ES9038Q2M dac streamertje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Bingo :rock:

De boel aangesloten en spelen maar......... :mrgreen:

Zo dat scheelt :shock:

Groot geluidsbeeld en een fatsoenlijke bas. (nu weet ik ongeveer hoe de nieuwe dac van Allo gaat klinken :D )

Toevoegen van die supercap,s heeft dus wel degelijk zin.

Je zou denken met zoveel extra uF, zal het geluid wel versmeren, niet dus.

Nog 1 dingetje wat tegen zit,alleen het linker kanaal doet het :twisted:

Maar even onderzoeken wat het euvel is,opamp al gewisseld,dat is het niet.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Het platformpje er weer uit gesoldeerd,alles goed schoon gemaakt met alcohol.

Alle spanningen gecontroleerd,print gecontroleerd met een loep.

Platformpje er weer op,proberen.

Geen succes,alleen links doet het.

Einde oefening,jammer :cry:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Gadjandakki, lijkt vette pech, is het niet te traceren?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Even een nachtje er over slapen.

Kan me niet voorstellen dat ik ergens meer dan de gevraagde voeding op gezet heb, of ergens een korstsluiting heb gemaakt :-k

Wat heb ik nog meer veranderd dan het nieuwe elco platformpje plaatsen?

Een elco geplaatst op de klok voeding i.v.m. de vrij lange bekabeling :-k

Elco er af gehaald en alles doet het weer :shock: :rock:

Maar even luisteren of het wat is :lol:
Bijlagen
klok fuck.jpg
Laatst gewijzigd door democles op do 29 mar 2018, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Prachtig, hoe dit zich ontwikkeld. :goedzo: :-({|=
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door toetertje »

yeuh, ben benieuwd. Wanneer is jouw versie leverbaar? :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Ja hoe klinkt het nu?

Laat ik zeggen ik,zou het niet erg vinden om nu te stoppen met ,,modden,, en dat zelfs met deze dinosauriër opamp er in.

Moeilijk te omschrijven wat er nu aan muziek uit komt :-k

Maar even een grafiekje gemaakt.......... :mrgreen:
geluidsbeeld.jpg
En nu maar verder lezen op diyaudio welke grappen en grollen daar worden bedacht :lagge:

Zoveel meningen ,maar niemand heeft tussen de regels door gelezen wat de man van Allo al vertelde :-$
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Even wat testsignalen gedownload en op de dac afgespeeld.

Plaatjes zien er goed uit :D
Bijlagen
pic_25_1.bmp
pic_25_1.bmp (1.1 MiB) 1465 keer bekeken
pic_25_2.bmp
pic_25_2.bmp (1.1 MiB) 1465 keer bekeken
pic_25_3.bmp
pic_25_3.bmp (1.1 MiB) 1465 keer bekeken
pic_25_7.bmp
pic_25_7.bmp (1.1 MiB) 1465 keer bekeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door OpaBert »

Zal misschien aan de scoop liggen ik zie allemaal stapjes in de sinus
Is dat doordat je een foto van je scherm gemaakt hebt ?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Weet niet.

Nee, foto direct op USB vanaf de scoop geschreven.

Bij een digitale scoop zie je in wezen toch altijd blokjes?

Is dit dan toch een ladder dac :lol:

Heb de boel op ,,average,, opgepimpt, meer niet.

Zal wel door de scoop komen :bakkie:
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door Dynky »

lijkt me gewoon de resolutie vh scherm/beeld...de tekst rechts ervan is even "blokkig" :wink:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Bedankt ,Dynky :goedzo:

Helaas geen ladder dac dus :lol:

Jammer dat ik geen muziekbestand had van een 1kHz blokgolf.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

De muziek maakt af en toe een hikje,eens in de paar uur.

Meestal ligt dat aan de lange I2S verbindingen.

Maar even een printje ontworpen voor de verbinding tussen dac en Amanero usb omzetter.

Verbinding nu 2,5cm i.p.v. 20.
Bijlagen
Amanero verloop.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Bedankt ,Dynky :goedzo:

Helaas geen ladder dac dus :lol:

Jammer dat ik geen muziekbestand had van een 1kHz blokgolf.
Gelukkig , ik Was al een beetje verdrietig voor je Demo :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Niet nodig Bert :D

Doe dat maar als ik dit ding naar de eeuwige jachtvelden heb geholpen door een verkeerde mod :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Niet nodig Bert :D

Doe dat maar als ik dit ding naar de eeuwige jachtvelden heb geholpen door een verkeerde mod :lol:
:goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Verloopprintje geëtst.
Bijlagen
verloop.jpg
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door ToTo »

Dat is wel een mooie oplossing, ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
Zou ook mooi zijn als zo’n printje beschikbaar was voor Afdac2-Amanero of Afdac2-Neo2 of andere pi achtige.

Is de pin lay-out van de GPIO universeel?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Is de pin lay-out van de GPIO universeel?
Denk het niet. :?

Heb voor iedere dac/usb I2S weer een ander printje moeten maken,tot nu toe.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door ToTo »

democles schreef:
Is de pin lay-out van de GPIO universeel?
Denk het niet. :?

Heb voor iedere dac/usb I2S weer een ander printje moeten maken,tot nu toe.
Jammer!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Verloopprint klaar en getest.

Die doet het.
Bijlagen
ama1.jpg
ama2.jpg
ama3.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Oke, de aanpassing met meeeeer uF in de analoge voedingen werkt goed. :D

Dan maar een stapje verder en de opamp er uit en buizen er in :shock:

Print ontworpen voor de ,,buizen opampjes,, :lol:
2x output.JPG
BAunbl.jpg
En gelijk ook maar voor de gloei voedingen :wink:
filament voeding.JPG
Wordt nog wat, 4 SMD weerstanden verwijderen en vier draadjes solderen. :think:
dacc ..jpg
En de rest etsen natuurlijk. Ophangingen,aansluitingen................ :mrgreen:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door toetertje »

In het begin dacht ik nog, wat een leuk projectje.
Dacje, modje en spelen. Maar nu maak je er wel een hele verbouwing van.
Dat is voor mij denk ik wat te hoog gegrepen. :oops: 8-[
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door Thomox »

Volgensmij gaat dit ook geheel voorbij aan het hele idee van een 'dac streamertje' :hide: Desalniettemin blijft 't een tof project om te volgen!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Tja als ik het zo bekijk,gaat dit eigenlijk te ver :?

Oke, schrap ik het idee van de buizen en begeef me op glad ijs van de opampschakeling :roll:

Stapje terug. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”