Maar de verkoper spreekt Italiaans
En typt zijn antwoorden in Google translate en dat krijg ik als antwoord
Dat de pilotbuis dit moet hebben zie data sheet buis
Het gaat over dit schema. Er moet ergens een spanning opkomen
Het gaat om de pijl VKF
Moderator: Beheerdersteam
Vkf ofwel verhogen van het gloeicircuit, er zit een triode met z'n kathode op halve voedingsspanning !Bert61 schreef:Ik heb een print gekocht met die stroombron
Maar de verkoper spreekt Italiaans
En typt zijn antwoorden in Google translate en dat krijg ik als antwoord
Dat de pilotbuis dit moet hebben zie data sheet buis![]()
Het gaat over dit schema. Er moet ergens een spanning opkomenWie snapt het ?
Het gaat om de pijl VKF
Ik snap het denk ik dat zelfde was gedaan met de fase draaier in de KT88 versterker .democles schreef:VKF is ,als ik het goed heb, het punt waar de massa van de DC gloeivoeding voor de 6N1P aan moet om de gloeispanning op te tillen, zoals Anne al verteld.
Je realiseert je toch wat Anne hiermee wil zeggen?Bert61 schreef:...En Anne wenst me succes met led,s voor in stellen tegen koppeling....
Ik heb nog nooit iets hoeven te betalen over Mn aankopen in Chinaknuisje schreef:Vergis je niet in de importtarieven uit China als je boven de €21 uitkomt. Je kunt geluk hebben, maar ook pech als ze de relatief zware trafo's er uit pikken. Dan ben je aan de beurt met het importtarief, btw en inklaringskosten van de koeriersdienst. Met producten uit EU-landen loop je dit risico niet.
Ziet er naar uit dat sarcasme aan Bert niet besteed isAatV schreef:Je realiseert je toch wat Anne hiermee wil zeggen?Bert61 schreef:...En Anne wenst me succes met led,s voor in stellen tegen koppeling....
groet,
Aat
Nee Aat ik snap er gewoon helemaal niks van , ik ben een slechte lezerAatV schreef:Je realiseert je toch wat Anne hiermee wil zeggen?Bert61 schreef:...En Anne wenst me succes met led,s voor in stellen tegen koppeling....
groet,
Aat
Wat je daar aandraagt is een (slechte) namaak hiervan, Met die led's is er helemaal geen tegenkoppeling.Gaat nml door een deel (spanningsdeler) van de uitgang terug naar de ingang te sturen.Met een weerstand en diodes (led) is er geen sprake van spanningdelen, over de diodes staat (bijna) niks.Vandaar ook dat er dan geen ontkoppel-C nodig is.Bert61 schreef:Nee Aat ik snap er gewoon helemaal niks van , ik ben een slechte lezerAatV schreef:Je realiseert je toch wat Anne hiermee wil zeggen?Bert61 schreef:...En Anne wenst me succes met led,s voor in stellen tegen koppeling....
groet,
Aat
Och, 8 - 9 - 10k maakt niet erg veel uit.Het zijn de andere eisen.UL of CFB, soms een van de twee, beide wordt al moeilijker.Wat ik ook aandraag met die 6N3c Anne wordt niet enthousiast wat hoop gaf is de 9K
Maar daar heb ik geen UGT voor kunnen vinden Of het wordt 8K of 10K
Met 6L6 en soortgenoten, triode lage uitgang, UL bijna zoals pentode en gewoon pentode maar dan lagere schermroosterspanning.Maar in triode schreef Anne iets minder dan 7 Watt dus niet geschikt.
Dan komt het volgende de EL84M idem idioot grote 80Watt trafo voor een paartje EL84M dat is idem 5 Watt in triode
Ik wil geen buizen mishandelen dat voorop Anne Dus 6L7 in Triode geen helft van 18 Watt maar 7 WattAh!buis schreef:Wat je daar aandraagt is een (slechte) namaak hiervan, Oddwatt.jpg Met die led's is er helemaal geen tegenkoppeling.Gaat nml door een deel (spanningsdeler) van de uitgang terug naar de ingang te sturen.Met een weerstand en diodes (led) is er geen sprake van spanningdelen, over de diodes staat (bijna) niks.Vandaar ook dat er dan geen ontkoppel-C nodig is.Bert61 schreef:Nee Aat ik snap er gewoon helemaal niks van , ik ben een slechte lezerAatV schreef:Je realiseert je toch wat Anne hiermee wil zeggen?
groet,
AatOch, 8 - 9 - 10k maakt niet erg veel uit.Het zijn de andere eisen.UL of CFB, soms een van de twee, beide wordt al moeilijker.Wat ik ook aandraag met die 6N3c Anne wordt niet enthousiast wat hoop gaf is de 9K
Maar daar heb ik geen UGT voor kunnen vinden Of het wordt 8K of 10K
En dan meer vermogen in triode, lukt met bijna geen buis met lage spanning.Komt door de hoge restspanning over de buis, is bij pentode veel lager.Met 6L6 en soortgenoten, triode lage uitgang, UL bijna zoals pentode en gewoon pentode maar dan lagere schermroosterspanning.Maar in triode schreef Anne iets minder dan 7 Watt dus niet geschikt.
Dan komt het volgende de EL84M idem idioot grote 80Watt trafo voor een paartje EL84M dat is idem 5 Watt in triode
Dat laatste kan met die Oddwatt (de echte) en GU8 zonder UL dan met bijv zener voor g2.
Voor meer vermogen als triode en niet erg hoge voedingsspanning moet je een andere buis hebben.(of de 6L6 mishandelen)
Anne
Raa van 5k en een voeding van 430volt met de EL34 moet wel kunen, een 20W ofzo.Bert61 schreef:En in plaats 6L6 een EL34 Werkt dat beter Dan kan ik ook een 5K UGT gebruiken![]()
Anne als ik die 400 volt DC moet hebben moet ik minstens 300 volt AC nodigAh!buis schreef:Raa van 5k en een voeding van 430volt met de EL34 moet wel kunen, een 20W ofzo.Bert61 schreef:En in plaats 6L6 een EL34 Werkt dat beter Dan kan ik ook een 5K UGT gebruiken![]()
De EL34 kan nog 150mA doen bij Va=100V en Vg1 op nul, de 6L6 doet dan maar iets van 80mA.Als je dan weet dat het vermogen het product is van spanning en stroom is het niet verwonderlijk dat er met de hogere voeding (430 ipv 350) en vooral meer stroom ook en stuk meer vermogen uitkomt.
Anne
Het moet dus stereo, wel weer zwaarBert61 schreef:Weer monoblokken bouwen wil ik niet anders is het dus ook een geschikte voeding trafo kopen
Niet alles door elkaar klutsen, met triode zit g2 aan de anode, niks 250V op g2.Dat zal eerder 375 volt zijn met een negatief van -18 en 250 op de G2
Triode voor een kleine 20W en 430V voeding Raa=5k en 2x70mA ruststroom geeft 9,1ohm voor de LM317.Alleen zou ik een 3.5k UGT nodig hebben![]()
Is stand Triode bruikbaar
Alleen fixed bias met die lm317 op die print
dan heb je aan een 150VA al meer dan voldoende: 441mA bij 340VTriode voor een kleine 20W en 430V voeding Raa=5k en 2x70mA ruststroom geeft 9,1ohm voor de LM317.
Voor stereo heb je dan meer dan 300mA= voeding nodig, 't ja triode = slecht rendement![]()
Anne
Ja dat wil ik ook eigenlijk niet met die EL34 ! ,maar heb ze wel , ik wil GEEN gitaar versterker bouwendemocles schreef:Bert,EL34?![]()
Er is vast wel wat anders.
Bedankt WillyWilly_61 schreef:Bert ik gebruik in mijn EL34 versterker een 300VA -audio grade- van Toroidy met 2x170V uit, komt op 2,5kg = 285€.
Volgens mij kan de -standard grade- net zo goed, komt op 2,3kg = 204€, inclusief mounting pad M90.
Waarschijnlijk lukt het met de 250VA ook wel, dan wordt het als volgt:
- audio grade: 2kg = 269€
- standard grade = 1,85kg = 184€ inclusief mounting pad M70
Bij mij met de 300VA blijft de voeding vrijwel constant op 440V als de input primair 230V is.
Opgegeven prijzen zijn zonder verzendkosten.
update:
Als ik het juist begrijp wat Anne zegt:dan heb je aan een 150VA al meer dan voldoende: 441mA bij 340VTriode voor een kleine 20W en 430V voeding Raa=5k en 2x70mA ruststroom geeft 9,1ohm voor de LM317.
Voor stereo heb je dan meer dan 300mA= voeding nodig, 't ja triode = slecht rendement![]()
Anne
Dan worden de prijzen:
- audio grade: 1,5kg = 224€
- standard grade = 1,35kg = 154€ inclusief mounting pad M70
Dat sarcasme betrof die Italiaan, gooit om 't even wat op het net.Bert61 schreef:Alles wat ik heb lijkt onbruikbaar of ik snap het verkeerd
Sarcasme is aan mij niet besteed de lol is er af ik meen het