RCA brug, tips?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

RCA brug, tips?

Bericht door knubbe »

Voor mijn zelfbouw versterker heb ik een brug nodig tussen RCA connectoren.
Nu kan ik gewoon een korte kabel maken met RCA pluggen maar vroeg me af of iemand nog creatievere oplossingen heeft?

Wellicht met een stuk staf of iets dergelijks? Wat zou een geschikt materiaal zijn?
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Re: RCA brug, tips?

Bericht door sterremuur »

Bijvoorbeeld messingstaf 3mm

https://www.rc-point.nl/index.php?item= ... m--l1000mm

Goud mag natuurlijk ook.
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: RCA brug, tips?

Bericht door knubbe »

Had idd ook naar messing gekeken bij de bouwmarkt. Massieve staf van 4mm, moet wel iets van te maken zijn.

Dan verbind ik waar ik normaal de mantel voor gebruik intern gewoon door?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: RCA brug, tips?

Bericht door Shadow »

Die zijn al doorverbonden toch?
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: RCA brug, tips?

Bericht door knubbe »

Moet hem nog bouwen dus nog niet :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RCA brug, tips?

Bericht door ray5150 »

Of intern doorverbinden met een tuimelschaklaartje ertussen ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RCA brug, tips?

Bericht door Barry2001 »

knubbe schreef:
Dan verbind ik waar ik normaal de mantel voor gebruik intern gewoon door?
Ja, zolang je ‘m daar maar niet aan de kast (chassis) legt.
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: RCA brug, tips?

Bericht door knubbe »

Toggle switch is idd ook een optie maar ik ga voor op zoek naar messing staf :)

Bedankt heren
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RCA brug, tips?

Bericht door ray5150 »

Ik heb ook rond en massief koper liggen.
Is dat niet wat ?
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Re: RCA brug, tips?

Bericht door sterremuur »

Messing oxideert niet, Koper wordt groen tot zwart op den duur.
Of je moet elke maand met Brasso poetsen. :D
RCA pennen zijn officieel 3,2mm, dus 4 is te dik.
Plaats reactie