Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door OpaBert »

Staat op Wiki een heel stuk uitleg over magnetostaten en elektrostaten Pim
Ik heb ze niet gehoord , Zat geparkeerd bij Tony zijn spullen :D
Het was altijd een speeltje van de rijkeren :D
Dus wel jammer dat ik het gemist heb.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door pappaleo »

PimDriessen schreef:
hannesie schreef:
IMG_20180610_163929069.jpgook leuk.
Magnetostaat.
Beste Forum Leden,
Wat maakt deze Magnetostaat zo appart?.
Groet,
Pim
Het geluid.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
PimDriessen schreef:
hannesie schreef:
IMG_20180610_163929069.jpgook leuk.
Magnetostaat.
Beste Forum Leden,
Wat maakt deze Magnetostaat zo appart?.
Groet,
Pim
Het geluid.
En zelf geklust.... O:)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door TubeHead »

Zeer leuke dag weer! Was voor mij weer wat jaren geleden. Leuk om oude bekende terug te zien en spreken. Blijf me altijd weer verbazen over de creaties. Vond de combo van Tony zijn speakers met Knuisje zijn GU50 versterker geniaal. De MFB was zeer interresant en heeft naar mijn idee veel potentie. Jeroen super bedankt voor de meet sessie. En natuurlijk HJ en Jan bedankt voor de organisatie.

Samen met de luisterdag en waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar een huis met ruimte wakkert de dwang om met audio weer bezig te gaan flink aan!
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door PimDriessen »

Pjotr schreef:
pappaleo schreef:
PimDriessen schreef:
Beste Forum Leden,
Wat maakt deze Magnetostaat zo appart?.
Groet,
Pim
Het geluid.
En zelf geklust.... O:)
Door wie, en wat is er aan geklust?.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door pappaleo »

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door FR_Aad »

Lees het gelijk even voor :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door pappaleo »

FR_Aad schreef:
Lees het gelijk even voor :lol:
Moet ik de muziek ook nog even nazingen? :rofl:
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door johan283 »

was weer een leuke dag in Breda, toch geweldig om te zien hoe de DIY community allerlei leuke zaken creëert

tot de volgende keer maar :D
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door bas focal m180 »

Ik zie dat ik weer wat heel moois heb gemist.
Kon er helaas niet bij zijn dit jaar, nee geen werk maar andere oorzaken.

En de pizza traditie goes on and on and on.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door PimDriessen »

Bert61 schreef:
Staat op Wiki een heel stuk uitleg over magnetostaten en elektrostaten Pim
Ik heb ze niet gehoord , Zat geparkeerd bij Tony zijn spullen :D
Het was altijd een speeltje van de rijkeren :D
Dus wel jammer dat ik het gemist heb.
Dank je Bert, Ben bekend met beide systemen, het ging me om de Breda versie die werd gepresenteerd.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door hannesie »



Dit is ongeveer de stand van zaken wat wij hebben gehoord.
Dezelfde versterker in de kleine ruimte, en in de ruimte 1 stond er een Marantz set van Tony.
DIY
https://www.youtube.com/watch?v=rxystX2YONs
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door WrineX »

hannesie schreef:


Dit is ongeveer de stand van zaken wat wij hebben gehoord.
Dezelfde versterker in de kleine ruimte, en in de ruimte 1 stond er een Marantz set van Tony.
DIY
https://www.youtube.com/watch?v=rxystX2YONs
hehe meteen de beste video met Joppe aan het bier ;)

De magnetostaten hebben ook met tony's spullen gedraaid in de erg mooie ruimte. beetje laat heb ik alles verhuist :) ik kreeg al te horen dat ik het niet aan zou durven hihi :) nou beetje angst zweet was er wel maar waarom niet, als het niet werkt op 60 watt in een grotere ruimte dan mijn huiskamer jammer dan :) ik heb toen iedereen weg was met Tony nog even gekeken of ik het nog kon laten klapperen het geen waar ik bang voor was met harde muziek in een grote ruimte met veel laag, gezien ik in mijn ruimte thuis redelijk wat versterking van de ruimte heb op 50 hz gaat dat prima. maar ik luister dan ook een stukje harder dan iedereen op de luisterdag haha moest hem vaker zachter zetten dan harder ;)


dit nummer /cd heb ik wel meer gedraaid ook op de luisterdag, hier weliswaar in een esthetisch onverantwoorde versie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=fuWXG4IMiQk&t=194s
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Geenius »

Ter info: mijn Marantz PM-6006 versterker doet 45 watt in 8 ohm en 60 watt in 4 ohm. Het ging inderdaad prima met de magnetostaten op hogere volumes. Mijn versterker was na afloop wel behoorlijk warm (bijna heet te noemen), maar hij doet het nog. :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door WrineX »

Geenius schreef:
Ter info: mijn Marantz PM-6006 versterker doet 45 watt in 8 ohm en 60 watt in 4 ohm. Het ging inderdaad prima met de magnetostaten op hogere volumes. Mijn versterker was na afloop wel behoorlijk warm (bijna heet te noemen), maar hij doet het nog. :lol:

haha ja gelukkig hebben we niks stuk gemaakt :) maar zoals je al zei, hij zou uit moeten schakelen als het hem echt teveel zou worden kwar hitte. hadden we ook kunnen proberen ;)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Pjotr »

Had ik dan toch de ZBA-CA mee moeten sjouwen? Daar was toch wel een exemplaar van aanwezig? Volgende keer dan maar...

P.s. Wat was er nou eigenlijk zou bijzonder aan die Marantz? Dat heb ik even gemist.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Geenius »

Pjotr schreef:
P.s. Wat was er nou eigenlijk zou bijzonder aan die Marantz? Dat heb ik even gemist.
Niets in het bijzonder. Deze is niet gemodificeerd of zo.
Mijn ervaring is dat de PM-6006 het met een heleboel luidsprekers gewoon lekker samenwerkt.
Niet alleen met mijn Twenty Five luidsprekers, maar zoals bleek ook met de magnetostaten.
Het is gewoon een mooie, neutrale allrounder met een hele goeie prijs/kwaliteitsverhouding.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Pjotr »

Ahhh op die manier. Ja dat is wel lekker. Dat is de ZBA-CA juist ook, die trekt zich absoluut niets aan van wat je er aan hangt, hij blijft een vrijwel onmeetbare vervorming houden. Zolang je maar binnen de grenzen blijft van wat hij aan stroom en spanning leveren kan en niet gaat clippen. Al hang je er 2 ohm aan of de wildste impedantie verlopen. Dan levert ie weliswaar niet meer zijn max. vermogen maar hij gaat niet door zijn knieën.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door jeroen_d »

jeroen_d schreef:
Microfoonstandaard is gelukkig door de beheerders gevonden :)
Vanmiddag opgehaald, waarbij ik vriendelijk werd ontvangen. Ze liet me ook een coaxiaal interlink zien, zwart, vrij lang, maar die was dus niet van mij. Dus als iemand nog wat kwijt is...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door hannesie »

Ik realiseer mij nu dat ik die had meegenomen, is inderdaad een lange 75Ohms kabel voor een digitale Hypex plate-amp eventueel aan te sturen.

Heb jij die nu, of is die nog bij De Ruimte Breda?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door jeroen_d »

Hij is nog in Breda. Je kunt het nummer op de website bellen of anders even mailen. Ze reageren snel.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door hannesie »

Bedankt
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Walt »

Ik verwacht nog wel wat opheldering van Henkjan, op het forum is cavia praat ten zeerste verboden, maar wat zie ik daar op de foto’s bij Tony zijn set...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door pappaleo »

Dat was een eerbetoon aan het origineel. Still going strong na al die jaren:
IMG-20180213-WA0001.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

Bericht door Walt »

The real stuff:

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”