ES9038Q2M dac streamertje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door toetertje »

Je maakt er wel een erg mooie beschrijving van. :goeie:
Maar is hij "out of te box" ook nog te pruimen, of is modificatie echt noodzakelijk?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Out of the box oke.

Niet summum,ongeveer iets beter dan de hifiberry dac,meer detail,maar nog een beetje vlak.

Eens kijken wat er meer uit te peuteren valt.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Het analoge voedings printje gefabriekt,postzegel formaat :lol:

De elco die de dac chip van voeding voorziet , was 220uF Pet nu 270uF Oscon er in gezet.

Afgezien van de analoge voeding is de rest digitaal en daar past een Oscon bij (dat paarse ding).
Bijlagen
verloop.jpg
oscon.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Printje geboord.

Dan maar even in elkaar bakken :lol:

Begin eerst met de doorvoer pootjes,dan even passen en de rest er op.

Voor de elco,s kies ik 47uF Elna Silmic gebypassed met Visay/Ero 1837 100nF film condensatoren.

Bij mijn AD1865 dac,s gaf de 1837 condensator bypass hoorbaar meer rust en detail in het beeld,hier ook maar proberen dacht ik :)

2 spoeltjes toegevoegd van 220uH voordat de spanning naar de elco,s gaat , de aansluitingen voor de Salas 3,3v er op en klaar is Kees :mrgreen:
Bijlagen
pootjes1.jpg
pootjes2.jpg
pootjes3.jpg
Laatst gewijzigd door democles op di 20 mar 2018, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Vroeger had je brood, en dat noemde men/had men dwars gebakken, dus lekkerder. :sure:

Volgens mij is het hier ook het geval. :rofl: :yeah: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »



Volgens mij komt het hier vandaan,dat dwarsgebakken :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Even een overtollige energie slurper geëlimineerd. :lol:
De Optische ingang gebruik ik niet,dus de verbinding met de 3,3V lijn verbroken door er een ferriet tussenuit te solderen.
Bijlagen
Optisch afgekoppeld.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Voordat ik die analoge voeding er in bak,nog even een bedenksel :-s

Wat zou ik nog willen proberen met de voedingen?

Klok voeding :shock:

Ja dat 100mHz kristalletje.

Her en der lees ik dat dat dingetje wel wat in de rest van de voedingen ,in dezelfde lijn, kan pompen wat niet gewenst is. :think:

Oke, maken we een extra 3,3v voeding alleen voor dat ding :D :-&

Wordt het wel echt micro met de aansluitingen om dit alles te isoleren van de rest :?

Uiteindelijk zou het wat schelen in de perceptie van Simbel en snare drum, in het hoog dus. :-k


Maar goed wil ik dit, dan moet ik ergens een fatsoenlijke voedings aansluiting creëren :think:

Gaan we zo verder of haken we af..............

En als het dan allemaal lukt met de voedingen,wat voor versterking zetten we dan achter de dac chip :think:

Mogelijkheden,keuzes.........

Zo maar even een hersenspinsel :lol:
Bijlagen
klok.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

33.JPG
Pittig klusje.
Net bij die condensator, kun je er niet makkelijk bij, lijkt mij.

Het betere bak en braadwerk. :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Maar goed wil ik dit, dan moet ik ergens een fatsoenlijke voedings aansluiting creëren :think:
Opgelost :rock:

En die extra 3,3V voeding ook maar even geëtst :D
Bijlagen
DSC065.jpg
DSC06.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Het betere bak en braadwerk,zoals Hans al vermelde :rock:

De aansluiting voor de Klokvoeding zit er aan :D

Gelukkig geen dagelijks werk :-&
Bijlagen
DSC06k.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Pfffff, en dan ook nog van die bloedscherpe foto's. :goedzo: :-({|=
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Thanks.

Dan de voeding voor dit klokje in elkaar gezet en getest,,,HIJ DOET HET NIET,, geeft alleen max gelijkricht spanning van 13v :boos:

Had een ledje verkeerd om gesoldeerd ](*,)

Nu werkt het :relax:

Het platform voor de analoge voedingsaansluitingen nu definitief er op gesoldeerd.

Plug and Play :yeah:
Bijlagen
klok voeding.jpg
analoge.jpg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door toetertje »

en,en,en,en,..
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Morgen proberen,nu eerst genieten van ons mooie Appingedam :proost:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Boodschappen doen bedoel je? :sure: :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Burp!!!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door dre »

En weer aan de gang!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

De boel aangesloten en luisteren maar.

Klinkt nog een beetje pastic op de zang, niets nieuws voor iets vers van de pers. :-"

Nog geen geluid wat je omver blaast,meer iets wat door een trechter loopt :shock:

Eerst maar een tijd laten spelen.
Bijlagen
test.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Hele middag geluisterd.

Het piercing hoog en dat plastic soundje op de zang van de ES chip is er wel uit,mist alleen nog wat body :?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Op diyaudio werd vermeld dat de dac chip nogal wat ontkoppeling nodig heeft in de analoge voedingslijnen van de chip.

Dus met de 47uF die er nu in zitten red ik het niet.

Is meestal voldoende bij de meeste dac,s,hier dus niet. :?

Daarom dat elco platformpje er weer uit gesoldeerd en wat grover geschut besteld. :twisted:

Wordt dus een nieuw platformpje ontwerpen :-k
Bijlagen
verloop a .voed.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

De man achter Allo,ja die van de prik op dacjes voor de Raspberrypi, zegt dat alles wat de analoge voeding nodig heeft is,,, heel,heel,heeeeel veel uF,,,, in de ontkoppeling van de analoge voedingslijnen. :shock:

Maar eens spieken bij zijn eigen nieuwe bouwsel met deze dac :-k

0,33F in de voeding? :o :shock: :shock: :shock: :lol:
MicroController 01-1.jpg
Wat die man van Allo kan kan ik ook,of in ieder geval proberen :D

Oke,nieuw bordje gefabriekt en er op gesoldeerd.

Dit zijn geen elco,s meer maar accu,s :-&
1q.jpg
2q.jpg
Morgen proberen of het gemis aan ,BAS body, er nu wel is :mrgreen:
q3.jpg
Oorspronkelijk zaten er twee elco,s van 100uF in, de bas/het muziekbeeld, was toen ook al vrij dun.
Daarom met 180uF wat hoger gaan zitten.
Waarom polymeer elco,s?,,,vond het kleuren palet wel leuk en de afmetingen waren goed :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Wel even de spanning er op gehad,om de Salas shunt,s te meten.

Zo te zien locked de dac,,het lampje gaat aan :lol:

Alle spanningen meten goed.

Als ik dan de spanning er af zet,blijven de LED,s op de analoge voedingen nog 5 min. volop nabranden op die supercap,s (accu,s) :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door hannesie »

Misschien dat een ander opampje er ook wat aan doet.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ES9038Q2M dac streamertje

Bericht door democles »

Zou kunnen,maar voordat ik dingen ga wisselen eerst maar kaal de sound wat oppoetsen :lol: ,met deze opamp moet het ook kunnen.

Ik heb het hier niet over het geluid een kleurtje geven,nee het geluidsbeeld moet eerst kloppen.

Zou ik nu de opamp wisselen,dan is mijn referentie ook weg.

Shit, na 20 min. branden de led,s nog,als dat maar goede gaat :hide:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”