cambridge 740A
Moderator: Beheerdersteam
-
p_vervoort
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39
cambridge 740A
Heeft iemand ervaring met deze versterker ?
Deze is gemaakt een jaar of 10 geleden tot 2005 vlg. mij..
Geluidskwaliteit en kwaliteit ???.
100 watt ik denk dat dit voldoende is voor een woonkamer van 60 m2 ?
PV
Deze is gemaakt een jaar of 10 geleden tot 2005 vlg. mij..
Geluidskwaliteit en kwaliteit ???.
100 watt ik denk dat dit voldoende is voor een woonkamer van 60 m2 ?
PV
Re: cambridge 740A
Ik heb een 540R receiver. Mijn ervaring: Firmware is lichtelijk brak, bouwkwaliteit is goed. Het geluid is gedetailleerd , de hoge tonen lijken iets te hard.
Re: cambridge 740A
Ik heb op het moment een 840a v2 staan. Mooi apparaat, veel functies.
Hij klinkt erg goed, en heeft bizar veel kracht. Het geluid had van mij
iets luchtiger gemogen. Die van mij staat te koop, heb er iets te veel.
Hij klinkt erg goed, en heeft bizar veel kracht. Het geluid had van mij
iets luchtiger gemogen. Die van mij staat te koop, heb er iets te veel.
-
p_vervoort
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39
Re: cambridge 740A
De Cambridge 851A schijnt wel top te zijn---
Wat is het verschil met de 840A >??
Wat v00r prijs heb je in gedachten toetertje ?
PV
Wat is het verschil met de 840A >??
Wat v00r prijs heb je in gedachten toetertje ?
PV
Re: cambridge 740A
Ik kan je het verschil met de 851 niet vertellen, die ken ik niet.
Die van mij heb ik te koop staan voor 600 euro. Deze is eigenlijk
in nieuwstaat. Compleet met afstandsbediening, originele stofhoes,
beschrijving en originele verpakking.
Alleen de aan / uit knop op de a.b. reageert niet altijd even goed.
Ik heb nog geen nieuwe batterijen geprobeerd.
Die van mij heb ik te koop staan voor 600 euro. Deze is eigenlijk
in nieuwstaat. Compleet met afstandsbediening, originele stofhoes,
beschrijving en originele verpakking.
Alleen de aan / uit knop op de a.b. reageert niet altijd even goed.
Ik heb nog geen nieuwe batterijen geprobeerd.
-
p_vervoort
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39
Re: cambridge 740A
Ok dank voor info ik kan die Cambridge 740 voor 325 kopen en is ook in nieuwstaat (vlg. verkoper)
Ik zal van de week eens gaan kijken of het iets is .
MvG
PV
Ik zal van de week eens gaan kijken of het iets is .
MvG
PV
Re: cambridge 740A
Na even terug denken......
De 740 versie vond ik wel wat cleaner klinken als de 740A versie.
Maar het blijven heel fraaie versterkers.
De 740 versie vond ik wel wat cleaner klinken als de 740A versie.
Maar het blijven heel fraaie versterkers.
Re: cambridge 740A
De 740 en 840 zijn toch wel behoorlijk verschillende versterkers.
De 840 werkt met xd class, heeft een gebalanceerde ingang en
heeft een relais gestuurde volume regeling.
Dat laatste, daar moet je wel tegen kunnen. Ik zelf vind dat geklik
niet echt prettig, maar het schijnt wel beter te zijn.
De 740 kan het wat zwaarder krijgen met lastig speakers, en hij wordt
warmer dan de 840. Ook zijn de speaker aansluitingen van de 840 steviger.
Wat ik erg mooi aan deze versterkers vind, is dat je per bron de gain in kunt stellen.
Ik heb op 1 ingang de pre-out van mijn Ht receiver aangesloten. Zodra ik deze bron
kies, gaat automatisch het volume helemaal open, zodat hij als eindversterker werkt.
De 840 werkt met xd class, heeft een gebalanceerde ingang en
heeft een relais gestuurde volume regeling.
Dat laatste, daar moet je wel tegen kunnen. Ik zelf vind dat geklik
niet echt prettig, maar het schijnt wel beter te zijn.
De 740 kan het wat zwaarder krijgen met lastig speakers, en hij wordt
warmer dan de 840. Ook zijn de speaker aansluitingen van de 840 steviger.
Wat ik erg mooi aan deze versterkers vind, is dat je per bron de gain in kunt stellen.
Ik heb op 1 ingang de pre-out van mijn Ht receiver aangesloten. Zodra ik deze bron
kies, gaat automatisch het volume helemaal open, zodat hij als eindversterker werkt.
-
p_vervoort
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39
Re: cambridge 740A
Het valt mij op dat alle top versterkers geen optische ingangen hebben...??
Is hier een reden voor.
Dus de 740A is een good buy ??
PV
Is hier een reden voor.
Dus de 740A is een good buy ??
PV
Re: cambridge 740A
Dan kan Cambridge z’n Dacmagic nog aan je slijten...de CXA serie zit ie gewoon ingebouwd...p_vervoort schreef:Het valt mij op dat alle top versterkers geen optische ingangen hebben...??
Is hier een reden voor.
Dus de 740A is een good buy ??
PV
Re: cambridge 740A
Dat is persoonlijk idd, ik heb een vriend de CXA80 aangeraden als oplossing voor een niet surround installatie icm Jamo 609’s, moet zeggen dat dat niet verkeerd klonk.
Re: cambridge 740A
Nee daar heb je wel een punt, voor je het weet zit Poetin mee te luisteren...
