Extreem gewichtige klasse A

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Ah!buis schreef:
Geloof is een schone zaak en geeft 't menschdom veel vermaak (en narigheid) :lol:
Nog maar even co-operatief zijn :sure:
Er gaan twee draden van het net naar de kaku-print en nog twee naar de dikke trafo.Als je een draad van de dikke losmaakt werkt de kaku nog steeds maar de weerstanden verbranden dan niet meer.
Bij het inschakelen klik één relais en even later klik de tweede.Vermoedelijk blijft de tweede klik uit.Dan meten waarom, bijv spanningen pootjes T1.
Anne
Bedankt Anne, ga ik ook nog proberen. Nog een hoop te doen dus. :lol:

Comt er niet uit.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door scanspeakman »

cve schreef:
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.

Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

scanspeakman schreef:
cve schreef:
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.

Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.

Scanspeakman
Werden de weerstanden daarbij ook zo heet?

Co
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door johan283 »

scanspeakman schreef:
cve schreef:
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.

Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.

Scanspeakman

Wat was ook alweer die oplossing?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Ah!buis »

johan283 schreef:
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.

Scanspeakman
Wat was ook alweer die oplossing?[/quote]Kijk hier,
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=366
de rode pijlen wijzen op het probleem, de twee zwarte diodes de oplossing.
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Tja, en bij mij branden gewoon 4 groene leds. Tijden bezig geweest met alle tips hier gegeven. Niets kunnen vinden. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Nog maar eens geprobeert en voila hij doet het weer. Wat ik er nu ook aan doe hij blijft keurig aan en uit schakelen. Balen dat ik niet weet wat nu de oorzaak is/was. :twisted: :twisted: :twisted:
Hopelijk blijft het euvel nu weg.

Cortsluiting
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door PimDriessen »

Hoi CVE,
Dan zou ik toch gaan vermoeden dat er ergens iets niet goed vast zit, zou de printen maar eens goed gaan bekijken op verdachte soldeerpunten.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Tja, en bij mij branden gewoon 4 groene leds. Tijden bezig geweest met alle tips hier gegeven. Niets kunnen vinden. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Nog maar eens geprobeert en voila hij doet het weer. Wat ik er nu ook aan doe hij blijft keurig aan en uit schakelen. Balen dat ik niet weet wat nu de oorzaak is/was. :twisted: :twisted: :twisted:
Hopelijk blijft het euvel nu weg.

Cortsluiting
Da's mooi natuurlijk maar voor hoelang ?
Zou die inschakelvertraging maar 's goed nazien op losse kontakten, slechte soldeerpunten.
Contemplations ? :-k
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Zal ik zeker doen Anne! Ik kan straks in Breda niet aankomen met een versterker die het niet doet. :lol:

Consternatie
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door ray5150 »

De brom is er wel nog steeds ?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

ray5150 schreef:
De brom is er wel nog steeds ?
Ja, de oude vertrouwde en nu geruststellende brom is nog aanwezig. Bij 1 trafo is het minimaal, de ander is beduidend luider. Ga denk ik maar 1 trafo in Polen bestellen om te proberen. Als dat bevalt bestel ik later wel een tweede, jammer van de dubbele verzendkosten maar beter dan het risico op 2 trafo's die ook brommen.

Co
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door PimDriessen »

Hoi CVE,
Als ik goed opgelet heb, dan heb je nog steeds de trafo`s niet gecontroleerd met een weerstand als belasting met niets anders er aan vast ?.
Want dan weet je pas echt zeker dat het alleen aan de trafo ligt.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

PimDriessen schreef:
Hoi CVE,
Als ik goed opgelet heb, dan heb je nog steeds de trafo`s niet gecontroleerd met een weerstand als belasting met niets anders er aan vast ?.
Want dan weet je pas echt zeker dat het alleen aan de trafo ligt.
Groet,
Pim
Je hebt goed opgelet Pim. Doe ik nog voor ik definitief een trafo bestel.

Controle
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door ds23man »

Brommen ze eigenlijk ook als ze uitgebouwd zijn?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

ds23man schreef:
Brommen ze eigenlijk ook als ze uitgebouwd zijn?
Uitgebouwd en wel aangesloten bedoel je dan?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door knuisje »

Misschien vibreert de tafel mee? Ik heb ook wel eens een brommende trafo gehad. Toen ik echter de versterker ergens anders op heb gezet was brommen het praktisch verdwenen, terwijl je toch zou zweren dat de brom rechtstreeks uit de trafo kwam.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door ds23man »

cve schreef:
ds23man schreef:
Brommen ze eigenlijk ook als ze uitgebouwd zijn?
Uitgebouwd en wel aangesloten bedoel je dan?
Ja. Zou zo maar eens kunnen zijn dat de kast dezelfde resonantiefrequentie heeft als de trafo.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

knuisje schreef:
Misschien vibreert de tafel mee? Ik heb ook wel eens een brommende trafo gehad. Toen ik echter de versterker ergens anders op heb gezet was brommen het praktisch verdwenen, terwijl je toch zou zweren dat de brom rechtstreeks uit de trafo kwam.
Niet waarschijnlijk, hij heeft al op meerdere plekken staan draaien (auw, mijn rug), de brom blijft.
ds23man schreef:
cve schreef:
ds23man schreef:
Brommen ze eigenlijk ook als ze uitgebouwd zijn?
Uitgebouwd en wel aangesloten bedoel je dan?
Ja. Zou zo maar eens kunnen zijn dat de kast dezelfde resonantiefrequentie heeft als de trafo.
Ga ik morgen proberen.

Commer en Kwel
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Shadow »

Co komt er wel :goedzo:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door knuisje »

Comt tijd, comt raad. :D
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Shadow schreef:
Co komt er wel :goedzo:

In Breda hoop ik. :lol:

Comt goed
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door SSassen »

Jeetje Co, zit niet mee als ik het zo lees. Voor wat betreft de softstart lijkt het alsof het tweede relais niet opkomt, alleen dan blijven de weerstanden continue ingeschakeld en gaan die uiteraard een hele bak vermogen op staan stoken, daar zijn ze niet voor bedoeld natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

Zat ik mij ook al te bedenken. Die weerstanden kunnen alleen gaan roken als het 2e relais niet schakelt of stuk is. Solderinkje? Vraagt om visuele inspectie.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Ah!buis »

Als ie 't nu nog niet compri heeft :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

We blijven proberen Anne. Net zolang totdat het helemaal Cosjer is :lol:
Plaats reactie