cambridge 740A

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

cambridge 740A

Bericht door p_vervoort »

Heeft iemand ervaring met deze versterker ?
Deze is gemaakt een jaar of 10 geleden tot 2005 vlg. mij..
Geluidskwaliteit en kwaliteit ???.
100 watt ik denk dat dit voldoende is voor een woonkamer van 60 m2 ?

PV
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: cambridge 740A

Bericht door John P »

Ik heb een 540R receiver. Mijn ervaring: Firmware is lichtelijk brak, bouwkwaliteit is goed. Het geluid is gedetailleerd , de hoge tonen lijken iets te hard.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: cambridge 740A

Bericht door toetertje »

Ik heb op het moment een 840a v2 staan. Mooi apparaat, veel functies.
Hij klinkt erg goed, en heeft bizar veel kracht. Het geluid had van mij
iets luchtiger gemogen. Die van mij staat te koop, heb er iets te veel.
Bijlagen
20180405_132812.jpg
20180405_132929.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: cambridge 740A

Bericht door dre »

Een prima koop!
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: cambridge 740A

Bericht door p_vervoort »

De Cambridge 851A schijnt wel top te zijn---
Wat is het verschil met de 840A >??
Wat v00r prijs heb je in gedachten toetertje ?

PV
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: cambridge 740A

Bericht door toetertje »

Ik kan je het verschil met de 851 niet vertellen, die ken ik niet.

Die van mij heb ik te koop staan voor 600 euro. Deze is eigenlijk
in nieuwstaat. Compleet met afstandsbediening, originele stofhoes,
beschrijving en originele verpakking.
Alleen de aan / uit knop op de a.b. reageert niet altijd even goed.
Ik heb nog geen nieuwe batterijen geprobeerd. :D
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: cambridge 740A

Bericht door p_vervoort »

Ok dank voor info ik kan die Cambridge 740 voor 325 kopen en is ook in nieuwstaat (vlg. verkoper)
Ik zal van de week eens gaan kijken of het iets is .

MvG

PV
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: cambridge 740A

Bericht door dre »

Na even terug denken......
De 740 versie vond ik wel wat cleaner klinken als de 740A versie.
Maar het blijven heel fraaie versterkers.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cambridge 740A

Bericht door Shadow »

Ja absoluut, zelfs de CXA serie is lekker, ik ben fan van het merk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: cambridge 740A

Bericht door dre »

Mooi merk inderdaad! :goedzo:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: cambridge 740A

Bericht door toetertje »

De 740 en 840 zijn toch wel behoorlijk verschillende versterkers.
De 840 werkt met xd class, heeft een gebalanceerde ingang en
heeft een relais gestuurde volume regeling.
Dat laatste, daar moet je wel tegen kunnen. Ik zelf vind dat geklik
niet echt prettig, maar het schijnt wel beter te zijn.
De 740 kan het wat zwaarder krijgen met lastig speakers, en hij wordt
warmer dan de 840. Ook zijn de speaker aansluitingen van de 840 steviger.

Wat ik erg mooi aan deze versterkers vind, is dat je per bron de gain in kunt stellen.
Ik heb op 1 ingang de pre-out van mijn Ht receiver aangesloten. Zodra ik deze bron
kies, gaat automatisch het volume helemaal open, zodat hij als eindversterker werkt.
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: cambridge 740A

Bericht door p_vervoort »

Het valt mij op dat alle top versterkers geen optische ingangen hebben...??
Is hier een reden voor.

Dus de 740A is een good buy ??

PV
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cambridge 740A

Bericht door Shadow »

p_vervoort schreef:
Het valt mij op dat alle top versterkers geen optische ingangen hebben...??
Is hier een reden voor.

Dus de 740A is een good buy ??

PV
Dan kan Cambridge z’n Dacmagic nog aan je slijten...de CXA serie zit ie gewoon ingebouwd...
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: cambridge 740A

Bericht door toetertje »

Nou vind ik de dacmagic persoonlijk geen aanrader.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cambridge 740A

Bericht door Shadow »

Dat is persoonlijk idd, ik heb een vriend de CXA80 aangeraden als oplossing voor een niet surround installatie icm Jamo 609’s, moet zeggen dat dat niet verkeerd klonk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: cambridge 740A

Bericht door ray5150 »

Versterkers die op firmware draaien, mij niet gezien. :hide: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: cambridge 740A

Bericht door Shadow »

Nee daar heb je wel een punt, voor je het weet zit Poetin mee te luisteren...
Plaats reactie