LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Zou je een setje willen hebben? Kosten zijn 5,- voor een set van 3 dragers

Jazeker! Altijd al willen proberen!
4
15%
Misschien. Heeft het wel effect?
1
4%
Nee, te duur of zinloos
19
73%
Anders: Laat het weten in het topic
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Walt »

Prijs erg netjes maar ik zou het ontwerp wel wat aanpassen:

Pootjes symmetrisch onder 120 graden

Geen vlak einde boven de pootjes, liever de vleugel direct boven het einde van de pootjes

Het geprinte deel mag er m.i. wat massiever uitzien en meer als 1 geheel

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

De pootjes zijn nu ook exact symmetrisch onder 120 graden... ;)
Ik zal wat verschillende stijlen maken. Vind deze wel lekker tech-look hebben. Zal ook een klassieke look maken.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Walt »

Ik vind er iets teveel kantjes, vormen etc. aanzitten, een mooie gladde afgeronde vrij massieve vleugel met de pootjes er onder 120 graden onder, en van de zijkant iets van 60 graden met de grond lijkt mij mooi, niet te ingewikkeld, het moet niet teveel gaan afleiden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Walt »

Hier een schetsje van mijn idee, de pootjes gaan zo mooi smooth over in het geprinte deel. Onder de pootjes zitten 3 geprintje halfronde dopjes/voetjes:
Bijlagen
9CAB2CAE-0024-40C2-B5E3-7ACC0A907D56.jpeg
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Boemeltje »

Ik zou het zelf nooit gebruiken, maar gezien het materiaal zou ik een euro of 7,5 tot 10 niet raar vinden, mits netjes afgewerkt :)
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Vlugge opzet. Bedoel je zoiets?
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-05-05 om 23.41.50.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Shadow »

Jahaaa :rock:
Mooi, maar de prijs moet naar 10 euro per set, als je dan over houd doneer je dat maar aan het forum oid :beer:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

Dit is veel te sophisticated, veel te mooi. Kan nooit een natuurlijk geluid voortbrengen :? In mijn voorbeeld worden de 3 pootjes bij elkaar gehouden met katoenen pijpenragers :mrgreen: Zou een kruisstukje maken waar je de buisjes doorheen steekt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Walt »

Hallo Vinculum, lijkt erop, zie mijn schets boven. Ik zou het geheel dan meer afronden zodat de verschillende sub delen in elkaar overgaan en het meer 1 geheel wordt.

Ik weet niet of het qua sterkte haalbaar is om het geprinte deel lokaal een kleinere diameter te geven en het carbon daar omheen te schuiven, als dit sterk genoeg is, kun je de pootjes mooi vloeiend over laten gaan naar het geprinte deel.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Voor het printen heb ik minimaal 1 vlakke kant nodig. Dit is de bodem. Dus daarom is 1 kant zo vlak. Wat jij beschrijft voor de montage van de buisjes is technisch wel mogelijk maar sterk is het niet en om te printen erg lastig. Prima als ik er 1 moet maken maar ik hoop dat ik er tientallen moet printen. Maar ik ontwerp gewoon nog even door. We hebben nog even tijd...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door OpaBert »

Wat is het nut van de kabeldrager ?
Ik kan er 1 bedenken , en dat is dat je eerder er achterblijft hangen met je voeten en je gevloerd wordt :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Shadow »

Makkelijker voor je vrouw als ze gaat stofzuigen Bert...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Makkelijker voor je vrouw als ze gaat stofzuigen Bert...
Niet aan gedacht.
Dus met stofzuigen zet je die dingen onder je 2 x 50mm kwadraat LS kabel
Goed idee :!:
mijn tweeling snoertjes gaan trouwens gewoon onder het zuig klop borstel ding door :-s
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Let even niet op de slechte focus en belabberde print kwaliteit maar dit leek me ook nog een idee.
Foto 07-05-18 06 34 55 (Medium).jpg
Foto 07-05-18 06 35 06 (Medium).jpg
Gewoon een bolletje, 30mm doorsnede, met 3 gaten voor de poten. Keurig onder 120 graden en 25 graden uiteraard. Met een vlakke bodem, 20mm ronde uitsparing voor de kabel. Hierna heb ik nog een klein gootje toegevoegd voor een eventueel tie-wrapje voor het zekeren van de kabel.
CableTripodv3.JPG
CableTripodv3_2.JPG
Voor mij persoonlijk vind ik deze wel erg mooi en simpel.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door beijert »

Mooi hoor, past ook nog net in een standaard enveloppe.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

NEEEEEEEEEEEEE Geen tiewraps!!!! Dat doet het hele effect teniet! Dit is hogere audio en daar horen geen arrestatiebandjes vab de Action bij.

Maar verder gaat dit wel wat worden. Al vind ik dat ronde ziet zo mooi. Meer iets tetraëder of hexagoon achtigs of zo met platte vlakjes
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Zoiets?
Bijlagen
CableTripodv3b.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

Jep, vind ik persoonlijk fraaier :) Dat ronde bolletje heeft een wat goedkope uitstraling vind ik. Voor zoiets past meer een soort van kristalvorm of diamantvorm.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Nog iets meer gedistilleerd nu.
Het is nu geen bol maar meer een schijf, de kabel goot is nu ook met facetten en het tie-wrap sleufje is nu voor audiofiel katoendraad of andere audiofiel verantwoorde natuurlijke materialen.
Bijlagen
CableTripodv3c.JPG
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Ik denk dat het inmiddels wel audio verantwoord genoeg is om een draadje te krijgen in een "echt" audio topic. Kunnen we er gelijk een poll aan hangen vwb het ontwerp. Of alle ontwerpen zijn mogelijk om te bestellen natuurlijk. Dat is het voordeel van printen....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Henkjan »

pas jij dan de titel even aan naar wat beschrijvends?
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: LuitsprekerKabeldDragers

Bericht door Vinculum »

Done. ;)
En nu weer door.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: LuitsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door John P »

Met luit spelen of luid spreken?
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Vinculum »

Oh wat erg! Kan het niet eens echt als tiepvauwt wegzetten... Excuus. Is gefixed!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Zweitse »

Ik vind het bolletje toch wel het mooiste ontwerp.
Plaats reactie