Dat hebben wij al vorig jaar in Breda kunnen bewonderen en beluisteren..........hans_b schreef:Ik heb de hele serie Fysion Amps vandaag kunnen zien/bewonderen. Zien er erg mooi uit. De 500watt versies hebben een ventilator en koelbaan.
Ik ben heel benieuwd hoe ze klinken.
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dacht het niet, als je de user guide gewoon leest is dat ding adaptief geregeld qua toerental, afhankelijk van temperatuur en geluidsniveau.
Laatst gewijzigd door ds23man op wo 07 feb 2018, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Is er een mogelijkheid om de plates met bijv. USB door te lussen zodat je alleen de master op je PC hoeft aan te sluiten en toch alle plates in één keer kan configureren? Of zou een USB-hub hier uitkomst bieden?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is technisch onmogelijk omdat elke usb een aparte device is in windows. Je zou dan in HFD een dropdown menu moeten hebben om de juiste plate te selecteren, maar welke plate is wie? Ze verschijnen in Windows allemaal met de naam HID device.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik vind dat toch wel een dingetje. Dat moet toch softwarematig mogelijk zijn.ds23man schreef:Dat is technisch onmogelijk omdat elke usb een aparte device is in windows. Je zou dan in HFD een dropdown menu moeten hebben om de juiste plate te selecteren, maar welke plate is wie? Ze verschijnen in Windows allemaal met de naam HID device.
Het is nu bijna onmogelijk om, al luisterend kleine aanpassingen te doen. Of
je moet zoals ik laatst, met 2 laptops op de bank zitten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als jij een methode weet om in je besturingssyteem een unieke naam aan elke HID te geven? En die te behouden als je de handel loshaalt en weer inplugt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
Gewoon 2 lange USB kabels, labeltje er aan en gewoon ff ompluggen als je de instellingen zet. Zo deed ik t met de as2.100 in elk geval.
In HFD kan je toch wel zien (serienummer?) welke amp je er aan hebt hangen?
In HFD kan je toch wel zien (serienummer?) welke amp je er aan hebt hangen?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Je kunt wel ieder kanaal een eigen naam geven. Kun je dan niet in Hfd een selectie keuzeds23man schreef:Als jij een methode weet om in je besturingssyteem een unieke naam aan elke HID te geven? En die te behouden als je de handel loshaalt en weer inplugt?
kunnen maken op kanaalnaam?
Wat ook mooi zou zijn, is dat Hfd de amps zou kunnen uitlezen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als er een makkelijke oplossing was geweest, dan was die wel ingebouwd in het DLCP verhaar. Daar zit op de inputboard een schakelaar om tussen twee aangesloten dlcp's te kiezen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Natuurlijk kun je over een USB poort wel meerdere apparaten van dienst zijn. Wat dacht je dat een USB-hubje doet? Maar ze weten nu net het verschil tussen A en B USB-connectors daar. Dat is ook al heel wat 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
Op t wensenlijstje voor de eerste update dusds23man schreef:Volgens mij wordt alleen het type herkend.
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Kan iemand wat zeggen/ervaringen over de gebruikte AKM dac?
Omdat er al een dac in de plate amps zit lijkt het weinig nuttig om zelf nog een dac te blijven gebruiken en een analoog signaal naar de amps te sturen.
Ben wel benieuwd naar de jitter waardes en of de oscilators een beetje ok zijn...
Omdat er al een dac in de plate amps zit lijkt het weinig nuttig om zelf nog een dac te blijven gebruiken en een analoog signaal naar de amps te sturen.
Ben wel benieuwd naar de jitter waardes en of de oscilators een beetje ok zijn...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Op t eisenlijstje voor de eerste update dusHenkjan schreef:Op t wensenlijstje voor de eerste update dus
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik las overigens dat je met de AB presets kan switchen. Hoe gaat dit met de overige gekoppelde amps? Dat zou volgens mij betekenen dat die ook een IR-module moeten hebben omdat Hypex er voor kiest de data van de eerste amp niet naar de overige te sturen. Volgens de handleiding kan je echter de IR-module op een Slave-amp niet gebruiken, omdat de IR zou zijn uitgeschakeld. Dus geen presetselectie als je de amps aan elkaar knoopt?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Goed lezen, de signalen naar de slaves lopen via de spdif aansluitingen ( of remote in/out van de sub plates). Bij de slaves wordt alleen de ir receiver uitgeschakeld.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
maar klopt het dat master/slave alleen werkt bij digitaal in? als je een analoog stereo signaal in krijgt, dan kan je die zo te lezen niet doorsturen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
De signalen voor afstandsbediening worden VIA de spdif aansluitingen verstuurd. Dat wil niet zeggen dat je dan alleen spdif kan gebruiken. De analoge signalen trek je gewoon naar de desbetreffende kasten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
ah, dus 1 analoge input naar elke kast, een spdif van de master naar de slave kast.
dat is dus anders dan bij de AS2.100 (en ik kwam geen heldere omschrijving in de handleiding tegen)
dat is dus anders dan bij de AS2.100 (en ik kwam geen heldere omschrijving in de handleiding tegen)
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zou een Fa122 een monitor en een xls10 sub aan kunnen sturen?
Of is die 125 watt echt te weinig voor de xls? (20 liter gesloten)
Het hoeft niet op oorlogssterkte te kunnen spelen.
Of is die 125 watt echt te weinig voor de xls? (20 liter gesloten)
Het hoeft niet op oorlogssterkte te kunnen spelen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik had zelf in dat geval de FA252 gekozen. Dat levert waarschijnlijk ook minder vervorming op.toetertje schreef:Zou een Fa122 een monitor en een xls10 sub aan kunnen sturen?
Of is die 125 watt echt te weinig voor de xls? (20 liter gesloten)
Het hoeft niet op oorlogssterkte te kunnen spelen.
En je hebt vermogen genoeg om evt. een Linkwitz Transform toe te voegen om de sub glad te trekken.
Overigens begrijp ik uit de documentatie dat een plate-amp nooit stereo gebruikt kan worden (dus bijv. één plate-amp voor de tweeter L+R), maar altijd voor één van de beide zijden is of in mono speelt. Da's wel jammer.
