Er zou, naar ik meen al eerder genoemd, een set Mola-Mola voor komen te staan, en dat is geen kattepis, om het zomaar even uit te drukken. https://www.mola-mola.nl/index.phpShadow schreef:Ik denk Jantzen bipolair voor een tweeter van dat geld![]()
Schop nog es een open deur in Walter, zou JW er een Hypex product aan hangen?
Oud speaker project afmaken...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oud speaker project afmaken...
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Jan-Peter komt binnenkort luisteren. Het filter zal in eerste instantie niet met al te "exotische" componenten worden opgebouwd, het moet gewoon goed klinken met redelijk standaard spul. Zo zit er op dit moment o.a. een Mundorf BS140 kernspoel + Jantzen Audio Cross Cap op het laag. Mid en hoog hebben Jantzen Superior Z-Caps in de serie takken en gewone luchtspoelen en Cross Caps in de parallel takken.Walt schreef:Heel erg mooi inderdaad!
Ik ben benieuwd hoe het filter eruit komt te zien, ik zou verwachten een luxe Duelund of Mundorf condensator voor de diamand tweeter.
Gr. Walter
Re: Oud speaker project afmaken...
De site van mola-mola noemt onomwonden de NCore als drijvende kracht, maar het zal idd nog mooier opgebouwd zijn.Walt schreef:Volgens mij gaat dit nog een stapje verder...
Re: Oud speaker project afmaken...
Natuurlijk zit er een NCore in, is een bedrijf van Der Bruno.
Die Mola kastjes zijn ook loodzwaar. Gerhard had een keer een set bij zich in Breda.
Die Mola kastjes zijn ook loodzwaar. Gerhard had een keer een set bij zich in Breda.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Ja..., het ziet er prachtig uit. Tony heeft goed werk afgeleverd, binnenkort gaan we ze in het echt zien en beluisteren. Het doel is om een geweldige passieve referentiespeaker te hebben. Op kantoor hebben we in de luisterruimte een setje Vivid Giya G3 staan, erg fraai. En ook nog setje B&W 802 D3. Daarop beluisteren we de Hypex producten. Dus wat in de ' andere luisterruimte' komt gaat ook gebruikt worden om versterkers te kunnen beoordelen. Vandaar dat ik de speakers volledig passief wil hebben. En uiteraard wordt Mola Mola daarvoor gebruikt.
Persoonlijk ben ik niet van de ' snake oil', verbeteringen moeten echt wel waarneembaar zijn.
Persoonlijk ben ik niet van de ' snake oil', verbeteringen moeten echt wel waarneembaar zijn.
Re: Oud speaker project afmaken...
Het probleem met die ‘high end’ markt is dat een deel van je klanten daar wel in geloofd en dat je wel een beetje daarin mee moet gaan als je zaken wil doen.Jan-Peter schreef:Persoonlijk ben ik niet van de ' snake oil', verbeteringen moeten echt wel waarneembaar zijn.
Re: Oud speaker project afmaken...
Hallo Jan-Peter,
Juist met die mooie diamant tweeters kun je denk ik makkelijk de meerwaarde horen van een betere condensator! Tony zal ongetwijfeld al wel een idee hebben voor een goede match met het Accuton hoog. Zelf ben ik erg te spreken over de Duelund RS serie, deze geven een zeer natuurlijk geluid, ik heb daar nog een Duelund Silver bypass overstaan waardoor je ook dat mooie tophoog hebt zoals een Mundorf SGO maar dan neutraler.
Groetjes Walter
Juist met die mooie diamant tweeters kun je denk ik makkelijk de meerwaarde horen van een betere condensator! Tony zal ongetwijfeld al wel een idee hebben voor een goede match met het Accuton hoog. Zelf ben ik erg te spreken over de Duelund RS serie, deze geven een zeer natuurlijk geluid, ik heb daar nog een Duelund Silver bypass overstaan waardoor je ook dat mooie tophoog hebt zoals een Mundorf SGO maar dan neutraler.
Groetjes Walter
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
We gaan lekker muziek luisteren en zien wel wat het wordt
De tweeter condensator komt wat betreft waarde toevallig overeen met één van de waardes die ik voor mijn Cap Test gebruik.
Daarvan heb ik dus in ieder geval tientallen opties zo klaar liggen om naar te luisteren.
De tweeter condensator komt wat betreft waarde toevallig overeen met één van de waardes die ik voor mijn Cap Test gebruik.
Daarvan heb ik dus in ieder geval tientallen opties zo klaar liggen om naar te luisteren.
Re: Oud speaker project afmaken...
Psies daar gaan we alHallo Jan-Peter,
Juist met die mooie diamant tweeters kun je denk ik makkelijk de meerwaarde horen van een betere condensator! Tony zal ongetwijfeld al wel een idee hebben voor een goede match met het Accuton hoog. Zelf ben ik erg te spreken over de Duelund RS serie, deze geven een zeer natuurlijk geluid, ik heb daar nog een Duelund Silver bypass overstaan waardoor je ook dat mooie tophoog hebt zoals een Mundorf SGO maar dan neutraler.
Groetjes Walter
Re: Oud speaker project afmaken...
Met Walter hier worden we allemaal high end experts. Voor gratis en niks. Houwen zo! Wel n hele mooie spiekerboks dit! Deze kastvorm blijft het (voor mij) wel doen.
Re: Oud speaker project afmaken...
Een ander deel van de klanten neemt bedrijven die zich wel met 'snake oil' inlaten niet meer serieus.Shadow schreef:Het probleem met die ‘high end’ markt is dat een deel van je klanten daar wel in geloofd en dat je wel een beetje daarin mee moet gaan als je zaken wil doen.Jan-Peter schreef:Persoonlijk ben ik niet van de ' snake oil', verbeteringen moeten echt wel waarneembaar zijn.
Maar het zijn mooie porseleinkasten geworden, dus geen olifanten uitnodigen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Oud speaker project afmaken...
Hier wordt een probleem gemaakt van iets wat geen probleem is.
Wie meent dat Jan-Peter's demonstratieluidspreker niet optimaal klinkt, kan zich hooguit erop verheugen dat de gedemonstreerde versterker over zijn eigen luidsprekers nog beter kan klinken. Ik zie geen reden om hem van iets anders te overtuigen.
Wie meent dat Jan-Peter's demonstratieluidspreker niet optimaal klinkt, kan zich hooguit erop verheugen dat de gedemonstreerde versterker over zijn eigen luidsprekers nog beter kan klinken. Ik zie geen reden om hem van iets anders te overtuigen.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oud speaker project afmaken...
Met het woord ' moeten' heb ik persoonlijk altijd wat moeiteShadow schreef:Het probleem met die ‘high end’ markt is dat een deel van je klanten daar wel in geloofd en dat je wel een beetje daarin mee moet gaan als je zaken wil doen.Jan-Peter schreef:Persoonlijk ben ik niet van de ' snake oil', verbeteringen moeten echt wel waarneembaar zijn.
Re: Oud speaker project afmaken...
Mee eens, alleen lijkt het erop dat sommige tweaks met name hoorbaar/luisterbaar een verbetering zijn, terwijl er meettechnisch weinig/niks verandert, denk aan een condensator. Nu kan het zijn dat we wellicht niet weten wat we zouden moeten meten, maar hier is dus altijd de discussie over. Sommige stellen, dat als er meettechnisch niets aan de frequentie curve veranderd, er geen verschillen zijn, en het slechts inbeelding betreft.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Oud speaker project afmaken...
Ik denk vooral, dat het feit dat bij ABX testen deze verschillen meestal ook niet naar voren komen markt dat velen dit onder inbeelding scharen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Oud speaker project afmaken...
Goed plan, het zou jammer zijn als tweaks hier een discussie wordt.FR_Aad schreef:Zullen we het 'on topic' houden?
Re: Oud speaker project afmaken...
I.d.d. Er zitten nog niet eens units in, dus waar gaat het over
Maar moet zeggen, het BBG (Bling Bling Gehalte) is nu al zichtbaar erg hoog
Ook niet onbelangrijk als het in de showroom komt te staan 
Re: Oud speaker project afmaken...
units zitten erin en het speelt al op een testfilter, zie boven.
