Dremel muurvast

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Dremel muurvast

Bericht door Barry2001 »

Het boorkopje van mijn Dremel zit muurvast. Normaal gesproken blokkeer je de as met een knopje aan de zijkant waarna je de kop los dan wel vast kunt draaien, maar er zit geen beweging meer in. Geprobeerd met kruipolie dit weer los te krijgen, laten intrekken en aantal keren opnieuw inspuiten maar helaas. Jammer, want de Dremel is verder nog goed.
Heeft iemand een tip om nog eens te proberen?
Bijlagen
IMG_3420.JPG
IMG_3420.JPG (13.92 KiB) 2913 keer bekeken
IMG_3421.JPG
IMG_3421.JPG (11.33 KiB) 2913 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dremel muurvast

Bericht door Pjotr »

Even verhitten met een soldeerbrander. Snel en alleen het moertje, oppassen dat het plastic niet smelt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dremel muurvast

Bericht door Barry2001 »

Heb ik aan gedacht, maar ben idd bang dat hwy plastic smelt. Alles direkt beneden de kop is plastic. Maar kan het voorzichtig wel proberen, heb een gasbrander, nu is ‘ie ook niet te gebruiken.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dremel muurvast

Bericht door SARK »

Gebruik eerst een föhn ... is minder destructief (even aan je vrouw vragen)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dremel muurvast

Bericht door ray5150 »

De kop losboren met een Proxxon, de Dremel weggooien, en de rest van je leven de Proxxon gebruiken. :twisted: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dremel muurvast

Bericht door ds23man »

En de volgende keer dat ding niet een jaar buiten laten liggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dremel muurvast

Bericht door Pjotr »

SARK schreef:
Gebruik eerst een föhn ... is minder destructief (even aan je vrouw vragen)
Wat heeft de vrouw nou over een Dremel te vertellen? :lol: Gaat er juist om dat je snel alleen het moertje verhit zodat alleen dat uitzet. Is het niet al te erg verroest dan wil het zo nog wel eens loskomen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dremel muurvast

Bericht door SARK »

Als je het geheel verhit (de metalen delen bedoel ik) dan kan er ook "beweging" in komen zonder dat het plastic begint te druipen .... maar goed da's aan Barry om te beslissen.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Dremel muurvast

Bericht door Thomox »

Even laten schrikken met een hamer? Leg je dremelkop op een bankschroef en klop er met een hamer even voorzichtig op... Vaak komen zaken dan prima los
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dremel muurvast

Bericht door Barry2001 »

SARK schreef:
Gebruik eerst een föhn ... is minder destructief (even aan je vrouw vragen)
Je hebt me wel op een idee gebracht :idea: Steinel heatgun natuurlijk, heb ik liggen, totaal niet aan gedacht. Niet als fohn te gebruiken overigens want dan hoef je nooit meer :lol:

Ding opgestookt met de heatgun, niks. Tik met de hamer erop, niks. Nog weer eens (flink) opstoken, niets nada niks. Dan blijft er alleen maar zinvol geweld over... kan het ding ook niet goed blokkeren met het palletje aan de buitenkant, dus apparaat opengemaakt, en in de bankschroef gezet. Allemaal niet wenselijk met zo'n fijn apparaat, maar zo heb ik er ook niks aan.
Vastgeklemd, tang erop, met een droge knap kwam íe los. Wat het nou geweest is? Geen idee. Vuil, vocht, zeg het maar. Maar we kunnen weer dremelen :goedzo:
Bijlagen
IMG_3426.JPG
IMG_3426.JPG (15.75 KiB) 2808 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dremel muurvast

Bericht door Pjotr »

Mooi :goedzo: Dacht eigen dat je die dingen alleen destructief open kon krijgen. Maar er zijn verschillende uitvoeringen. Naast roest kan verdroogde olie echt behoorlijk vast zitten. Dat verharst dan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dremel muurvast

Bericht door SARK »

Pjotr schreef:
... Naast roest kan verdroogde olie echt behoorlijk vast zitten. Dat verharst dan.
Even goed reinigen en van nieuw smeersel voorzien voordat je 'm weer in elkaar klikt/schroeft :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dremel muurvast

Bericht door Pjotr »

Ja, lijkt mij nogal wiedes. Dat zal Barry toch niet vergeten zijn? :mrgreen: Wat vaak goed werkt als oplosmiddel is terpentine. Gaat soms beter dan alcohol of aceton e.d. Werkt ook erg goed bij hardnekkige en verdroogde stickers.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dremel muurvast

Bericht door SARK »

Zucht ... sorry hoor Peter dat ik een open deur intrap.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dremel muurvast

Bericht door Shadow »

Als we dan toch gaan :schoon: dan misschien de twee posts hierboven ook maar doen? [-(
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”