Indrukwekkende monster versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Indrukwekkende monster versterker
En als je hem dan aangesloten hebt en aan de praat, wat ga je er dan mee doen?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Indrukwekkende monster versterker
Kostbare zaak met audiofiele zekeringenWalt schreef:Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Indrukwekkende monster versterker
Testen wat er eerder opblaast: je zekering, je woofer of je trommelvlies.Pjotr schreef:En als je hem dan aangesloten hebt en aan de praat, wat ga je er dan mee doen?
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ik heb van de week een inschakelstroom van 102A gemeten in een woonhuis - compressor van 7,5kW.pappaleo schreef:Max power consumption 10kW
Dat zijn dus pieken van 43,5A.
Dat wordt een spanningsrail zoals bij ons in het datacentre.
Nee dus, zo lang het kortstondig is niet.Walt schreef:Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...
Re: Indrukwekkende monster versterker
Valt toch best mee? Voor een 2,2 kW slijptol moest ik 16A D-automaten laten aanrukken. C klapte er constant uit met aanzetten.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ik vind de genoemde waardes erg discutabel, maw. ik kan me niet voorstellen dat je dat met een "normale" huisinstallatie kan opwekken.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Wat? Die waardes van de versterker? Ja mij ook, vooral ook dat ie op 110v ‘maar’ 1500w doet is al een teken aan de wand, je max vermogen op een 16A groep is dan 1760W en dat zit er ongeveer wel rond na wat verliezen.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ja die had ik na het gewicht al gesteld...hoewel de vu meter me wel erg hebberig maakt...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Indrukwekkende monster versterker
Of dat er iemand 'm na wil bouwen en mij mailt of ik een stukje alu-minimum kan frezen... Helaas dit formaat gaat mijn machines te gek worden..
... hoewel.....
De keuze aluminium/koper/messing is niet heel gelukkig gekozen..
Kees
Kees
Re: Indrukwekkende monster versterker
Wie wil zoiets nou nabouwen? Je moet je dan wel heel erg vervelen. Dit ding is zo over de top dat het belachelijk is geworden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Indrukwekkende monster versterker
En hij heeft maar 1 meter, in het midden!Leeuwarden schreef:Ik vind 'm best leuk...
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ja hoor, als warmtepomp.ds23man schreef:Dan mag ie hier in Europa dus niet verkocht worden. En dan is nog maar de vraag hoe het zit met de PFC, daar gelden tegenwoordig strenge eisen voor met apparaten boven 1kw opgenomen vermogen.
Aad
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Er zijn ook rode 9H 400V 1ph cee stekers... alleen heb ik ze ook nog niet gezien in de praktijkShadow schreef:pappaleo schreef:5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.
Ik zeg net dat dat dus BS is, of hij moet een nieuw soort connector bedacht hebben...industrie standaard is 16A max.
Ik heb toch alle lijsten even nagelopen, maar het wordt al snel CE 32A driefasen dan...
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
In de VS heb ik 10, 20, 30 en zelfs 40A circuit breakers gezien op een enkele fase...(in een metalen buitenbox en met aluminium bedrading zonder extra isolatievoorzieningen door het houten frame van het huisray5150 schreef:En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ik dacht dat de IEC 60309 deel 2 de beschrijving is van de zogenaamde CEE stekers? Daar zit ook enkelfase bij, maar dan neem ik aan industrieel. Maar je bedoelt de IEC 60320 voor apparaat stekers voor enkelfase in huishoudens. Ja die zijn max 16A.Shadow schreef:Klopt, maar de stekkers zijn iec en da’s dus 16A max.
Overigens heb ik net pas een filmpje er van bekeken en dat is volgens mij staat er achterop 40A?
Re: Indrukwekkende monster versterker
Dat zou verklaren waarom ie aan die cijfers komt idd, voor normale huishoudens niet te doen dus.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Als je 250.000 kunt uitgeven door deze amps, kun je ook wel een speciale stroomvoorziening laten aanleggen lijkt me.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Indrukwekkende monster versterker
Nu ben ik niet op de hoogte de eisen van elektrische woning installaties in de VS, maar van wat ik op TV en internet heb gezien ben ik niet echt onder de indruk. inderdaad van die (vrij kleine) metalen zekeringkasten met een soort van pre-fab bekabeling.aaronboumans schreef:In de VS heb ik 10, 20, 30 en zelfs 40A circuit breakers gezien op een enkele fase...(in een metalen buitenbox en met aluminium bedrading zonder extra isolatievoorzieningen door het houten frame van het huis)
Wat ook opvalt is dat je vaak in kostbare villa's (in films bijvoorbeeld) van die ouderwetse schakelaars met een hendeltje ziet die wij hier al een jaar of 50 geleden hebben afgeschaft. alsof er niks moderners daar te krijgen is.
Walt schreef:Als je 250.000 kunt uitgeven door deze amps, kun je ook wel een speciale stroomvoorziening laten aanleggen lijkt me.
Make it double for stereo.
