Indrukwekkende monster versterker
Moderator: Beheerdersteam
Indrukwekkende monster versterker
https://www.hifi.nl/artikel/26728/Dan-D ... atser.html
Eindversterker van 220 kg, de ronde meter is 200mm doorsnede...
Eindversterker van 220 kg, de ronde meter is 200mm doorsnede...
Laatst gewijzigd door Walt op za 12 mei 2018, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Indrukwekkende monster versterker
Voor wie in zijn woonkamer 11kW uit de muur trekt, mag €1.100,-/kg niet onoverkomelijk zijn.
- Leeuwarden
Aan de ene kant een prachtige machine, aan de andere kant een walgelijke verspilling van grondstoffen en arbeid.
kweet niet wat ik ervan moet denken. van de teksten die erbij staan krijg ik acuut jeuk...
Ander puntje. zou ie ook een 3-fasen aansluiting hebben ?
bij een "gewone" enkel fasige 230 Volt / 16 Ampere groep is het bij 3680 Watt echt over en uit.
kweet niet wat ik ervan moet denken. van de teksten die erbij staan krijg ik acuut jeuk...
Ander puntje. zou ie ook een 3-fasen aansluiting hebben ?
bij een "gewone" enkel fasige 230 Volt / 16 Ampere groep is het bij 3680 Watt echt over en uit.
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 12 mei 2018, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Je krijgt er een setje zonnepanelen bij, om het milieuvriendelijk aan te sturen. 
Wat moet je met zo'n ding eigenlijk? Voor PA lijkt het mij niet echt geschikt/handig.
Wat een bullshit die 5500 watt voeding...zal eerder 5500va op laagspanningsniveau zijn ja...
- pappaleo
- Contacteer:
Eh.....Shadow schreef:Wat een bullshit die 5500 watt voeding...zal eerder 5500va op laagspanningsniveau zijn ja...
Dan is dat op hogere spanning toch ook 5500va ?
En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Dan liggen de cijfers weer heel anders...
- pappaleo
- Contacteer:
Volgens mijn beperkte inzicht nog steeds 5500va.ray5150 schreef:En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Correct me if I'm wrong.
Je hebt gelijk, ik zit wattjes en amperes door elkaar te gooienpappaleo schreef:Volgens mijn beperkte inzicht nog steeds 5500va.ray5150 schreef:En aan de overkant van de grote plas draaien ze nog op 110 VAC.
Correct me if I'm wrong.
Als ik het filmpje uit deze link bekijk;
https://audio-head.com/the-new-dan-dago ... no-blocks/
Zie ik gewoon een iec aansluiting....das volgens mij 16A max ofwel 1760w op 110V.
Even gezocht;
Wat ik al dacht, pas op 230V komt ie tot leven, wat wel klopt met 1 iec aansluiting...With its 5.5-kilowatt power supply feeding roughly 100 output devices, the Relentless Monoblock easily delivers 1,500 watts into 8 ohms—and when connected to a 220-volt outlet, it doubles its output to 3,000 watts into 4 ohms and 6,000 watts into 2 ohms, all while maintaining the same musical composure it offers at a mere 1 watt.
- pappaleo
- Contacteer:
5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.
Niet direct naast elkaar plaatsen dus.
pappaleo schreef:5,5kW voeding. Dat is bij 230V een stroomsterkte van 23,9A. Dat gaat mijn installatie thuis niet trekken in de huidige opzet. Betekent toch een lichte modificatie in je lichtnet bij een stereo paartje.
Ik zeg net dat dat dus BS is, of hij moet een nieuw soort connector bedacht hebben...industrie standaard is 16A max.
Ik heb toch alle lijsten even nagelopen, maar het wordt al snel CE 32A driefasen dan...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan mag ie hier in Europa dus niet verkocht worden. En dan is nog maar de vraag hoe het zit met de PFC, daar gelden tegenwoordig strenge eisen voor met apparaten boven 1kw opgenomen vermogen.
Even een mailje naar ze sturen met het slechte nieuws!
Wie durft?
Idle 400w is ook best serieus trouwens, dan heb je echt geen kachel meer nodig, het is een mono blok dus gewoon 800w aan hitte...
Wie durft?
Idle 400w is ook best serieus trouwens, dan heb je echt geen kachel meer nodig, het is een mono blok dus gewoon 800w aan hitte...
- pappaleo
- Contacteer:
Max power consumption 10kW 
Dat zijn dus pieken van 43,5A.
Dat wordt een spanningsrail zoals bij ons in het datacentre.
Dat zijn dus pieken van 43,5A.
Dat wordt een spanningsrail zoals bij ons in het datacentre.
Ben wel benieuwd of de stoppen er dan niet gewoon uitvliegen...