omdat mensen graag gebruiken wat ze al hebben.....ds23man schreef:..... Ik snap niet waarom mensen nou altijd iets anders willen gebruiken terwijl er veel tijd en aandacht (oa door mij) is besteed aan de meetfunctie in HFD.
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als er nou iets simpels is, is het de meetfunctie in HFD. Geen overbodige toeters en bellen.Henkjan schreef:omdat mensen graag gebruiken wat ze al hebben.....ds23man schreef:..... Ik snap niet waarom mensen nou altijd iets anders willen gebruiken terwijl er veel tijd en aandacht (oa door mij) is besteed aan de meetfunctie in HFD.
-
Shutdown98
Dat is nou weer jammer... geen Windows7ds23man schreef:HFD draait niet op oude windows versies, alleen vanaf W8.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Schijnt wel te werken:
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... e-109.html
Maar niet getest en ondersteund door Hypex......
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... e-109.html
Maar niet getest en ondersteund door Hypex......
-
Shutdown98
We gaan kijken of het werkt.
Anders de laptop van de vrouw jatten, die heeft W10
Anders de laptop van de vrouw jatten, die heeft W10
oeps ik heb me vergist: ik heb 2x 26W/4558T00 speakers. ik weet alleen wel dat ze fenomenale bas kunnen produceren. Hopelijk matchen ze een beetje met de Scan Speak 18W8531G Revelator woofer and the 6600 AirCirc tweeter. Met zo'n actief scheidingsfilter moeten ze toch te matchen zijn, zou je zeggen...
Mijn vrouw heeft ook een windows laptop met windows 10 trouwens, maar zit daar een bruikbare USB geluidskaart in voor Hypex HFD software? Dan hoef ik alleen een Dayton EMM-6 meetmicrofoon te kopen.
Mijn vrouw heeft ook een windows laptop met windows 10 trouwens, maar zit daar een bruikbare USB geluidskaart in voor Hypex HFD software? Dan hoef ik alleen een Dayton EMM-6 meetmicrofoon te kopen.
Aha, dus met deze interface, een usb meetmicrofoon en mijn vrouw's windows laptop en de hypex software moet het lukken?
En behalve gesloten of basreflex is er nog een keuze: passieve radiator die goed past bij de 26W/4558T00:
Scan-Speak 26W/0-00-00 'Discovery'
€109.00
En behalve gesloten of basreflex is er nog een keuze: passieve radiator die goed past bij de 26W/4558T00:
Scan-Speak 26W/0-00-00 'Discovery'
€109.00
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vooral geen usb microfoon........ IVM de latency moet de in en uitgang van je meetsysteem dezelfde klok delen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Je kan ook gewoon een complete meetset bij Rumoh kopen, weet je zeker dat t gwschikt is, ook voor Arta etc mocht je dat ooit willen
-
Shutdown98
Die verkopen de set die Hypex adviseert 
dayton mic en focusrite...
dayton mic en focusrite...
-
Shutdown98
Die subs kan je ook met z'n tweeen in een kast monteren.
Het zijn echte subs. dus hoger dan 100-120Hz zou ik ze niet gebruiken. Stereo hoeft dan niet.
en met 2 stuks in 1 gesloten kast wordt de bas nog een stuk strakker.
Het zijn echte subs. dus hoger dan 100-120Hz zou ik ze niet gebruiken. Stereo hoeft dan niet.
Over het laatste ben ik het dan niet met je eens, stereo in het laag geeft zeker een dimensie aan het geluid.Shutdown98 schreef:Die subs kan je ook met z'n tweeen in een kast monteren.
Maar goed, daar gaat het in dit topic niet over ........
-
Shutdown98
ontopic:
Als je ze in een kast stopt heb je wel een extra sub plate amp nodig.
Wellicht flexibeler om ze dan in een stereo setup te houden met de 253 amps.
offtopic:
Ik heb altijd begrepen dat onder de 100-120Hz het geluid niet in stereo waar te nemen is...
Als je ze in een kast stopt heb je wel een extra sub plate amp nodig.
Wellicht flexibeler om ze dan in een stereo setup te houden met de 253 amps.
offtopic:
Ik heb altijd begrepen dat onder de 100-120Hz het geluid niet in stereo waar te nemen is...
Zelf uit proberen/zoeken, i.p.v. wat anderen zeggen, is mijn motto.
Dat verhaal gaat mogelijk op voor films of andere opzetten, en met de set-up voor de films, die verkopen je dan ook wel graag een losse sub!
on topic again.
Dat verhaal gaat mogelijk op voor films of andere opzetten, en met de set-up voor de films, die verkopen je dan ook wel graag een losse sub!
on topic again.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 20 feb 2018, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had deze luidsprekers in een Sub met 400 watt plate Amplifier van hypex. Leuk voor films, maar voor muziek hield ik er niet van. Ik kreeg de integratie niet perfect, basgeluid bleef toch wat onnatuurlijk klinken. Uiteraard heb ik alles geprobeerd qua instellingen en frequenties, maar het bleef me irriteren met muziek, met films was het geluid juist heel gaaf. Daarom ga ik nu deze luidsprekers samen voegen met mid/bas en hoog in een drie weg systeem. Wellicht zelfs gesloten kast i.p.v. basreflex.
De hypex 400 plate is voor iemand die mij wil helpen met de actieve fusion scheidingsfilters inregelen.
De hypex 400 plate is voor iemand die mij wil helpen met de actieve fusion scheidingsfilters inregelen.
-
Shutdown98
welke regio in NL leef je?
Niet dat ik een expert ben in dsp/filters trouwens.
volledig trial en error hier
Niet dat ik een expert ben in dsp/filters trouwens.
volledig trial en error hier
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als je de metingen naar mij Pb'd maak ik zo een filter voor je, desnoods hier op het forum met wat ik precies doe.
Dat zou wel mooi zijn, een soort van handleidingds23man schreef:Als je de metingen naar mij Pb'd maak ik zo een filter voor je, desnoods hier op het forum met wat ik precies doe.
+1 Ooit in Breda de workshop bijgewoond maar het geheugen is niet best meer, het grootste deel alweer vergeten! 
+1
ds23man heb je al eens geprobeert de export van ATB PC Pro in HFD te kruien?
Anders maar weer een extra meet setje kopen......
ds23man heb je al eens geprobeert de export van ATB PC Pro in HFD te kruien?
Anders maar weer een extra meet setje kopen......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat heb ik nooit geprobeerd. Gebruik je dat goedkope microfoontje die bij ATB geleverd is? Totaal onbetrouwbaar!
Als voorbeeld de correctiecurve van mijn Dayton microfoon en daar zie je dat je echt een nodig hebt met een calibratiecurve!
Als voorbeeld de correctiecurve van mijn Dayton microfoon en daar zie je dat je echt een nodig hebt met een calibratiecurve!