Kef B200 loopt aan.
Moderator: Beheerdersteam
Kef B200 loopt aan.
In m'n nieuwe, ouwe aanwinst (een set IMF TLS50) loopt een van de bas units aan.
Het betreft een Kef B200 SP1039. Het lijkt erop dat deze ooit is ge-refoamed maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Nu de vraag, zou het kunnen zijn dat dat refoamen ooit niet goed gegaan is? In de zin van dat het geheel niet goed gecentreerd is?
Of vertoond een zogenaamde opgeblazen speaker hetzelfde gedrag? Ik meet ongeveer 7 ohm, dat lijkt in orde.
Thanks!
Het betreft een Kef B200 SP1039. Het lijkt erop dat deze ooit is ge-refoamed maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Nu de vraag, zou het kunnen zijn dat dat refoamen ooit niet goed gegaan is? In de zin van dat het geheel niet goed gecentreerd is?
Of vertoond een zogenaamde opgeblazen speaker hetzelfde gedrag? Ik meet ongeveer 7 ohm, dat lijkt in orde.
Thanks!
Re: Kef B200 loopt aan.
Ah op die fiets .... als je de unit er uit haalt kun je iig even een betere blik werpen en ook ruiken, misschien kun je een schroeilucht ruiken. Als je 'm dan toch los hebt dan kun je ook de konus een beetje wiebelen om te voelen of hij helemaal rondom aanloopt of dat hij is uitgezakt. Dus de conus met twee handen tussen duim en wijzvingers houden, op en neer wiegen en een beetje scheefdrukken .... als je 'm voelt schrapen dan duw je 'm al wiegend de andere kant op. Als hij dan niet schraapt dan is het misschien een uitzakprobleem, als hij blijft schrapen dan is de kans idd aanwezig dat hij flink op z'n donder heeft gekregen en dat de spreekspoel is losgelaten of dat de drager krom is getrokken.
Re: Kef B200 loopt aan.
Duidelijk! Heb ondertussen de vorige eigenaar even gecontracteerd en het was iets van de laatste tijd. Een hele goede blik op de rand laat ook zien dat die aan de ene kant iets boller staat dan aan de andere zijde. Het lijkt dus een zwaartekracht geval te zijn.
Ik laat de speaker een poosje 180 graden gedraaid staan. Misschien komt ie weer bij. Anders wordt het een nieuwe rand.
Ik laat de speaker een poosje 180 graden gedraaid staan. Misschien komt ie weer bij. Anders wordt het een nieuwe rand.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Kef B200 loopt aan.
Nee dat is de B200 SP-1022.Bert61 schreef:Die B200 zit die niet een Kef Chorale ?
Dat is echt een andere unit.
Re: Kef B200 loopt aan.
Ach ja natuurlijk
in de Kef104 refrence zit de B200 sp1039
Daar kan nog geen afstand van doen , dan zit ik zelf zonder
in de Kef104 refrence zit de B200 sp1039
Daar kan nog geen afstand van doen , dan zit ik zelf zonder
Re: Kef B200 loopt aan.
3kes schreef:Heb al een rondje gemaild. Schijnt gefixt te kunnen worden.
Dat was een opluchting zeker
Re: Kef B200 loopt aan.
Altijd lastig natuurlijk. Er is wel een vervanger in de vorm van de Monacor SPH-135AD (volgens Wilmslow Audio) maar of dan ook het filter aangepast dient te worden weet ik niet. Maar goed, dat zou dan x2 worden. En omdat er nog meer vervangen moet worden wordt het dan een aardig prijzig geheel.
Re: Kef B200 loopt aan.
Heb sowieso 1 zogenaamde super tweeter die een vreemde waarde laat zien. Heb weliswaar geen impedantiemeter maar 46 ohm voor een tweeter lijkt mij aan de hoge kant. Volgens Falkon Acoustic geeft de 16 ohm versie een Rdc van 22 ohm.
Dat moet ik ook nog even uit zien te vinden, zit er van origine een 8 of 16 ohm type in.
Dat moet ik ook nog even uit zien te vinden, zit er van origine een 8 of 16 ohm type in.
Re: Kef B200 loopt aan.
Herstel, de SPH-135D is de equivalent van de middentoner. Het moet zijn de Monacor SPH-210
Re: Kef B200 loopt aan.
Lijkt me een beetje een miskoop ... kun je ze niet gewoon terugbrengen?
Re: Kef B200 loopt aan.
Hier zijn nog nieuwe exemplaren te krijgen. (niet goedkoop.)
http://www.plsaudio.nl/Zelfbouw-en-unit ... ucten.html
http://www.plsaudio.nl/Zelfbouw-en-unit ... ucten.html
Re: Kef B200 loopt aan.
Nee man haha, als ze straks gefixt zijn kunnen ze weer 35 jaar mee. Dus in die zin zijn de kosten geen punt.SARK schreef:Lijkt me een beetje een miskoop ... kun je ze niet gewoon terugbrengen?
Re: Kef B200 loopt aan.
Groot gelijk, dit soort speakers moet zo veel mogelijk worden behouden!
Re: Kef B200 loopt aan.
100% mee eens. Goed beschouwd is het een top product, getuige de lange levensduur en de hoeveelheid eigenaren die deze exemplaren al hebben gehad.
Poosje terug bij de radiomarkt in Rosmalen stond in een hoek een setje Super Compact 2. Kostte iets van 25 euro. De staat was ook naar die prijs. Nu staan ze te stralen in de woonkamer, opgeknapt en al en klinken gewoon fantastisch.
Poosje terug bij de radiomarkt in Rosmalen stond in een hoek een setje Super Compact 2. Kostte iets van 25 euro. De staat was ook naar die prijs. Nu staan ze te stralen in de woonkamer, opgeknapt en al en klinken gewoon fantastisch.
Re: Kef B200 loopt aan.
Dat is altijd ook nog een idee! Kost wat maar dan heb je ook wat.3kes schreef:Nee man haha, als ze straks gefixt zijn kunnen ze weer 35 jaar mee. Dus in die zin zijn de kosten geen punt.SARK schreef:Lijkt me een beetje een miskoop ... kun je ze niet gewoon terugbrengen?
Re: Kef B200 loopt aan.
Het verhaal wordt nog ingewikkelder haha. In speaker 1 zat de B200 SP1039 waar ik het over had. In de ander zit een B200 SP1014.
De voorkant is identiek, achterzijde is een heel ander verhaal.
Weten een van jullie welke er origineel in hoort?
De voorkant is identiek, achterzijde is een heel ander verhaal.
Weten een van jullie welke er origineel in hoort?
Re: Kef B200 loopt aan.
Als ik de eerdere reactie op mijn vraag zie moet er de b200 sp1039 in
Ze zitten ook in de KEF 104 AB 100 watt
De b200 sp1014 zit in de kef Chorale 50Watt
Ze zitten ook in de KEF 104 AB 100 watt
De b200 sp1014 zit in de kef Chorale 50Watt
Re: Kef B200 loopt aan.
Ik heb geen b200 sp1039 Die zitten in mn twee kef104 ab Die hou ik in takt
Heb wel een set kef chorale welke beetje afgetrapt zijn die b200 sp2014 zijn te licht
Er staat nog een set KEF 104 ab te koop op mp voor prijzen de goed koopste 180€ de duurste 399€
Dan zijn de mijn ook voor te koop
Heb wel een set kef chorale welke beetje afgetrapt zijn die b200 sp2014 zijn te licht
Er staat nog een set KEF 104 ab te koop op mp voor prijzen de goed koopste 180€ de duurste 399€
Dan zijn de mijn ook voor te koop
Re: Kef B200 loopt aan.
Ik heb geen b200 sp1039 Die zitten in mn twee kef104 ab Die hou ik in takt
Heb wel een set kef chorale welke beetje afgetrapt zijn die b200 sp2014 zijn te licht
Er staat nog een set KEF 104 ab te koop op mp voor prijzen de goed koopste 180€ de duurste 399€
Dan zijn de mijn ook voor te koop
Heb wel een set kef chorale welke beetje afgetrapt zijn die b200 sp2014 zijn te licht
Er staat nog een set KEF 104 ab te koop op mp voor prijzen de goed koopste 180€ de duurste 399€
Dan zijn de mijn ook voor te koop
