Geloof is een schone zaak en geeft 't menschdom veel vermaak (en narigheid)
Nog maar even co-operatief zijn
Er gaan twee draden van het net naar de kaku-print en nog twee naar de dikke trafo.Als je een draad van de dikke losmaakt werkt de kaku nog steeds maar de weerstanden verbranden dan niet meer.
Bij het inschakelen klik één relais en even later klik de tweede.Vermoedelijk blijft de tweede klik uit.Dan meten waarom, bijv spanningen pootjes T1.
Anne
Bedankt Anne, ga ik ook nog proberen. Nog een hoop te doen dus.
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.
Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.
Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.
Nog eens diep in mijn geheugen wezen grasduinen. Waarschijnlijk heb ik nu ineens te maken met het probleem dat scanspeakman ook al trof. Om het helemaal zeker te weten moet de hele versterker weer uitelkaar om te kunnen zien of alle 4 de leds wel gaan branden. Als ik door de openingen kijk dan lijkt het alsof er maar 2 branden. Open maken dus maar.
Copen de poort
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.
Ik had inderdaad probleem dat maar twee van de vier leds branden. Uitzetten, 10 sec wachten en weer aanzetten loste het altijd op. Maar dat is natuurlijk brakke oplossing. De modificatie die mijn broer had bedacht loste het perfect op. Nooit meer last van gehad. En ja, ook die van mij gebruikt de softstart van Sander. Werkt perfect.
Tja, en bij mij branden gewoon 4 groene leds. Tijden bezig geweest met alle tips hier gegeven. Niets kunnen vinden. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Nog maar eens geprobeert en voila hij doet het weer. Wat ik er nu ook aan doe hij blijft keurig aan en uit schakelen. Balen dat ik niet weet wat nu de oorzaak is/was.
Hopelijk blijft het euvel nu weg.
Hoi CVE,
Dan zou ik toch gaan vermoeden dat er ergens iets niet goed vast zit, zou de printen maar eens goed gaan bekijken op verdachte soldeerpunten.
Groet,
Pim
Tja, en bij mij branden gewoon 4 groene leds. Tijden bezig geweest met alle tips hier gegeven. Niets kunnen vinden. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Nog maar eens geprobeert en voila hij doet het weer. Wat ik er nu ook aan doe hij blijft keurig aan en uit schakelen. Balen dat ik niet weet wat nu de oorzaak is/was.
Hopelijk blijft het euvel nu weg.
Cortsluiting
Da's mooi natuurlijk maar voor hoelang ?
Zou die inschakelvertraging maar 's goed nazien op losse kontakten, slechte soldeerpunten.
Contemplations ?
Anne
Ja, de oude vertrouwde en nu geruststellende brom is nog aanwezig. Bij 1 trafo is het minimaal, de ander is beduidend luider. Ga denk ik maar 1 trafo in Polen bestellen om te proberen. Als dat bevalt bestel ik later wel een tweede, jammer van de dubbele verzendkosten maar beter dan het risico op 2 trafo's die ook brommen.
Hoi CVE,
Als ik goed opgelet heb, dan heb je nog steeds de trafo`s niet gecontroleerd met een weerstand als belasting met niets anders er aan vast ?.
Want dan weet je pas echt zeker dat het alleen aan de trafo ligt.
Groet,
Pim
Hoi CVE,
Als ik goed opgelet heb, dan heb je nog steeds de trafo`s niet gecontroleerd met een weerstand als belasting met niets anders er aan vast ?.
Want dan weet je pas echt zeker dat het alleen aan de trafo ligt.
Groet,
Pim
Je hebt goed opgelet Pim. Doe ik nog voor ik definitief een trafo bestel.
Misschien vibreert de tafel mee? Ik heb ook wel eens een brommende trafo gehad. Toen ik echter de versterker ergens anders op heb gezet was brommen het praktisch verdwenen, terwijl je toch zou zweren dat de brom rechtstreeks uit de trafo kwam.
Misschien vibreert de tafel mee? Ik heb ook wel eens een brommende trafo gehad. Toen ik echter de versterker ergens anders op heb gezet was brommen het praktisch verdwenen, terwijl je toch zou zweren dat de brom rechtstreeks uit de trafo kwam.
Niet waarschijnlijk, hij heeft al op meerdere plekken staan draaien (auw, mijn rug), de brom blijft.
ds23man schreef:
cve schreef:
ds23man schreef:
Brommen ze eigenlijk ook als ze uitgebouwd zijn?
Uitgebouwd en wel aangesloten bedoel je dan?
Ja. Zou zo maar eens kunnen zijn dat de kast dezelfde resonantiefrequentie heeft als de trafo.
Jeetje Co, zit niet mee als ik het zo lees. Voor wat betreft de softstart lijkt het alsof het tweede relais niet opkomt, alleen dan blijven de weerstanden continue ingeschakeld en gaan die uiteraard een hele bak vermogen op staan stoken, daar zijn ze niet voor bedoeld natuurlijk.
Zat ik mij ook al te bedenken. Die weerstanden kunnen alleen gaan roken als het 2e relais niet schakelt of stuk is. Solderinkje? Vraagt om visuele inspectie.