten , of die afscherming aan 2 kanten of 1 kant verschil uitmaakt op korte stukjes 5 - 30 cm
Re: GU-50 Monoblokken
Hoi allemaal, ik volg dit al een tijdje omdat ikzelf ook bezig ben met de GU50. Misschien iets voor een volgende keer maar subframes van alu geven niet echt veel bescherming tegen straling. Je kunt in dat geval beter RVS gebruiken voor de grondplaat en binnen in de kast bijv. printplaat. Ook kun je alles wat spanning draagt met doorvoer c's bestuken. Op die manier voorkom je ook al een hoop ellende met brom.
Re: GU-50 Monoblokken
Bedankt, peetey.
Dat van RVS en koper weet ik,misschien voor de volgende keer.
Dit subframe is ook meer bedoeld om niet te veel schroefverbindingen op de bovenplaat te zien.
Deze zit bijna in elkaar,ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Dat van RVS en koper weet ik,misschien voor de volgende keer.
Dit subframe is ook meer bedoeld om niet te veel schroefverbindingen op de bovenplaat te zien.
Deze zit bijna in elkaar,ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Re: GU-50 Monoblokken
Op de hoogspanning na zitten alle spanningen er op.
De potmeters voor de biasafstelling gemonteerd.
De uitgangstrafo geplaatst.
Het negatief gecontroleerd en max. negatief ingesteld.
Morgen de ,bling,bling, er op en dan kan de stekker er in.
De potmeters voor de biasafstelling gemonteerd.
De uitgangstrafo geplaatst.
Het negatief gecontroleerd en max. negatief ingesteld.
Morgen de ,bling,bling, er op en dan kan de stekker er in.
Re: GU-50 Monoblokken
En dan wil ik graag op een display zien hoeveel mV er staat over de kathodes van de eindbuizen om zo te weten hoeveel mA er door gaan
Nou dat wordt touwtjes leggen,display aansluiten,meerstanden schakelaar (schakelt de +12v naar het display,ik kan het display dus gewoon uit zetten
,LED aanduiding welke pot bedient kan worden en welke buis gemeten wordt).
Het display draait op 12v wat verder nergens aan zit, alleen het display.
De voeding voor de LED,s komt van de 6,3v DC gloei voeding.
Tevens een LED in het aan uit stangetje gemonteerd,wat aan gaat als de vertraging de hoogspanning inschakelt (staat parallel aan het timer relais).
Alleen de hoogspanning nog en twee LED,s op de voeten van de eindbuizen,,voor de kerstboom verlichting...............
Nou dat wordt touwtjes leggen,display aansluiten,meerstanden schakelaar (schakelt de +12v naar het display,ik kan het display dus gewoon uit zetten
Het display draait op 12v wat verder nergens aan zit, alleen het display.
De voeding voor de LED,s komt van de 6,3v DC gloei voeding.
Tevens een LED in het aan uit stangetje gemonteerd,wat aan gaat als de vertraging de hoogspanning inschakelt (staat parallel aan het timer relais).
Alleen de hoogspanning nog en twee LED,s op de voeten van de eindbuizen,,voor de kerstboom verlichting...............
Re: GU-50 Monoblokken
Kan niet wachten,.................
De hoogspanning er aan geknoopt.
Speaker er aan gehangen,en prik er op
De ruststroom langzaam verhoogd naar 40 mA.
Er klonk een STOOOOM BOOT, Aiiiiii ,even de Anodes omwisselen
Anode aansluitingen omgewisseld,cd speler er aan ,deze doet het

De hoogspanning er aan geknoopt.
Speaker er aan gehangen,en prik er op
De ruststroom langzaam verhoogd naar 40 mA.
Er klonk een STOOOOM BOOT, Aiiiiii ,even de Anodes omwisselen
Anode aansluitingen omgewisseld,cd speler er aan ,deze doet het
Re: GU-50 Monoblokken
Leuk
Alleen dat gloeidraadje al oplichten geeft je een boost om verder te gaan

Edit welje bier wat verder weg zetten of opdrinken en de kat weg houden
Alleen dat gloeidraadje al oplichten geeft je een boost om verder te gaan
Edit welje bier wat verder weg zetten of opdrinken en de kat weg houden
Re: GU-50 Monoblokken
Een stoomboot
, vind die buizen er meer als een fluitketel uitzien
Valt reuze mee dat ie 't meteen doet
, wel alles goed nazien, voor je 't weet rookt er wat ! Dat gehaast is maar gevaarlijk
Anne
Valt reuze mee dat ie 't meteen doet
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Bij het stoomboot geluid was de kat al gevluchtEdit welje bier wat verder weg zetten of opdrinken en de kat weg houden
En het biertje is op
Kan het geluid nog niet beoordelen,de oren weer eens dicht zitten,komt later wel
Op naar nr. 2
Ja,Anne,ik meet alles morgen na.
Tot nu toe geen rook
Bij 30mA was het een stoom boot, bij 40mA een Fluitketel
Re: GU-50 Monoblokken
Als je de kapjes eraf haalt tonen de buizen een stuk beter. Mooi werk verder.
Re: GU-50 Monoblokken
Is toch zwart genoegdemocles schreef:Even de boel een tijdje aan het inbranden![]()
Re: GU-50 Monoblokken
Kijk maar uit met dit droge weerdemocles schreef:Even de boel een tijdje aan het inbranden![]()
Re: GU-50 Monoblokken
Dank Knuisjeknuisje schreef:Als je de kapjes eraf haalt tonen de buizen een stuk beter. Mooi werk verder.
Maar die hoed blijft,hoort bij de buis,en de rest van het Monoblokje
Re: GU-50 Monoblokken
Dat was een radioprogramma van de VaraAh!buis schreef:Kijk maar uit met dit droge weerdemocles schreef:Even de boel een tijdje aan het inbranden![]()
B&Hbrand.jpg Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Nee hoor, dat was de rooie haan !Bert61 schreef:Dat was een radioprogramma van de Vara![]()
Nu zou het de rode haan zijn maar vroeger (toen ik nog jong was
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Echt waarAh!buis schreef:Nee hoor, dat was de rooie haan !Bert61 schreef:Dat was een radioprogramma van de Vara![]()
Nu zou het de rode haan zijn maar vroeger (toen ik nog jong was) hingen die (en soortgelijke) borden overal bij bos en hei met "De roode haan erop.
Anne
Ja inderdaad de Vara had de Rooie Haan , keek ik over heen
Ben ooit nog in de uitzending geweest.
Was op genomen op zo,n mooi uher bandrecordertje
Re: GU-50 Monoblokken
Tot hier toe gaat alles goed
De ruststroom had je al ingeteld, zal dan ook wel kloppen
Nu de rest nog, fasedraaier/ingangstrap en de =gloei rond de stab-IC
Anne
Nu de rest nog, fasedraaier/ingangstrap en de =gloei rond de stab-IC
Anne
