Monacor SPH-135KEP full range?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ga het toch nog even zeggen, want het kan zijn dat het bij mij het beste werkt tussen mid en hoog op 4500 Hz scheiding omdat ik die visaton ribbon gebruik. Alle scheidings frequenties van 2000 tot zeg het maar en ik heb het geprobeerd, maar was het niet. Ook al kwam het voor, dat ik dat pas na enige dagen er van vond. :? Maar Jasper, gewoon es uit proberen.
Ik denk er over, dat ik de hele grap nog eens ga proberen in andere boxen. Horen jullie dan nog wel.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Hoi Sietse,

Praat ons alsjeblieft zo veel mogelijk bij hoor!

Ik heb het inmiddels een paar keer gezegd maar kan het niet vaak genoeg herhalen: Ik ben nou zo iemand die voor de eerste keer kennis maakt met zelfbouwaudio en raak steeds meer overtuigd van de mogelijkheden qua geluidskwaliteit in tegenstelling tot fabrieksmerken..

Ik had absoluut nergens verstand van, maar als je dit forum vaak genoeg bezoekt en je durft (misschien domme) vragen te stellen kom je een heel eind!

Ik heb echter van electronica gewoon bar weinig kaas gegeten, dus dat laat ik ook bij een kameraad van me. Maar stilletjes aan begin ik die filters een klein beetje te snappen...

We komen er wel. Feit is dat ik die SPH 135KEP in ieder geval ga bestellen!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Tja Jasper, er is destijds een leuke discussie geweest over de 6dB filtering in mijn boxen. Vooral over de scheiding van mid en hoog. Dus misschien heb je hier
wat aan.
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

wie wil weten hoe een 135 kep full range klinkt, is welkom. :)
mijn betonnixen zijn intussen al een heel eind gevorderd, en misschien wel de moiete waard om te beluisteren. :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Erik,

Waar woon jij ergens?
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

hoi erik,
ze zijn in alle geval de moeite waard om te zien
als ze zo klinken zijn ze top!!
prima werk zeg
mvg
audioot
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Jasper Joppe Geers schreef:
Erik,

Waar woon jij ergens?
hoeksche waard,
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er mooi uit Erik. Gefeliciteerd.
Toch wel leuk dat die discussie over die kep's steeds terug keerd en de meningen eigenlijk nog steeds een beetje het zelfde zijn als toen. Maar goed, het gaat er om wat men zelf van het eind resultaat vind en dan is het ok, toch?
En ja, ik zou sommige boxen ook wel eens willen horen, vooral vanwege de toegepaste filosofie en de eigen muziek beleving van de bouwer.
Misschien een idee voor de volgende audio dag. Vergelijken van een paar systemen, waaronder de mijne, waar ik zoveel mogelijk "het te doen gebruikelijke" overboord gegooid heb en bv de boxen van jeroen's nieuwe projekt. Dus proberen te luisteren naar het effect van konstrukties. Als ik het zo goed uitleg?
Maar die van jou Erik, zullen wel te zwaar zijn voor zo'n tijdelijke verhuizing?
Laatst gewijzigd door sietse op zo 18 sep 2005, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ja kijk,

Ik weet niet wanneer er weer zo'n dag is, maar als we speakers gaan vergelijken die de SPH-13KEP bevaten mag je die van mij er ook wel bij zetten!

Als ie klaar is dan hè....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

luisteren naar het effect van konstrukties.
Kijk, ik schrijf wel eens sneller dan ik denk. Ik zat er gisteravond nog es over na te denken, maar het lijkt me eigenlijk moeilijk om te doen. Want om dat doen moet je denk ik een "foute box" en een "goede box" naast elkaar zetten van het zelfde type en met de zelfde bezetting. Maar als ik kan kom ik de volgende keer met mijn boxen.
Overigens voor wie mijn link heeft bekeken, het lijkt er op dat ik de oplossing voor mijn twee pitters heb. In de nieuwe K&T kom ik de Peerles SLS-8 tegen. Mijn gevoel zegt mij dat die bij uitstek geschikt zijn voor die kasten. En vooral, ze lijken in de bestaande verzinking te passen. Nieuw onverwacht perspektief dus. Kom ik op terug!
Ze kosten volgens K&T 60 Euro in duitsland dus. Waar haal ik ze in Nederland?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Peerless is bij de gebruikelijke adressen (S&Co, Speakerland) te koop
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Heb even gekeken, maar ik kom die SLS-8 nergens tegen op de site van Peerless?...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik ook niet. Ook niet bij Remo. Ik zal deze week es ff bellen met Sp.&co
Ik zal ook even bij mijn winkeltje hier in Dokkum de vraag voorleggen.
Heb ik weer. Ben ik ff in de wolken zit er weer een gat in..... :?
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ah kom op, Achter de wolken schijnt altijd de zon!
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Gewoon mailen of bellen. Als de unit bestaat kun je hem vast wel bestellen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

snik... grien..... ga wel goe komme he... snik....

"k zal het deze week es ff onderzoeken. 't heeft nou ook weer niet zo'n haast. Wel gek dat ze niet te vinden zijn en ik heb uit dat projekt van K&T ook niet begrepen dat ze daar speciaal voor gemaakt zijn. We zien wel.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Intertechnik in Duitsland 68 Euro
Speakerland 57 Euro.
Speaker&co zijn niet bereikbaar. Krijg ik steeds een forum-link die reklame maken voor Sp&C.

Nu moet ik nog even beslissen wat ik ga doen. Het ene of het andere waar ik die tangbandjes voor had gepland.
'T is eigenlijk de bedoeling dat ik es wat spullen kwijt raak. Volkomen logisch dat ik er dan meer ga bij kopen.... toch?..... niet dan....? :roll:

Zucht....... :?
Plaats reactie