Ik denk er over, dat ik de hele grap nog eens ga proberen in andere boxen. Horen jullie dan nog wel.
Monacor SPH-135KEP full range?
Moderator: Beheerdersteam
Ga het toch nog even zeggen, want het kan zijn dat het bij mij het beste werkt tussen mid en hoog op 4500 Hz scheiding omdat ik die visaton ribbon gebruik. Alle scheidings frequenties van 2000 tot zeg het maar en ik heb het geprobeerd, maar was het niet. Ook al kwam het voor, dat ik dat pas na enige dagen er van vond.
Maar Jasper, gewoon es uit proberen.
Ik denk er over, dat ik de hele grap nog eens ga proberen in andere boxen. Horen jullie dan nog wel.
Ik denk er over, dat ik de hele grap nog eens ga proberen in andere boxen. Horen jullie dan nog wel.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Sietse,
Praat ons alsjeblieft zo veel mogelijk bij hoor!
Ik heb het inmiddels een paar keer gezegd maar kan het niet vaak genoeg herhalen: Ik ben nou zo iemand die voor de eerste keer kennis maakt met zelfbouwaudio en raak steeds meer overtuigd van de mogelijkheden qua geluidskwaliteit in tegenstelling tot fabrieksmerken..
Ik had absoluut nergens verstand van, maar als je dit forum vaak genoeg bezoekt en je durft (misschien domme) vragen te stellen kom je een heel eind!
Ik heb echter van electronica gewoon bar weinig kaas gegeten, dus dat laat ik ook bij een kameraad van me. Maar stilletjes aan begin ik die filters een klein beetje te snappen...
We komen er wel. Feit is dat ik die SPH 135KEP in ieder geval ga bestellen!
Praat ons alsjeblieft zo veel mogelijk bij hoor!
Ik heb het inmiddels een paar keer gezegd maar kan het niet vaak genoeg herhalen: Ik ben nou zo iemand die voor de eerste keer kennis maakt met zelfbouwaudio en raak steeds meer overtuigd van de mogelijkheden qua geluidskwaliteit in tegenstelling tot fabrieksmerken..
Ik had absoluut nergens verstand van, maar als je dit forum vaak genoeg bezoekt en je durft (misschien domme) vragen te stellen kom je een heel eind!
Ik heb echter van electronica gewoon bar weinig kaas gegeten, dus dat laat ik ook bij een kameraad van me. Maar stilletjes aan begin ik die filters een klein beetje te snappen...
We komen er wel. Feit is dat ik die SPH 135KEP in ieder geval ga bestellen!
- erik klijnsmit
- Berichten: 99
- Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- erik klijnsmit
- Berichten: 99
- Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
- Contacteer:
Ziet er mooi uit Erik. Gefeliciteerd.
Toch wel leuk dat die discussie over die kep's steeds terug keerd en de meningen eigenlijk nog steeds een beetje het zelfde zijn als toen. Maar goed, het gaat er om wat men zelf van het eind resultaat vind en dan is het ok, toch?
En ja, ik zou sommige boxen ook wel eens willen horen, vooral vanwege de toegepaste filosofie en de eigen muziek beleving van de bouwer.
Misschien een idee voor de volgende audio dag. Vergelijken van een paar systemen, waaronder de mijne, waar ik zoveel mogelijk "het te doen gebruikelijke" overboord gegooid heb en bv de boxen van jeroen's nieuwe projekt. Dus proberen te luisteren naar het effect van konstrukties. Als ik het zo goed uitleg?
Maar die van jou Erik, zullen wel te zwaar zijn voor zo'n tijdelijke verhuizing?
Toch wel leuk dat die discussie over die kep's steeds terug keerd en de meningen eigenlijk nog steeds een beetje het zelfde zijn als toen. Maar goed, het gaat er om wat men zelf van het eind resultaat vind en dan is het ok, toch?
En ja, ik zou sommige boxen ook wel eens willen horen, vooral vanwege de toegepaste filosofie en de eigen muziek beleving van de bouwer.
Misschien een idee voor de volgende audio dag. Vergelijken van een paar systemen, waaronder de mijne, waar ik zoveel mogelijk "het te doen gebruikelijke" overboord gegooid heb en bv de boxen van jeroen's nieuwe projekt. Dus proberen te luisteren naar het effect van konstrukties. Als ik het zo goed uitleg?
Maar die van jou Erik, zullen wel te zwaar zijn voor zo'n tijdelijke verhuizing?
Laatst gewijzigd door sietse op zo 18 sep 2005, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Kijk, ik schrijf wel eens sneller dan ik denk. Ik zat er gisteravond nog es over na te denken, maar het lijkt me eigenlijk moeilijk om te doen. Want om dat doen moet je denk ik een "foute box" en een "goede box" naast elkaar zetten van het zelfde type en met de zelfde bezetting. Maar als ik kan kom ik de volgende keer met mijn boxen.luisteren naar het effect van konstrukties.
Overigens voor wie mijn link heeft bekeken, het lijkt er op dat ik de oplossing voor mijn twee pitters heb. In de nieuwe K&T kom ik de Peerles SLS-8 tegen. Mijn gevoel zegt mij dat die bij uitstek geschikt zijn voor die kasten. En vooral, ze lijken in de bestaande verzinking te passen. Nieuw onverwacht perspektief dus. Kom ik op terug!
Ze kosten volgens K&T 60 Euro in duitsland dus. Waar haal ik ze in Nederland?
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Intertechnik in Duitsland 68 Euro
Speakerland 57 Euro.
Speaker&co zijn niet bereikbaar. Krijg ik steeds een forum-link die reklame maken voor Sp&C.
Nu moet ik nog even beslissen wat ik ga doen. Het ene of het andere waar ik die tangbandjes voor had gepland.
'T is eigenlijk de bedoeling dat ik es wat spullen kwijt raak. Volkomen logisch dat ik er dan meer ga bij kopen.... toch?..... niet dan....?
Zucht.......
Speakerland 57 Euro.
Speaker&co zijn niet bereikbaar. Krijg ik steeds een forum-link die reklame maken voor Sp&C.
Nu moet ik nog even beslissen wat ik ga doen. Het ene of het andere waar ik die tangbandjes voor had gepland.
'T is eigenlijk de bedoeling dat ik es wat spullen kwijt raak. Volkomen logisch dat ik er dan meer ga bij kopen.... toch?..... niet dan....?
Zucht.......


