Die kat wilde een warme plek.
GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Had er even een tijdje geen zin meer in.Bert61 schreef:Dat je er zo lang meegewacht hebt met bouwen van de 2de helft snap ik, had er ook moeite mee om de 2de te bouwen
Maar fijn te zien dat er weer een buizenbak gebouwd wordt![]()
Voelde me leeg.
Gisteren met frisse moed weer begonnen met passen en meten,het bouwen gaat wel weer komen,maar ik doe even rustig aan.
En ja mono blokken zijn geweldig,maar de tweede is een strijd.
Re: GU-50 Monoblokken
Ben ook maar even door gegaan
Met pons, zaag, vijl en boorwerk .
Printje voor de voorversterking en het fase gebeuren gecentreerd met 2 kartonnetjes en de bevestigingen middels de kleimethode bepaald.
Ben tevreden voor vandaag.
Met pons, zaag, vijl en boorwerk .
Printje voor de voorversterking en het fase gebeuren gecentreerd met 2 kartonnetjes en de bevestigingen middels de kleimethode bepaald.
Ben tevreden voor vandaag.
Re: GU-50 Monoblokken
En dan is het subframe aan de beurt.
Gaat makkelijk met de eerste als mal
Schotjes ook pas geflexed.
Gaat makkelijk met de eerste als mal
Schotjes ook pas geflexed.
Re: GU-50 Monoblokken
Wat gaan we vandaag doen?
Trafo bakjes maken,boren en mijn favo werk tappen
De alu vierkant plak ik eerst vast met superlijm dan klemmetje er op en boren maar.............
Zo 1 bakje klaar ,de andere morgen.
Trafo bakjes maken,boren en mijn favo werk tappen
De alu vierkant plak ik eerst vast met superlijm dan klemmetje er op en boren maar.............
Zo 1 bakje klaar ,de andere morgen.
Re: GU-50 Monoblokken
Netjes
Je kan bij alu op maat ook koker bestellen in korte stukjjes 120x120. Of zo iets hebben ze daar ook 10 cm lang
Met een plaatje erboven op zodat je een mooie afwerking hebt
Er in de hoek lijm je wat stukken 4kant 10 mm lijkt me best aardig Demo
Volgende keer ga ik dat eens proberen
Je kan bij alu op maat ook koker bestellen in korte stukjjes 120x120. Of zo iets hebben ze daar ook 10 cm lang
Met een plaatje erboven op zodat je een mooie afwerking hebt
Er in de hoek lijm je wat stukken 4kant 10 mm lijkt me best aardig Demo
Volgende keer ga ik dat eens proberen
Re: GU-50 Monoblokken
Ja die koker had ik ook gebruikt voor de Bill,werkt goed.
Bij de eerste van deze twee mono,s had ik het zo gedaan,dus deze ook.
Volgens mij paste de ringkernen ook net niet in deze kokers
Je hoeft geen stukjes vierkant in de kokers te lijmen,je kunt er 3mm draad in tappen (voorboren alleen met een kolomboor te doen) de dikte van de koker is 5mm,dus 1mm aan beide kanten speling.
Bij de eerste van deze twee mono,s had ik het zo gedaan,dus deze ook.
Volgens mij paste de ringkernen ook net niet in deze kokers
Je hoeft geen stukjes vierkant in de kokers te lijmen,je kunt er 3mm draad in tappen (voorboren alleen met een kolomboor te doen) de dikte van de koker is 5mm,dus 1mm aan beide kanten speling.
Laatst gewijzigd door democles op vr 04 mei 2018, 1:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Waarom niet kleiner, M2 bv? Dan heb je wat meer dan die 1mm speling aan beide kanten.
Re: GU-50 Monoblokken
M2 zou kunnen,maar deze kokers wegen er wel in en een tapset voor M2 gebruik ik nooit weer vandaar M3. 
Re: GU-50 Monoblokken
Het zal prima gaan maar reken je niet rijk, de kerndiameter van m3 is 3mm, de draad komt iets dieper
Ziet er wel heel wijs uit btw.
Ziet er wel heel wijs uit btw.
Re: GU-50 Monoblokken
Dan valt aan de bovenkant voor je deksel de kop van het boutje op /over de rand kop m3 is 5.5 -6 mmdemocles schreef:Ja die koker had ik ook gebruikt voor de Bill,werkt goed.
Bij de eerste van deze twee mono,s had ik het zo gedaan,dus deze ook.
Volgens mij paste de ringkernen ook net niet in deze kokers
Je hoeft geen stukjes vierkant in de kokers te lijmen,je kunt er 3mm draad in tappen (voorboren alleen met een kolomboor te doen) de dikte van de koker is 5mm,dus 1mm aan beide kanten speling.
En als je dunwandig neemt is de binnenmaat groter Demo
vroeger hadden ze ook koker 150 mm dat is er niet meer
Re: GU-50 Monoblokken
Hij kan het boutje ook even in de kolomboor met een stukje schuurpapier of een vijltje de kop kleiner maken.
ik denk dat dat wel goed komt als ik zijn vakmanschap zo zie
ik denk dat dat wel goed komt als ik zijn vakmanschap zo zie
Re: GU-50 Monoblokken
Shadow schreef:Hij kan het boutje ook even in de kolomboor met een stukje schuurpapier of een vijltje de kop kleiner maken.
ik denk dat dat wel goed komt als ik zijn vakmanschap zo zie
Re: GU-50 Monoblokken
Bakje nr.twee in elkaar gezet en de deksels gepast.
Nu nog de beluchtingsgaten en het rooster er in zetten.
De schroefgaten voor en achter dicht maken met kneed epoxy en glad plamuren.
Kantjes afronden met de flex.
Befestigingsgaten boren en tappen.
Ja je bent er zo maar niet................
Nu nog de beluchtingsgaten en het rooster er in zetten.
De schroefgaten voor en achter dicht maken met kneed epoxy en glad plamuren.
Kantjes afronden met de flex.
Befestigingsgaten boren en tappen.
Ja je bent er zo maar niet................
Re: GU-50 Monoblokken
Mensen die zelf buizenversterkers bouwen doen een beetje aan zelfkastijding ja 
Re: GU-50 Monoblokken
Ik heb de klasse A bakken van Ray mogen beluisteren in Beetsterzwaag, de beste bas weergave die ik ooit gehoord heb
Als iemand dit kan combineren met het mid en hoog van een buizenbak dan stop ik met deze hobby.
Als iemand dit kan combineren met het mid en hoog van een buizenbak dan stop ik met deze hobby.
