ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

ZBA CA versterkers bouwen

Bericht door Shadow »

Met Breda in aantocht moeten we even opschieten, maar vandaag alles eens op tafel gegooid;

- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt
CA versterkerprinten
- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt
'Knuisje' voedingen
- 1 tas vol met zakjes van Mouser en Farnell door elkaar
- 4 Block trafo's 120VA
- 1 Afdac-LB
- 0,5mm harskern soldeer lood/zilver/tin

En in bestelling;

- 1 maal Modushop GXA388 (Eltim) Afdac + CA's
- 1 maal Modushop GXA383 (Eltim) Alleen CA's
- Bedieningsknopje voor de Afdac-LB (Eltim)
- Vergeten componenten (vanmiddag met de uitgeprinte materiaal lijsten alles uitgezocht pfffff) (Mouser)
- Tulp bussen Neutrik (Bax)
- USB bus Neutrik (Bax)
- I2S naar USB inputboard 6133CM (Ebay)
- Componenten tbv de voedingen (EOO)

Al lief aangekeken;

- Freeskees tbv front en achterpaneel
- Vrouwlief voor de bende op tafel en de geur van soldeer (dat laatste is een leugen want ze is zelf elektromonteur geweest en soldeerd beter als mij om nog maar eens een bekentenis te doen)

Nog doen;

- SMD solderen goed onder de knie leren krijgen
- Checken of ik het ontwerp voor de AFDAC-LB in de driveshare van Knuisje zo aangepast krijg dat het op m'n GXA388 past
- Boel opbouwen en proefdraaien op tafel
- Inbouwen in kast op zo'n manier dat het deksel open mag blijven zonder schaamte :beer:
Modushop GX388.jpg
Die wordt het, moet op dezelfde manier gegraveerd worden als de Spanningsbewaker/Netfilter en m'n forum naam erin (zodat er op luisterdagen niet iemand je CA versterker probeert te verkopen als ie per ongeluk op de koopjestafel staat (he Dre?)) :lol:

Update 8-2019;

Nr1 en 2 zijn van mij zelf;
IMG_1468.JPG
Nr 1 drijft in de woonkamer de neo3 monitors aan.
Nr2 staat in de garage momenteel;
20210219_134913.jpg
Nr3 gaat naar een forumlid;
IMG_20190814_122732573.jpg
Nr3 bij zijn nieuwe baas;
71EEDC2D-CFC3-428B-BCFD-3AF599D019A3.jpeg
7CD8CD46-F60E-47F6-9E6E-CFACCC65C69B.jpeg
Nr4 op de eettafel:
IMG_20200302_202357858.jpg
IMG_20200302_202357858.jpg (29.27 KiB) 446 keer bekeken
IMG_20200302_202620240.jpg
IMG_20200302_202620240.jpg (32.13 KiB) 446 keer bekeken
IMG_20200302_202551261.jpg
Deze woont op m'n werk en stuurt daar mijn desktop 3 weg speakers aan.
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 07 mar 2021, 16:18, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

Huh?? 8-[

Is ie eigenlijk verkocht? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door pappaleo »

Wat mij betreft wel.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

Da's onbetaalbaar Leo! :mrgreen:

In ieder geval een geweldig project! 8)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Ontwerpen doe ik nog met potlood en papier, dus vanmiddag in de pauze eens wat geprobeerd;
Tekening front en rear deel 2.pdf
(15.14 KiB) 133 keer gedownload
Bedacht met te laat dat ik natuurlijk de Neutriks beter op de bodem kon doen zodat aan de buitenkant aangesloten kabels niet te hoog hangen, hoewel dat in een 2H kast wel mee zal vallen maar goed. Doorgegeven aan Kees en eens afwachten wat hij er van vindt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Net nog een pakje binnen, EOO met de eerste zending van de vergeten spullen! Gister besteld om 5 voor 5 :shock:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door FR_Aad »

Je Pi ook in het kastje zetten?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Nee dat gaat me een stap te ver omdat ik verwacht dat we tzt wel iets anders als de Pi gaan gebruiken en dit is flexibeler.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door cve »

Shadow schreef:
Nee dat gaat me een stap te ver omdat ik verwacht dat we tzt wel iets anders als de Pi gaan gebruiken en dit is flexibeler.

Waar zit je dan aan te denken ipv. de Pi?

Co
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door cve »

Shadow schreef:
Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben :lol:

Aha, op die fiets. :lol: Gelukkig, ik was bang dat ik iets over het hoofd heb gezien. Dat kan je zo gebeuren met -10. Ik knutsel een dlcp met 6 stuks CA in elkaar en in de kast van de dlcp is ruimte zat voor een Pi oid.

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Shadow schreef:
Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben :lol:

Aha, op die fiets. :lol: Gelukkig, ik was bang dat ik iets over het hoofd heb gezien. Dat kan je zo gebeuren met -10. Ik knutsel een dlcp met 6 stuks CA in elkaar en in de kast van de dlcp is ruimte zat voor een Pi oid.

Co
6 stuks? :shock: Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje? :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door cve »

6 stuks? :shock: Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje? :lol:
Zwarte markt. :mrgreen: Via de andere Peter verkregen.

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
6 stuks? :shock: Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje? :lol:
Zwarte markt. :mrgreen: Via de andere Peter verkregen.

Co
Ohw ja, klopt. Er wordt stevig zwart in gehandeld merk ik :lol: Volgens mij heeft Joram ze daar ook vandaan, of kwamen die bij Henk vandaan? Toch wel voor de halve prijs dan hè? :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Nee ik heb ze van iemand die er bij nader inzien niet meer aan ging beginnen, hebben gewoon op het forum te koop gestaan volgens mij.

Edit; Hier dus
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

Mazzelaar :lol: Ja, die opampjes waren toen al vrijwel niet meer te vinden.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door knuisje »

cve schreef:
6 stuks? :shock: Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje? :lol:
Zwarte markt. :mrgreen: Via de andere Peter verkregen.

Co
Niks zwarts aan, ik had nog een paar printen over en Co had nog behoefte aan een aantal. :-"
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Mazzelaar :lol: Ja, die opampjes waren toen al vrijwel niet meer te vinden.
Die LME4999999999999999 ? Ja die zitten er al op gelukkig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

Nam je maar in de maling Peter, waardeer zeer je hulp en inzet! ;)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door toetertje »

ik denk dat ik ook nog een setje over ga houden.
Ik had 6 printen, heb er 2 verkocht, en ga er 2 opbouwen.
Maar, dat wordt een winter klusje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door ray5150 »

Het gaat vannacht 4 graden vriezen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Het gaat vannacht 4 graden vriezen. :mrgreen:
Denk dat ie volgende winter bedoeld :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Zo de bout maar eens aangeslingerd;
4A5C4D8D-D369-4E92-A6CA-DB08F90F6CD3.jpeg
Even wennen aan die smd priegelzooi, maar met een pincetje en over m’n bril heen kijkend gaat het prima.
Je komt er gelijk achter dat je 8 ipv 4 zekeringhouders had moeten bestellen en dat je veeel te weinig faston printconnectors besteld hebt, maar goed, eoo stuurt de rest wel weer op.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

Goed bezig Joram!
Het is echt de moeite waard!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Dat geloof ik graag, trouwens de reden om ze te bouwen was Alphen 2016, de CA met jouw Wave speakers :goeie:
DC817683-E4B4-4F89-9458-DE8BD1727428.jpeg
Ik denk zo, dan blijft de boel het best bij elkaar uit de buurt?
Plaats reactie