Waarom gebruik je rampamoeren of inslagmoeren als je er aan de achterkant gewoon bij kunt? Je kan toch gewoon boutjes gebruiken en er een gewone moer opdraaien. Inslagmoeren..... Pff, het zal niet de eerste zijn die mee gaat draaien en een gat in je houtwerk graaft. In een kast is dat een drama. Moet je de kop van de bout eraf boren. En die wil dan ook weer vrolijk mee draaien. Ik gebruik ze zelf helaas wel, maar heb ze goed vast gelijmd. Maar dan nog.....
Groet,
Leobus
Ik heb inderdaad besloten in ieder geval voor de mid gewoon met een bout/moer verbinding te gaan werken! De enige reden dat ik voor inslagmoeren had gekozen is dat het niet 'uitsteekt'.
jeroen_d schreef:
Hoe dik maak je de schotten nu? Ik heb geloof ik aangegeven dat het aan te bevelen is om ze dubbeldik te maken, tot maximaal 32mm. Dat maakt de baffle in een klap bijzonder veel steviger.
Ik heb ze 18mm dik genomen. Ik heb eigenlijk ook niet meegekregen dat ze tot 32 mm dik mogen zijn. Maar ze worden inclusief (metaal)snij/laserwerk ook 22 mm (18 + 4 plaatwerk).
Ik heb inderdaad besloten in ieder geval voor de mid gewoon met een bout/moer verbinding te gaan werken! De enige reden dat ik voor inslagmoeren had gekozen is dat het niet 'uitsteekt'.
Als je niet wilt at het uitsteekt dan zou ik zeker voor patentmoeren gaan:
Zijn er ook in verzonken variant en zijn een stuk netter dan inslagmoeren.
Hmm... ik ben ondertussen een paar dagen aan het luisteren, de boel staat in lijmklemmen geklemd zonder lijm.
Wel de achterkant wat beschadigd met de afschuinfrees, het lager lag te diep Heb het goed opgeschuurd, houtlijm ertussen en vervolgens MDF stof erop geblazen, nu bijna niks meer van te zien.. mooi spul dat mdf
Ik vind ze werkelijk fantastisch, echt niet te geloven
Op dit moment draaien ze op m'n Onkyo tx-sr508 receiver met als bron een pi3 met Hifiberry dac. Daarbij heb ik het kamercorrectie (audyssey) programma doorgelopen van de Onkyo. Werkelijk alle muziek opnieuw ontdekken, uren luisteren
De huidige ruimte waarin ze spelen is 3.3m x 6.5m. Ze staan te spelen in de lengte van de ruimte, ongeveer 2 meter uit elkaar en 0.5 meter vanaf de achterkant van een glazen deur.
Ik heb dit weekend de speakers beter opgesteld, de bank verschoven, de speakers iets meer dan 2m uit elkaar gezet. Dat leverde een enorme verbetering op!
Wat dat betreft valt er in de ruimte nog veel te behalen.
Ik heb ze gister naar de garage verbannen. Ik kreeg er in de woonkamer (4x9) geen goed geluid uit. Dan eerst maar in laten spelen. In de garage (3x5,5 en behoorlijk vol) klonk het heel anders. Het staat nu dik 24 uur te spelen en het klinkt alweer anders. Morgen gaan ze voor de tweede poging de woonkomer weer in...
Ik heb ze gister naar de garage verbannen. Ik kreeg er in de woonkamer (4x9) geen goed geluid uit. Dan eerst maar in laten spelen. In de garage (3x5,5 en behoorlijk vol) klonk het heel anders. Het staat nu dik 24 uur te spelen en het klinkt alweer anders. Morgen gaan ze voor de tweede poging de woonkomer weer in...
Even voor de volledigheid: Mijn C1's zijn nu (min of meer) volledig ingespeeld. In mijn woonkamer moet ik een opstelling maken waarbij mijn laag behoorlijk in het niets opgaat. Uiteraard heb ik er iets mee geschoven en, na een tip van Jeroen, nog veel meer mee geschoven. Dat hielp! Alleen jammer dat ik op die plek geen speakers kwijt kan. We (mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, en ik) moeten even kijken hoe we dit gaan oplossen. Hopelijk komen we eruit.