Indrukwekkende monster versterker

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

En als je hem dan aangesloten hebt en aan de praat, wat ga je er dan mee doen?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...
Kostbare zaak met audiofiele zekeringen :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
En als je hem dan aangesloten hebt en aan de praat, wat ga je er dan mee doen?
Testen wat er eerder opblaast: je zekering, je woofer of je trommelvlies.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
Max power consumption 10kW :shock:
Dat zijn dus pieken van 43,5A.

Dat wordt een spanningsrail zoals bij ons in het datacentre. :mrgreen:
Ik heb van de week een inschakelstroom van 102A gemeten in een woonhuis - compressor van 7,5kW.
Walt schreef:
Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...
Nee dus, zo lang het kortstondig is niet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Valt toch best mee? Voor een 2,2 kW slijptol moest ik 16A D-automaten laten aanrukken. C klapte er constant uit met aanzetten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Ja automaten zijn veel sneller uit als smelpatronen...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

Ik vind de genoemde waardes erg discutabel, maw. ik kan me niet voorstellen dat je dat met een "normale" huisinstallatie kan opwekken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Wat? Die waardes van de versterker? Ja mij ook, vooral ook dat ie op 110v ‘maar’ 1500w doet is al een teken aan de wand, je max vermogen op een 16A groep is dan 1760W en dat zit er ongeveer wel rond na wat verliezen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

Conclusie: Uitermate onpraktisch.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Ja die had ik na het gewicht al gesteld...hoewel de vu meter me wel erg hebberig maakt...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door audiomanics »

Of dat er iemand 'm na wil bouwen en mij mailt of ik een stukje alu-minimum kan frezen... Helaas dit formaat gaat mijn machines te gek worden..
:roll: ... hoewel..... :? De keuze aluminium/koper/messing is niet heel gelukkig gekozen..
Kees
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Wie wil zoiets nou nabouwen? Je moet je dan wel heel erg vervelen. Dit ding is zo over de top dat het belachelijk is geworden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Leeuwarden »

Ik vind 'm best leuk...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Ik vind 'm best leuk...
En hij heeft maar 1 meter, in het midden! :shock: :rofl:
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Aaad »

ds23man schreef:
Dan mag ie hier in Europa dus niet verkocht worden. En dan is nog maar de vraag hoe het zit met de PFC, daar gelden tegenwoordig strenge eisen voor met apparaten boven 1kw opgenomen vermogen.
Ja hoor, als warmtepomp. :lol:

Aad
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door markbakk »

Wat een onzinnige prutbak. Ik heb liever deze en het wisselgeld erbij.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Shadow schreef:
pappaleo schreef:
5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.

Ik zeg net dat dat dus BS is, of hij moet een nieuw soort connector bedacht hebben...industrie standaard is 16A max.
Ik heb toch alle lijsten even nagelopen, maar het wordt al snel CE 32A driefasen dan...
Er zijn ook rode 9H 400V 1ph cee stekers... alleen heb ik ze ook nog niet gezien in de praktijk
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

ray5150 schreef:
En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
In de VS heb ik 10, 20, 30 en zelfs 40A circuit breakers gezien op een enkele fase...(in een metalen buitenbox en met aluminium bedrading zonder extra isolatievoorzieningen door het houten frame van het huis :evil: )
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Klopt, maar de stekkers zijn iec en da’s dus 16A max.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Shadow schreef:
Klopt, maar de stekkers zijn iec en da’s dus 16A max.
Ik dacht dat de IEC 60309 deel 2 de beschrijving is van de zogenaamde CEE stekers? Daar zit ook enkelfase bij, maar dan neem ik aan industrieel. Maar je bedoelt de IEC 60320 voor apparaat stekers voor enkelfase in huishoudens. Ja die zijn max 16A.
Overigens heb ik net pas een filmpje er van bekeken en dat is volgens mij staat er achterop 40A?
Bijlagen
40a.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Dat zou verklaren waarom ie aan die cijfers komt idd, voor normale huishoudens niet te doen dus.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Als je 250.000 kunt uitgeven door deze amps, kun je ook wel een speciale stroomvoorziening laten aanleggen lijkt me.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door beijert »

Dan bouw je een dedicated hifi vleugel aan je huis.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

aaronboumans schreef:
In de VS heb ik 10, 20, 30 en zelfs 40A circuit breakers gezien op een enkele fase...(in een metalen buitenbox en met aluminium bedrading zonder extra isolatievoorzieningen door het houten frame van het huis :evil: )
Nu ben ik niet op de hoogte de eisen van elektrische woning installaties in de VS, maar van wat ik op TV en internet heb gezien ben ik niet echt onder de indruk. inderdaad van die (vrij kleine) metalen zekeringkasten met een soort van pre-fab bekabeling.

Wat ook opvalt is dat je vaak in kostbare villa's (in films bijvoorbeeld) van die ouderwetse schakelaars met een hendeltje ziet die wij hier al een jaar of 50 geleden hebben afgeschaft. alsof er niks moderners daar te krijgen is.
Walt schreef:
Als je 250.000 kunt uitgeven door deze amps, kun je ook wel een speciale stroomvoorziening laten aanleggen lijkt me.

Make it double for stereo. :mrgreen:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door beijert »

En die tweeling snoer los door de muren..
Plaats reactie