Ik heb het geheel gisteren even in SolidWorks geknald om te zien hoe het ongeveer gaat/moet worden
Ik zat gisteren een beetje met hetzelfde euvel.. Ook als ik ga kijken op de website bij de mundorf AMT is de bemating anders dan de bemating in de tekening. En wat is de maat vanaf de bovenkant speaker tot midden van middeltoner, hetzelfde geld voor de tweeter? Hij is namelijk net niet tangent met de grote cirkel, blijft gissen zo.
Of zie ik wat maten over het hoofd?
Ik had ook dezelfde sandwich in het hoofd, 4mm afwerklaag, 18 + 18 mm.
In afwachting van antwoorden toch maar even aan het tekenen geweest.
Deze versie is dus voor de SB mid. Na eventuele correcties pas ik hem aan voor de AT mid.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op za 03 mar 2018, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen, vraag naar aanleiding van de tekeningen die we gekregen hebben. Daar wordt gesproken over MDF van 16 mm (SB) en MDF van 18 mm (AT) om de mid in te monteren. Bij mijn weten is er regulier geen 16mm MDF te verkrijgen dus ga ik uit van 18 mm.
De tweeter is 12 mm dik. In het fabrieksmodel van de C1 ligt de achterkant van de tweeter flush met de achterkant van de mid baffle. Vind ik mooi
Aangezien ik 18mm MDF ga gebruiken, mag het gat voor de tweeter dan aan de voorkant van 4 naar 6 mm diep worden? Of moet het beslist 4 mm blijven en wordt de tweeter aan de achterkant 14 mm ipv 12 mm ingefreesd?
Het gat van de tweeter aan de voorkant vind ik ook ietwat onduidelijk. De tweeter is vierkant 60x60. Gat 56 mm x 56 mm maken zodat de voorkant wat vlees heeft om tegen het MDF te rusten?
Let op: ik maak de baffle als volgt (van voor naar achter): 4mm MDF of kunststof>18 mm MDF> 18 mm MDF.
Je kunt gerust uitgaan van 2x18mm, net zoals in de tekening van de C1 met schotten en ATmid.
Het gat mag 2 mm dieper worden. Ik vraag me wel af of het mooi is. Zelf zou ik aan de achterkant 2mm schuin af frezen.
Bij ons commercieel model is het gat aan de voorkant 51mm breed en 56mm hoog. Aan de achterkant 61mmx61mm om een halve mm speling te hebben, dat is zeker aan te bevelen bij lakken.
Ik heb het geheel gisteren even in SolidWorks geknald om te zien hoe het ongeveer gaat/moet worden
Ik zat gisteren een beetje met hetzelfde euvel.. Ook als ik ga kijken op de website bij de mundorf AMT is de bemating anders dan de bemating in de tekening. En wat is de maat vanaf de bovenkant speaker tot midden van middeltoner, hetzelfde geld voor de tweeter? Hij is namelijk net niet tangent met de grote cirkel, blijft gissen zo.
Of zie ik wat maten over het hoofd?
Ik had ook dezelfde sandwich in het hoofd, 4mm afwerklaag, 18 + 18 mm.
Het is misschien een beetje gissen, maar je hebt nu de exacte maten van de mids en tweeter. Als het maar past op dat baffletje binnen de cirkel dan is het goed. Ook op de eerste pagina van dit topic had ik met tekst aangegeven hoe het zit bij de SBacoustic.
Ik zie wel dat er maten ontbreken in de tekening. Blijkbaar een beetje haastwerk van mijn collega
Ik sein hem wel even in.
Het is misschien een beetje gissen, maar je hebt nu de exacte maten van de mids en tweeter. Als het maar past op dat baffletje binnen de cirkel dan is het goed. Ook op de eerste pagina van dit topic had ik met tekst aangegeven hoe het zit bij de SBacoustic.
Ik zie wel dat er maten ontbreken in de tekening. Blijkbaar een beetje haastwerk van mijn collega
Ik sein hem wel even in.
Mijn tekening is ook gebaseerd op het schrijven op pagina 1. De PDF van de tweeter heb ik gewoon van de Mundorf site gehaald trouwens, wel een tijdje geleden...
Goed, zelf nog wat foutjes gevonden en naar aanleiding van bovenstaande berichten nog wat aanpassingen gedaan. Misschien handig dat jullie mij controleren als je de bestanden ook wil gebruiken. AT versie volgt later.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op za 03 mar 2018, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie zelf alweer 1 fout/stommiteit (doorhalen wat niet gewenst is): de oren moeten 5 mm ingefreesd als de tweeter aan de voorkant 4 mm verzonken is.
En als de plaatdikte 18 mm is, dan moet de tweeter toch 14mm ingefreesd worden als hij 4 mm diep ligt tov de voorkant van de baffle? daarbij moeten de oren inderdaad 5mm ingefreesd worden.
En als ik de montagerand van de woofers niet wil zien, dan kan ik de afwerklaag (4mm) ook 2 mm infrezen aan de achterkant en de 18mm plaat 4mm infrezen? Heeft dat nog invloed op de prestaties?