Ik heb nog eens goed gekeken naar de oorzaak en die bleek te liggen bij een foute formattering van het SD kaartje. Na SD card formatter te hebben uitgevoerd de boel opnieuw geïnstalleerd en nu draait hij stabiel onder Max2playhannesie schreef:Je gebruikt hem in principe alleen voor de muziek?
Dan is het misschien eens goed een andere te proberen die bij de laatste versie die ik dan gebruikte in het geheugen werd geladen.
Dus de prik eraf is dan geen probleem, ik zou dan eens Picoreplayer proberen.
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home
Gewoon een ander sdcard-je er in en testen of die stabieler is voor jouw situatie.
Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Moderator: Beheerdersteam
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik heb inmiddels ook de Spotify connect plugin onder max2play aan de praat. Daarmee kun je streamen via de normale Spotify userinterface die max2play dan ziet als een apparaat onder de windows of android app. Is veel makkelijk dan die Spotify app onder de squeezebox waar je geen fatsoenlijke zoekfunctie had en je je playlists niet goed kan bewerken.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dat dan zeker ook interessant voor andere Spotify gebruikers.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Hoe heb je die aan de praat gekregen?Taita schreef:Ik heb inmiddels ook de Spotify connect plugin onder max2play aan de praat. Daarmee kun je streamen via de normale Spotify userinterface die max2play dan ziet als een apparaat onder de windows of android app. Is veel makkelijk dan die Spotify app onder de squeezebox waar je geen fatsoenlijke zoekfunctie had en je je playlists niet goed kan bewerken.
Ik heb het ook geinstalleerd en op de max 2 play webinterface zie ik dat het geinstalleerd is maar de pi zelf start alleen jivelite op.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik heb gewoon instructies gevolgd:erik1977 schreef:Hoe heb je die aan de praat gekregen?Taita schreef:Ik heb inmiddels ook de Spotify connect plugin onder max2play aan de praat. Daarmee kun je streamen via de normale Spotify userinterface die max2play dan ziet als een apparaat onder de windows of android app. Is veel makkelijk dan die Spotify app onder de squeezebox waar je geen fatsoenlijke zoekfunctie had en je je playlists niet goed kan bewerken.
Ik heb het ook geinstalleerd en op de max 2 play webinterface zie ik dat het geinstalleerd is maar de pi zelf start alleen jivelite op.
- download link invullen in max2play downloaden en installeren
- Spotify account en wachtwoord invullen
- Output device kiezen (beetje verwarrend, je krijgt een enorme lijst waaruit ik mijn hifiberry digi+ spdif heb gekozen
- Daarna heb ik de autostart spotify connect service ingesteld
- Tevens heb ik de autostart van de squeezebox uitgezet. Daar zou het fout kunnen gaan, volgens toelichting houdt squeezebox de connectie met geluidskaart vast waardoor Spotify connect geblokkeerd wordt.
- Na een herstart viel me op dat de digiberry digi+ niet leek op te starten (lampje toslink bleef uit). Maar onder Spotify zag ik Max2play nu wel als device. Na aankiezen ging het toslink lampje branden en had ik muziek.
N.B. zorg dat je je volume laag zet in Spotify. Het volume niveau tussen de oude Spotty app en Spotify is enorm. Ik blies bijna mijn luidsprekers op na het inschakelen.
Jivelite ken ik niet.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Thanks, ik ga er morgen nog eens voor zitten.
Jivelite is een soort squeezebox app die bij mij als eerste opstart, een beetje dezelfde interface als met een squeezebox touch.
Jivelite is een soort squeezebox app die bij mij als eerste opstart, een beetje dezelfde interface als met een squeezebox touch.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik kreeg net een berichtje van de Raspberry piCorePlayer guys.
Versie 3.22 is er nu. https://www.raspberrypi.org/forums/view ... 195#unread
Versie 3.22 is er nu. https://www.raspberrypi.org/forums/view ... 195#unread
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik heb sinds een weekje ook een RPi3 met Hifiberry Digi+ aan de praat met een oude 1TB Apple Time Capsule als NAS. Op dit moment met Volumio, maar ik wil de andere opties nog eens proberen.
Output gaat nu naar een MiniDSP met MiniDigi die via een Hypex module naar de speakers gaat. De DIY keten is compleet
Ik zou de voedingsupgrade voor de RPi en Hifiberry willen proberen. Hebben jullie nog tips voor een type/shop voor een trafo en voedingsmoduletje?
Output gaat nu naar een MiniDSP met MiniDigi die via een Hypex module naar de speakers gaat. De DIY keten is compleet
Ik zou de voedingsupgrade voor de RPi en Hifiberry willen proberen. Hebben jullie nog tips voor een type/shop voor een trafo en voedingsmoduletje?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
De gloei printjes van Barry zijn prima voor het voeden van de Pi
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=24749
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=24749
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Toch even delen hier: N.a.v. mijn experimenten met een RPI gebaseerde dsp viewtopic.php?f=66&t=26008&p=1870836#p1870836 zocht ik naar een spotify variant van mpd. Die heb ik gevonden in Spotifyd. https://github.com/Spotifyd/spotifyd Het is een kleine server die als daemon draait onder linux. In een config file voer je je password, bitrate en output in. Daarna is hij direct zichtbaar in iedere Spotify UI en kun je hem van daaruit bedienen. Schakelen tussen mpd en spotifyd is eenvoudig met stop en play. Er zijn natuurlijk meer mogelijkheden met max2play en volumia, maar als je wat thuis bent in linux is dit een heel aardig alternatief.
N.B. De installatie instructies zijn wat beknopt. Als je het bestand voor ARM download en unzipped heb je een binary die je met chmod kunt installeren.
N.B. De installatie instructies zijn wat beknopt. Als je het bestand voor ARM download en unzipped heb je een binary die je met chmod kunt installeren.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
OK. Ik me op glad ijs begeven.
Mijn media player heeft de geest begeven en een nieuwe kost hier tussen de 300 en 400 dollar.
Dat wil ik er absoluut niet aan uitgeven.
Nu lees ik dit draadje even door en schept voor mij veel mogelijk heden.
Nu ben ik van plan om een pi te kopen met een hifi berry.
Deze dus, https://www.amazon.ca/HiFiBerry-DAC-Lig ... 398A35BXVN
Nou wou ik er ook een schermpje aan knopen om te kunnen zien wat er gaande is. Maar zag ook een plaatje dat een smartphone erop aangesloten is.
Ik ben een complete newbie op dit gebied dus wou ik graag wat advies hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De bedoeling is dat ik er een externe HD aanhang en wil ook via mijn thuisnetwerk muziek kunnen afspelen.
Tips zijn welkom. Eens wat anders dan buizen.
Mijn media player heeft de geest begeven en een nieuwe kost hier tussen de 300 en 400 dollar.
Dat wil ik er absoluut niet aan uitgeven.
Nu lees ik dit draadje even door en schept voor mij veel mogelijk heden.
Nu ben ik van plan om een pi te kopen met een hifi berry.
Deze dus, https://www.amazon.ca/HiFiBerry-DAC-Lig ... 398A35BXVN
Nou wou ik er ook een schermpje aan knopen om te kunnen zien wat er gaande is. Maar zag ook een plaatje dat een smartphone erop aangesloten is.
Ik ben een complete newbie op dit gebied dus wou ik graag wat advies hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De bedoeling is dat ik er een externe HD aanhang en wil ook via mijn thuisnetwerk muziek kunnen afspelen.
Tips zijn welkom. Eens wat anders dan buizen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Die gebruik ik zelf ook, en werkt prima.Zweitse schreef:De gloei printjes van Barry zijn prima voor het voeden van de Pi
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=24749
Ik vind deze trouwens ook erg goed, en makkelijk in gebruik:
https://artsexcellence.com/ifi-ipower.html
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ok. Even een update van mij.
IK heb de pi en de hifi berry binnen.
Heb max2play erop staan en de squeezbox op mijn tablet. Dit werkt prima.
Maar nu wil ik ook netflix kijken en dat wil op max2play niet. Dan moet je raspbian hebben.
Dan moet je iedere keer sd kaart wisselen. Heb ik geen zin in.
Toen kwam ik bij duo boot terecht. Gaat voor ook niet op omdat max2play daar niet bij zit.
Is er een andere oplossing voor dit geval? Ik wil dus Max2play en rasbian op mijn pi hebben.
IK heb de pi en de hifi berry binnen.
Heb max2play erop staan en de squeezbox op mijn tablet. Dit werkt prima.
Maar nu wil ik ook netflix kijken en dat wil op max2play niet. Dan moet je raspbian hebben.
Dan moet je iedere keer sd kaart wisselen. Heb ik geen zin in.
Toen kwam ik bij duo boot terecht. Gaat voor ook niet op omdat max2play daar niet bij zit.
Is er een andere oplossing voor dit geval? Ik wil dus Max2play en rasbian op mijn pi hebben.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Misschien een beetje overkill, maar ik heb 2 rpi's.
Een rpi 3 met kodi en hdmi voor video, en een rpi 2 met essabre dac en moode audio.
Een rpi 3 met kodi en hdmi voor video, en een rpi 2 met essabre dac en moode audio.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Max2play kan ook samen met Kodi worden geïnstalleerd
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Op de laatste versie van max2play zit kodi bij in Hans. Maar daar krijg ik netflix niet mee aan de praat.
En met raspbian wel. Eigenlijk zoek ik naar een dualboot voor max2play en raspbian.
Heb overal gekeken maar kan dit niet vinden. En idd een 2de pi is een beetje overkill.
En met raspbian wel. Eigenlijk zoek ik naar een dualboot voor max2play en raspbian.
Heb overal gekeken maar kan dit niet vinden. En idd een 2de pi is een beetje overkill.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik heb het idee dat je dat wel voor elkaar krijgt als je een donatie doet.
https://www.max2play.com/portfolio/kodi-xbmc-plugin/
Ik heb een jaar of 3 geleden € 10, -- gestort, heb er geen spijt van. het werkt!!
Edit: had niet in de gaten dat Netflix een/het issue was.
Dan werkt alleen een SDcard wisselen.
https://www.max2play.com/portfolio/kodi-xbmc-plugin/
Ik heb een jaar of 3 geleden € 10, -- gestort, heb er geen spijt van. het werkt!!
Edit: had niet in de gaten dat Netflix een/het issue was.
Dan werkt alleen een SDcard wisselen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
En daar heb ik geen zin in Hans. Nou heb ik gelezen dat je ook de pi kunt laten booten vanaf usb.
Dat lijkt me makkelijker wisselen dan de sd kaart.
Dat lijkt me makkelijker wisselen dan de sd kaart.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik wil graag een Hifiberry DAC+ bestellen, zodat ik ook een keer wat betere kwaliteit bron kan afspelen op m'n gainclone amp. Nu zijn er drie varianten op de bordjes, namelijk de light, standard en de pro. Voor mij valt de light af, aangezien ik ook graag op een andere output volume zou willen sturen.
De standard en de pro blijven dan over. Het enige verschil tussen die twee bordjes is dat de clock bij de pro wordt aangestuurd door externe kristallen ipv via de pi zelf. Ook kun je na een 'tweak' twee voedingen toepassen, een voor de pi en een voor de DAC+.
Wie heeft ervaring met een verouderde raspberry B+ icm dit bordje? Anders koop ik er namelijk een Pi 3B bij, kost de kop ook niet. De oude ligt stof te happen hier.
Wie heeft ervaring met het verschil in klank tussen de standard en de pro?
Ik zou graag via volumio/max2play willen streamen.
De standard en de pro blijven dan over. Het enige verschil tussen die twee bordjes is dat de clock bij de pro wordt aangestuurd door externe kristallen ipv via de pi zelf. Ook kun je na een 'tweak' twee voedingen toepassen, een voor de pi en een voor de DAC+.
Wie heeft ervaring met een verouderde raspberry B+ icm dit bordje? Anders koop ik er namelijk een Pi 3B bij, kost de kop ook niet. De oude ligt stof te happen hier.
Wie heeft ervaring met het verschil in klank tussen de standard en de pro?
Ik zou graag via volumio/max2play willen streamen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik speel al een tijdje met een B+ en een DAC+ met Volumio, dat gaat prima, echter werkt Spotify connect zins een paar dagen niet meer lekker. Streamen via Jriver gaat nog steeds prima.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Hmm.. ik wilde JUIST gebruik maken van Spotify connect...Zweitse schreef:Ik speel al een tijdje met een B+ en een DAC+ met Volumio, dat gaat prima, echter werkt Spotify connect zins een paar dagen niet meer lekker. Streamen via Jriver gaat nog steeds prima.
Je hebt geen hinder van de verouderde pi?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Even voor de helderheid, het zal niet de ouderdom van de hardware zijn, maar de nieuwe servers die Spotify nu gebruikt, en een wat ander protocol wat niet wil/zal samenwerken met de huidige software.
Er is al eerder een probleem geweest met de plug-in van de Squeezebox server, en nu ook de versie lijkt het van Triode (Michael Herger) waarschijnlijk.
Er zijn nu ook hardware fabrikanten die tegen dit probleem aanlopen, daar waar zij de Spotify opties aanbieden, die werken ook niet meer.
https://www.alpha-audio.nl/2018/01/spot ... rsoftware/
http://www.bbc.com/news/business-42548356
Er is al eerder een probleem geweest met de plug-in van de Squeezebox server, en nu ook de versie lijkt het van Triode (Michael Herger) waarschijnlijk.
Er zijn nu ook hardware fabrikanten die tegen dit probleem aanlopen, daar waar zij de Spotify opties aanbieden, die werken ook niet meer.
https://www.alpha-audio.nl/2018/01/spot ... rsoftware/
http://www.bbc.com/news/business-42548356
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Het probleem is dat Spotify telkens stopt na het afspelen van een nummer via connect. Ik moet dan eerst op de spatie balk drukken voor het afspelen van het volgende nummer.
