Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door jeroen_d »

Op voorwaarde dat we een moment van rust en concentratie kunnen creëren, wil ik wel een extra ncore versterker meenemen zodat we er eentje met en zonder SR blue fuse voor de voeding hebben. Dan kunnen we daar een half uurtje voor uittrekken om het verschil te beluisteren.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door hannesie »

Ik laat mij graag verrassen, afgelopen avond AVMN met Audio Note ook zo een vreemde ervaring gehad met het wisselen van een voedingskabel bij een draaitafel.
Was toch ook heel opmerkelijk om te ervaren, ik had even niet opgelet wat er gebeurde, en vroeg wat er nu was veranderd, en toen bleek het dat de draaitafel een ander snoertje had gekregen uit het stopcontact. :shock: :shock: :shock:

Het had wel een heel ander karakter gekregen.
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Rene_Nhz »

Ik kom ook.

Groet,

Rene
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Ik laat mij graag verrassen, afgelopen avond AVMN met Audio Note ook zo een vreemde ervaring gehad met het wisselen van een voedingskabel bij een draaitafel.
Was toch ook heel opmerkelijk om te ervaren, ik had even niet opgelet wat er gebeurde, en vroeg wat er nu was veranderd, en toen bleek het dat de draaitafel een ander snoertje had gekregen uit het stopcontact. :shock: :shock: :shock:

Het had wel een heel ander karakter gekregen.
Dergelijke voorbeelden roepen meer vraagtekens op dan ze iets bevestigen/aantonen. Is er ook uitgelegd wat er zo anders was? Aan de snoeren dan? Een aardlus b.v. kan zeker bij een DT veel uitmaken. Kost helemaal niks, is gratis :mrgreen: Kan mij van een paar maanden terug bij de AVMN nog herinneren dat het na een kabelwissel beduidend anders klonk: Veel ruimtelijker. Het viel de meeste toehoorders niet op, en ook de demonstrateur niet, dat het toch niet echt lekker was: Bleken de speakers uit fase te staan na de kabelwissel :shock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door hannesie »

Er werd aardig wat gepraat over andere materialen die dan mogelijk als materiaal in het Periodiek systeem stonden, maar er waren nog geen echte resultaten met weerstanden.

Maar het werd wel gesuggereerd, misschien heeft George beter zitten opletten. :think:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door AatV »

hannesie schreef:
....andere materialen die dan mogelijk als materiaal in het Periodiek systeem stonden....
Het schijnt dat elementen in de buurt van 180 weer behoorlijk stabiel zouden kunnen zijn... :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door hannesie »

O:) Metallurgisch ben ik niet echt bij de tijd. =;
Dat is dus een heel tijdje geleden, en dan met al die nieuwe combi's die men bedenkt, en dan ook nog de overgangsweerstanden die dit ondervind :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
O:) Metallurgisch ben ik niet echt bij de tijd. =;
Dat is dus een heel tijdje geleden, en dan met al die nieuwe combi's die men bedenkt, en dan ook nog de overgangsweerstanden die dit ondervind :hide:
In het geval van 150euri zekeringen denk ik dat je meer te maken hebt met acceptatieweerstanden. Vind het wel een goed idee van Jeroen. Al vind ik wel dat zoiets het zelfbouwgebeuren niet mag hinderen qua tijd. Het gaat zo te zien druk genoeg worden.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Marp »

Het is wat jaartjes geleden dat ik deze luisterdag bezocht.
Zet me maar weer eens op de lijst. O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Shadow »

Volgens mij heb ik je nog nooit op een luisterdag gezien :think:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Marp »

Daar kan je zomaar gelijk in hebben. Van 2005-2014 was ik vrij frequent aanwezig. Als ik me niet vergis, begon jouw deelname in 2015.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door albertk »

:( Pet. voor de zoveelste keer is de luisterdag net op een dag dat ik van vakantie terugkom.
Dan probeer ik maar eens een afspraak te maken bij een maker (Hannesie . . .) ergens in de komende maanden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door hannesie »

albertk schreef:
:( Pet. voor de zoveelste keer is de luisterdag net op een dag dat ik van vakantie terugkom.
Dan probeer ik maar eens een afspraak te maken bij een maker (Hannesie . . .) ergens in de komende maanden.
En je wilt dan komen praten over het weer?

Is best belangrijk. :sure:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Vinculum »

Tis wat jaren geleden maar ik kom ook weer eens kijken. Heb alleen niets luisterbaars bij me. Wel zal ik setjes van de LuidsprekerkabelDraagIsolatorDingetjes meenemen uit dit topic.
Ook nog wat restant zelfbouw zaken die ik nog tegenkom tijdens het opruimen. Denk wel dat ik nog 1 van mijn 3D printers mee neem. Denk dat er voor de ZBA'ers nog veel te winnen kan zijn met deze techniek. Bovendien print ik er complete speakerkast(jes) mee (die neem ik dan wel mee). Ook zal ik live wat printen daar.
@Wowly, heb je ergens een tafeltje beschikbaar? Er zitten fans op die blazen, dus geluid maken, dus niet in een luisterruimte lijkt me.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Henkjan »

Vinculum schreef:
..... Bovendien print ik er complete speakerkast(jes) mee (die neem ik dan wel mee).....
:rock: je hebt m'n aandacht :bakkie:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Op voorwaarde dat we een moment van rust en concentratie kunnen creëren, wil ik wel een extra ncore versterker meenemen zodat we er eentje met en zonder SR blue fuse voor de voeding hebben. Dan kunnen we daar een half uurtje voor uittrekken om het verschil te beluisteren.
dubbel blind graag :relax:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Vinculum »

Henkjan schreef:
Vinculum schreef:
..... Bovendien print ik er complete speakerkast(jes) mee (die neem ik dan wel mee).....
:rock: je hebt m'n aandacht :bakkie:
Sneak preview time!
PreviewLA.PNG
Foto 23-04-18 17 52 36.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Wowly »

Tafeltje gaan we regelen!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door WrineX »

Oh ik neem nog 2 maten mee en daarvan neemt 1 misschien nog een heel klein setje hybride planars mee , mits we die af krijgen voor die tijd :)


versterking + bron ook meenemen neem ik aan als je speakers mee neemt ?.... beetje gekke vraag misschien
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door WrineX »

Mis ik iets ?? ik heb 27 MEI in mijn agenda staan en dat was dacht ik de datum nadat het verplaatst was? Is het nog eens verplaatst ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door hannesie »

Is dus inderdaad 10 juni geworden.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door WrineX »

ok :) komt me beter uit ook nog :) dank u !
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Thomox »

Ik geef me bij deze op, heb helaas zo even niks om mee te nemen...

Gaat er nog iemand vanuit het oosten de kant van Breda op met de auto/trein? Kunnen we samen reizen....

@edit, pb naar Barry!
HansM
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 17:07
Locatie: ZO-Br

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door HansM »

Ik kom ook.

Gr. Hans
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Pjotr »

Wordt al een aardig lijstje zo. Je mag de Pizzaboer wel gaan inlichten Jan :D

Zie dat ik mij nog niet heb gemeld #-o , bij deze dus O:)
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”