LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Creativiteit gevraagd!
Prijs erg netjes maar ik zou het ontwerp wel wat aanpassen:
Pootjes symmetrisch onder 120 graden
Geen vlak einde boven de pootjes, liever de vleugel direct boven het einde van de pootjes
Het geprinte deel mag er m.i. wat massiever uitzien en meer als 1 geheel
Groetjes Walter
Pootjes symmetrisch onder 120 graden
Geen vlak einde boven de pootjes, liever de vleugel direct boven het einde van de pootjes
Het geprinte deel mag er m.i. wat massiever uitzien en meer als 1 geheel
Groetjes Walter
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Creativiteit gevraagd!
De pootjes zijn nu ook exact symmetrisch onder 120 graden... 
Ik zal wat verschillende stijlen maken. Vind deze wel lekker tech-look hebben. Zal ook een klassieke look maken.
Ik zal wat verschillende stijlen maken. Vind deze wel lekker tech-look hebben. Zal ook een klassieke look maken.
Re: Creativiteit gevraagd!
Ik vind er iets teveel kantjes, vormen etc. aanzitten, een mooie gladde afgeronde vrij massieve vleugel met de pootjes er onder 120 graden onder, en van de zijkant iets van 60 graden met de grond lijkt mij mooi, niet te ingewikkeld, het moet niet teveel gaan afleiden.
Re: Creativiteit gevraagd!
Hier een schetsje van mijn idee, de pootjes gaan zo mooi smooth over in het geprinte deel. Onder de pootjes zitten 3 geprintje halfronde dopjes/voetjes:
Re: Creativiteit gevraagd!
Ik zou het zelf nooit gebruiken, maar gezien het materiaal zou ik een euro of 7,5 tot 10 niet raar vinden, mits netjes afgewerkt 
Re: Creativiteit gevraagd!
Jahaaa
Mooi, maar de prijs moet naar 10 euro per set, als je dan over houd doneer je dat maar aan het forum oid
Mooi, maar de prijs moet naar 10 euro per set, als je dan over houd doneer je dat maar aan het forum oid
Re: Creativiteit gevraagd!
Dit is veel te sophisticated, veel te mooi. Kan nooit een natuurlijk geluid voortbrengen
In mijn voorbeeld worden de 3 pootjes bij elkaar gehouden met katoenen pijpenragers
Zou een kruisstukje maken waar je de buisjes doorheen steekt.
Re: Creativiteit gevraagd!
Hallo Vinculum, lijkt erop, zie mijn schets boven. Ik zou het geheel dan meer afronden zodat de verschillende sub delen in elkaar overgaan en het meer 1 geheel wordt.
Ik weet niet of het qua sterkte haalbaar is om het geprinte deel lokaal een kleinere diameter te geven en het carbon daar omheen te schuiven, als dit sterk genoeg is, kun je de pootjes mooi vloeiend over laten gaan naar het geprinte deel.
Gr. Walter
Ik weet niet of het qua sterkte haalbaar is om het geprinte deel lokaal een kleinere diameter te geven en het carbon daar omheen te schuiven, als dit sterk genoeg is, kun je de pootjes mooi vloeiend over laten gaan naar het geprinte deel.
Gr. Walter
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Creativiteit gevraagd!
Voor het printen heb ik minimaal 1 vlakke kant nodig. Dit is de bodem. Dus daarom is 1 kant zo vlak. Wat jij beschrijft voor de montage van de buisjes is technisch wel mogelijk maar sterk is het niet en om te printen erg lastig. Prima als ik er 1 moet maken maar ik hoop dat ik er tientallen moet printen. Maar ik ontwerp gewoon nog even door. We hebben nog even tijd...
Re: Creativiteit gevraagd!
Wat is het nut van de kabeldrager ?
Ik kan er 1 bedenken , en dat is dat je eerder er achterblijft hangen met je voeten en je gevloerd wordt
Ik kan er 1 bedenken , en dat is dat je eerder er achterblijft hangen met je voeten en je gevloerd wordt
Re: Creativiteit gevraagd!
Niet aan gedacht.Shadow schreef:Makkelijker voor je vrouw als ze gaat stofzuigen Bert...
Dus met stofzuigen zet je die dingen onder je 2 x 50mm kwadraat LS kabel
Goed idee
mijn tweeling snoertjes gaan trouwens gewoon onder het zuig klop borstel ding door
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Creativiteit gevraagd!
Let even niet op de slechte focus en belabberde print kwaliteit maar dit leek me ook nog een idee.
Gewoon een bolletje, 30mm doorsnede, met 3 gaten voor de poten. Keurig onder 120 graden en 25 graden uiteraard. Met een vlakke bodem, 20mm ronde uitsparing voor de kabel. Hierna heb ik nog een klein gootje toegevoegd voor een eventueel tie-wrapje voor het zekeren van de kabel.
Voor mij persoonlijk vind ik deze wel erg mooi en simpel.
Voor mij persoonlijk vind ik deze wel erg mooi en simpel.
Re: Creativiteit gevraagd!
NEEEEEEEEEEEEE Geen tiewraps!!!! Dat doet het hele effect teniet! Dit is hogere audio en daar horen geen arrestatiebandjes vab de Action bij.
Maar verder gaat dit wel wat worden. Al vind ik dat ronde ziet zo mooi. Meer iets tetraëder of hexagoon achtigs of zo met platte vlakjes
Maar verder gaat dit wel wat worden. Al vind ik dat ronde ziet zo mooi. Meer iets tetraëder of hexagoon achtigs of zo met platte vlakjes
Re: Creativiteit gevraagd!
Jep, vind ik persoonlijk fraaier
Dat ronde bolletje heeft een wat goedkope uitstraling vind ik. Voor zoiets past meer een soort van kristalvorm of diamantvorm.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Creativiteit gevraagd!
Nog iets meer gedistilleerd nu.
Het is nu geen bol maar meer een schijf, de kabel goot is nu ook met facetten en het tie-wrap sleufje is nu voor audiofiel katoendraad of andere audiofiel verantwoorde natuurlijke materialen.
Het is nu geen bol maar meer een schijf, de kabel goot is nu ook met facetten en het tie-wrap sleufje is nu voor audiofiel katoendraad of andere audiofiel verantwoorde natuurlijke materialen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Creativiteit gevraagd!
Ik denk dat het inmiddels wel audio verantwoord genoeg is om een draadje te krijgen in een "echt" audio topic. Kunnen we er gelijk een poll aan hangen vwb het ontwerp. Of alle ontwerpen zijn mogelijk om te bestellen natuurlijk. Dat is het voordeel van printen....
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Oh wat erg! Kan het niet eens echt als tiepvauwt wegzetten... Excuus. Is gefixed!
