Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Barry2001 schreef:
Ziet er goed uit Maikel :goedzo:
Ja he. Zeker!
Blij mee, kan niet wachten om t spul over te zetten naar de nieuwe print.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

:yeah: nieuwe centralboard-print op de brug gemonteerd. Hopelijk vanmiddag nog even tijd om de uitgangen te meten voordat ik de voedingsboard aansluit.
2BC90C39-B9B0-4182-A32C-8E03BC15C74A.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Barry2001 »

Mooi! Ik zie nu wat je met die bedrading bedoelde, komt idd mooier uit zo.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Barry2001 schreef:
Mooi! Ik zie nu wat je met die bedrading bedoelde, komt idd mooier uit zo.
Jazeker. Moet de kabeltjes naar t sjöström board iets verlengen maar alle andere kabels lopen veel mooier zo. Met name die vanaf de ringkern trafo.
Hopelijk vanavond en anders morgen testen of de secundaire spanningen op de aansluitingen staan (moet een twee stekkerblokken aan elkaar knopen zodat de randaarde ook doorkomt)
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Vanmorgen wisselspanning aansluitingen gemeten en die waren helemaal goed dus direct bezig gegaan de kabelboompjes van centralboard naar sjöströmboard gemaakt en gelijkspanningen gemeten. Alles werkt :goedzo:

Nu nog de connectoren achterop maken en dan kunnen de achter- en voorpanelen erop en kan t kastje dicht.
Bijlagen
CD3004AF-ED92-4E34-89A3-F489BA6DA56F.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Barry2001 »

Eind goed al goed, mooi dat het werkt nu :goedzo:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door ToTo »

Kastje dicht en snel de ladder uit de schuur :-))
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Barry2001 schreef:
Eind goed al goed, mooi dat het werkt nu :goedzo:
Zeker wel, nogmaals hartstikke bedankt. Echt cool Barry.
ToTo schreef:
Kastje dicht en snel de ladder uit de schuur :-))
Hahaha ja precies! :lol:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Aangesloten nog niet nagemeten;
Lijnen lopen ononderbroken van rechts (input) naar links (aansluiting pi) en voorzien onderweg de display van spanning.
8DF29DED-D06C-4C48-8906-50BF95AFCA6D.jpeg
Beide schakelaars zijn helaas niet gelijk qua pinbezetting (kwam ik achter nadat ik eerste keer alles af had en ging meten), vandaar dus de kruising van + en - lijnen
754BBBD4-4E12-4CF6-B460-D5D0DC393D22.jpeg
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Jaja hij werkt;
C85E28E0-3712-4FA6-86F9-A9F12472AEA8.jpeg
6DBEB439-833E-42B5-984D-DB205855192D.jpeg
E8E8FD7C-EF63-47F3-968B-F1C456FC0235.jpeg


Op de goede weg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Barry2001 »

Geinig om te zien, dat filmpje :D (deed het niet embedded, link even hersteld). Tsja, nadert het punt dat het allemaal werkt, nog wat inbouwen en dan ben je er. Leuk geworden zo :goedzo:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Barry2001 schreef:
Geinig om te zien, dat filmpje :D (deed het niet embedded, link even hersteld). Tsja, nadert het punt dat het allemaal werkt, nog wat inbouwen en dan ben je er. Leuk geworden zo :goedzo:
Aah thanks Barry.
Ja het begint vorm te krijgen nu zeg maar.
Als de DAC er is dan kan ik van beneden naar boven beginnen met volbouwen.
Kan niet wachten eerlijk gezegd
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Wordt t koelblok in jouw amp ook zo heet dat je net je vinger er niet tegenaan kan houden Barry?
Ik denk dat de temp wel ongeveer hetzelfde is als de geschakelde voeding die ik destijds gebruikte.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Barry2001 »

hallo Maikel, nee. Warm worden kan 2 oorzaken hebben, de stroom die er gevraagd wordt, en de ingangsspanning. Hoe hoger deze is (houd min 1V AC boven de gewenste DC aan) hoe meer de LT moet dissiperen.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Barry2001 schreef:
hallo Maikel, nee. Warm worden kan 2 oorzaken hebben, de stroom die er gevraagd wordt, en de ingangsspanning. Hoe hoger deze is (houd min 1V AC boven de gewenste DC aan) hoe meer de LT moet dissiperen.
Dacht ik al maar ben ik wel gerustgesteld. De reg kan max 3 amp leveren en zal nu wel ergens rond de 1,5 A liggen. Ik zal de ingangsspanning nog eens meten. Volgens mij zat ie redelijk in de buurt van de vooraf bepaalde spanning.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

De laadstroom van de LiFePO4wered (batterij/ups) module is softwarematig precies op 1,33A ingesteld bij een Uin (van ups) van precies 4,99V. Dat is dan 6,6W. De ingangspanning (AC) van het reg-boardje heb ik nog niet gemeten :-#
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Gister de Soekris dam1021-12 besteld, nu ‘geduldig’ afwachten :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door hannesie »

Heb je dan ook een DAC waar je dan een vergelijking mee kunt maken?
Of eventueel een cd-speler waar een DAC in zit.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

hannesie schreef:
Heb je dan ook een DAC waar je dan een vergelijking mee kunt maken?
Of eventueel een cd-speler waar een DAC in zit.
Nope, heb geen cd-speler en de DAC in de Raspberry Pi is 12 bits dus ik ga zometeen 2,5 keer meer resolutie horen :rofl:
Maar zonder gekheid; een vergelijking maken wordt redelijk onmogelijk zonder vergelijkingsmateriaal.
Mijn uitgangspunt was een DAC kiezen met een technisch concept welke in mijn straatje zou passen. Dan heb ik nog een heleboel filters waar ik mee kan en zal gaan experimenteren, dus voor mij ook niet de behoefte om serieus te gaan vergelijken. Dit is wat digitale setup betreft redelijk m’n eindstation verwacht ik.

Maar als je nou in de buurt bent vind ik t wel leuk om samen een vergelijking met één van jouw vele DAC’s te gaan doen :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door hannesie »

:rofl: FF tijd maken zal het grootste probleem zijn.
Zo een eind zwemmen heb ik nog niet eerder gedaan. :hide:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

hannesie schreef:
:rofl: FF tijd maken zal het grootste probleem zijn.
Zo een eind zwemmen heb ik nog niet eerder gedaan. :hide:
Haha. Ja tijd is hier ook een issue :lol:
Dat zwemmen gaat jou wel lukken. Ik stuur wel wat hulptroepen :proost:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

Vanmorgen de boards en SSD bij elkaar gepakt en eens aan t schuiven geslagen. 't Was een leuke puzzel en zo zou t moeten gaan worden;
IMG_2389.jpg
De SSD lijkt te zweven...
IMG_2390.jpg
Maar steunt in werkelijkheid op twee condensatoren :-#
IMG_2392.jpg
Ik zou een stukje dubbelzijdig (1mm dik) scotch-tape tussen de C en de SSD willen plakken. Gaat dat goed of vind die C dat helemaal niet leuk?

Ik heb ook een optie om de SSD horizontaal met de achterzijde van t kastje te bevestigen.
Wat zeggen jullie?

De andere kant is wel netjes ondersteund:
IMG_2391.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door hannesie »

Zie ik het goed?
doosje met Soekris/SSD /RPI/2 USB sticks/LIPO verzorging van de RPI .
En in het andere kastje dan de voeding voor de Soekris?

Hoe komt het signaal van de RPI bij de Soekris en met wat voor een software ga je het aansturen?
Volumio of Pi CorePlayer, LMS met server?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door democles »

Doosje te klein?

Zet doosje op pootjes en SSD aan de onderkant van het doosje.

Zou de SSD niet zomaar op de dac zetten.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Raspberry muziek streamer zelfbouw projectje

Bericht door Maikele »

hannesie schreef:
Zie ik het goed?
doosje met Soekris/SSD /RPI/2 USB sticks/LIPO verzorging van de RPI .
Buiten het feit dat het geen lipo maar een LiFePO batterij is klopt het, dit is het houten kistje.
En in het andere kastje dan de voeding voor de Soekris?
En de pi. Dus voedingen in externe kast en de rest in het houten kistje.
Hoe komt het signaal van de RPI bij de Soekris
Middels I2S lijnen. Die wilde ik eerst zo hoppa aansluiten met enkele draadjes, maar ik ga bij nader inzien microfoonkabel gebruiken, waarbij ik de schermen aan aarde leg. Goed idee? Lengte zal ongeveer 8-10cm zijn
en met wat voor een software ga je het aansturen?
Volumio of Pi CorePlayer, LMS met server?
Geen van allen. Ik draai raspbian en gebruik mpd als muziekspeler, waarbij ik mpd bitperfect draai.
democles schreef:
Doosje te klein?
Doosje precies groot genoeg toch :mrgreen:
Zet doosje op pootjes en SSD aan de onderkant van het doosje.
Is best een idee maar moet ik even bezinken
Zou de SSD niet zomaar op de dac zetten.
Ok dan moet ik de constructie gaan maken dat de SSD met horizontale afstandbusjes wordt ondersteund. Wel wat meer werk maar ben toch al een jaar bezig :bakkie:
Op de derde foto (deze dus);
IMG_2392.jpg
komen dan links en rechts twee kunststof (horizontale) afstandbusjes die ik op maat ga zagen. Het linkerbusje loopt van de SSD naar de achterzijde van t kastje. Voor rechts maak ik dan een verticaal pijlertje van hout waar het rechter afstandbusje op komt te steunen.
Ik ga dat morgen maar eens in elkaar flansen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”