Indrukwekkende monster versterker

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

https://www.hifi.nl/artikel/26728/Dan-D ... atser.html

Eindversterker van 220 kg, de ronde meter is 200mm doorsnede...
Laatst gewijzigd door Walt op za 12 mei 2018, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Indrukwekkend

Bericht door dre »

Hoort dat niet in het te koop topic? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkend

Bericht door Walt »

Per paar 250.000 euro, wie kan dat betalen? :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Marp »

Voor wie in zijn woonkamer 11kW uit de muur trekt, mag €1.100,-/kg niet onoverkomelijk zijn.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door dre »

€1100 per kilo...... :lagge:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Leeuwarden »

Ik ben acuut aan D'slanke lijn
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

Aan de ene kant een prachtige machine, aan de andere kant een walgelijke verspilling van grondstoffen en arbeid.
kweet niet wat ik ervan moet denken. van de teksten die erbij staan krijg ik acuut jeuk... :roll:

Ander puntje. zou ie ook een 3-fasen aansluiting hebben ?
bij een "gewone" enkel fasige 230 Volt / 16 Ampere groep is het bij 3680 Watt echt over en uit.
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 12 mei 2018, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door hannesie »

Je krijgt er een setje zonnepanelen bij, om het milieuvriendelijk aan te sturen. :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Wat moet je met zo'n ding eigenlijk? Voor PA lijkt het mij niet echt geschikt/handig.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

Prestige...zowel voor de fabrikant als de consument.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Wat een bullshit die 5500 watt voeding...zal eerder 5500va op laagspanningsniveau zijn ja...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Wat een bullshit die 5500 watt voeding...zal eerder 5500va op laagspanningsniveau zijn ja...
Eh.....
Dan is dat op hogere spanning toch ook 5500va ? :hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
Volgens mijn beperkte inzicht nog steeds 5500va.
Correct me if I'm wrong.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
ray5150 schreef:
En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
Volgens mijn beperkte inzicht nog steeds 5500va.
Correct me if I'm wrong.
Je hebt gelijk, ik zit wattjes en amperes door elkaar te gooien :rofl:

Als ik het filmpje uit deze link bekijk;

https://audio-head.com/the-new-dan-dago ... no-blocks/

Zie ik gewoon een iec aansluiting....das volgens mij 16A max ofwel 1760w op 110V.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Even gezocht;
F6245CD1-1A69-4A1F-8C62-83B24A5D89B4.jpeg
1B010E49-87AB-49BA-9908-5BADFF63E318.jpeg
71F6372A-69DD-49E0-ABB6-62AB5A2521E5.jpeg
With its 5.5-kilowatt power supply feeding roughly 100 output devices, the Relentless Monoblock easily delivers 1,500 watts into 8 ohms—and when connected to a 220-volt outlet, it doubles its output to 3,000 watts into 4 ohms and 6,000 watts into 2 ohms, all while maintaining the same musical composure it offers at a mere 1 watt.
Wat ik al dacht, pas op 230V komt ie tot leven, wat wel klopt met 1 iec aansluiting...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door hannesie »

#-o Tja, mono-blokjes van 220KG, ook de vloerbelasting even in de gaten houden. :-k


Niet direct naast elkaar plaatsen dus. :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Barry2001 »

Lp verzameling ernaast, ook zo een paar 100 kg :hide:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.

Ik zeg net dat dat dus BS is, of hij moet een nieuw soort connector bedacht hebben...industrie standaard is 16A max.
Ik heb toch alle lijsten even nagelopen, maar het wordt al snel CE 32A driefasen dan...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door hannesie »

da.JPG
Standby ????.......... :think: :think: :think: :think:

40 W
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ds23man »

Dan mag ie hier in Europa dus niet verkocht worden. En dan is nog maar de vraag hoe het zit met de PFC, daar gelden tegenwoordig strenge eisen voor met apparaten boven 1kw opgenomen vermogen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Even een mailje naar ze sturen met het slechte nieuws! :rofl: :rofl: :rofl:

Wie durft? :mrgreen:

Idle 400w is ook best serieus trouwens, dan heb je echt geen kachel meer nodig, het is een mono blok dus gewoon 800w aan hitte... 8-[
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door pappaleo »

Max power consumption 10kW :shock:
Dat zijn dus pieken van 43,5A.

Dat wordt een spanningsrail zoals bij ons in het datacentre. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...
Plaats reactie