Ditto.Leeuwarden schreef:Draait het al eens op een Mac!
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ja. Maar dat was de vraag niet.ds23man schreef:Wel eens van bootcamp gehoord?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Laat ik gewoon eens uit het perspectief van Hypex deze vraag eens beantwoorden. De markt van Mac gebruikers is dermate klein en zeker gezien de software qua speakerdesign, dat het gewoon niet lonend is om daar een versie voor te ontwikkelen.satefan schreef:Ja. Maar dat was de vraag niet.ds23man schreef:Wel eens van bootcamp gehoord?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is een uitermate duidelijk antwoord. Niet het antwoord dat ik zoek, maar wel duidelijk. thanks!ds23man schreef:Laat ik gewoon eens uit het perspectief van Hypex deze vraag eens beantwoorden. De markt van Mac gebruikers is dermate klein en zeker gezien de software qua speakerdesign, dat het gewoon niet lonend is om daar een versie voor te ontwikkelen.satefan schreef:Ja. Maar dat was de vraag niet.ds23man schreef:Wel eens van bootcamp gehoord?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ze zetten je in ieder geval wel op het verkeerde been met de juiste computer...


-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zie toch anders toch wel duidelijk dat het om W10 gaat onderin de balk........
Maar even serieus, als je in de audio bezig bent heb je gewoon een Windows machine nodig. Arta draait ook niet op een Mac, laat staan software voor schema en pcb ontwikkeling. Een goedkoop laptopje van een paar honderd euro volstaat gewoon.
Maar even serieus, als je in de audio bezig bent heb je gewoon een Windows machine nodig. Arta draait ook niet op een Mac, laat staan software voor schema en pcb ontwikkeling. Een goedkoop laptopje van een paar honderd euro volstaat gewoon.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ook wel weer logisch dan: Windows draait veel stabieler op een Mac...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Een Mac is toch ook allang een PC? Waar gaat het over? Alleen het OS maakt het een Mac.
Nee, een betere. Een LT is een beperkte benadering van wat beoogt wordt. Dat heet geloof ik een 2e orde shelving filter. Je vult simpel de fb en Qb in die je hebt en weg wilt werken en een nieuwe fb en Qb die hebben wilt.satefan schreef:Zeer interessant! Kan in de software ook de Linkwitz Transfer functie gebakken worden?
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 05 feb 2018, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Mooie prijzen. Niet verwacht eerlijk gezegd. Moeite van het wachten waard.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Op mn werk ontwikkelen we (o.a.) forecasting/planning software voor contact centers. Daar zit best wat rekenwerk achter (Dit is allemaal windows oriented). Draait echt 5 keer zo snel op Mac hardware dan op andere meuk.Leeuwarden schreef:Ook wel weer logisch dan: Windows draait veel stabieler op een Mac...
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Vind niet terug in de specs of demping factor verschilt bij de 125W/250W/500W modellen.
Iemand een idee?
Zijn er wellicht nog andere verschillen behalve vermogen tussen de 3-weg varianten?
Iemand een idee?
Zijn er wellicht nog andere verschillen behalve vermogen tussen de 3-weg varianten?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hoog genoeg! Wat wil je met dat gegeven doen dan? Dempingfactor bij versterkers is sowieso meestal een niets-zeggend getal.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dempingsfactoren kun je terugvinden in de datasheets van de gebruikte NC...MP modules.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik vind de prijzen niet verkeerd trouwens.
De FA502 zou voor mij een mooie optie zijn.
De FA502 zou voor mij een mooie optie zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Inderdaad, ga maar eens wat bouwen met een DLCP en NC400 amps........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Even een rekensommetje voor een stereo 2 weg systeem met de DLCP en Nc400: 2150,-- ex btw en dan moet je nog kasten hebben.
2x een F502 is 900,-- ex!
Je zou gek zijn om nog iets te doen met de DLCP!
2x een F502 is 900,-- ex!
Je zou gek zijn om nog iets te doen met de DLCP!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dan ben je helemaal dom, de nieuwe NC...MP modules zijn beter dan de NC400. En de dsp/adc/dac is beter of op zijn minst vergelijkbaar met de DLCP.
Of je moet ongelofelijk geilen op al die rode ledjes.

Of je moet ongelofelijk geilen op al die rode ledjes.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is best een sterk argumentds23man schreef:Of je moet ongelofelijk geilen op al die rode ledjes.![]()
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zitten er geen LEDs op de IR module?
Daar over gesproken; al enig idee wat de IR module gaat kosten? De AB is dezelfde als de AS-serie gebruikt?
Ik wil ze in eerste instantie zonder externe DAC gaan gebruiken en dan is het volume regelen wel handig.
Daar over gesproken; al enig idee wat de IR module gaat kosten? De AB is dezelfde als de AS-serie gebruikt?
Ik wil ze in eerste instantie zonder externe DAC gaan gebruiken en dan is het volume regelen wel handig.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Denk dat ze ongeveer net zoveel kosten als de oude voor de AS2.100. Zitten twee led's op 1 voor power en 1 voor de clip/limit indicatie.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Interessant product.
Als iemand van Hypex mee leest:
#1) Op welke samplefreq loopt de DSP/ADUA1540 (96Khz?)
#2) de in de manual genoemde gain structure mogelijkheden, blijven daar dezelfde 'beperkingen' in zitten qua clipping in het digitale traject dat een 6db shelf + 3db overall volume gain voor bv een woofer neerkomt op het zelfde als een 9db shelf in een keer (even los van het effect op de helling). Wat is in de praktijk een best praxis maximale overall gain/boost?
#3) toslink input wordt ook via de SP/DIF doorgestuurd naar de slave? (neem aan van wel).
#4) Standby mode die alleen de analoge ingang monitort is 0,5watt, wat is het verbruik indien ook de digitale ingang bewaakt wordt?
#5) Gerelateerd aan #2: is de voltage gain van de verschillende Ncore modulen verschillend zodat ze bij fullscale digitale input alle drie maximaal uitgestuurd worden?
Als iemand van Hypex mee leest:
#1) Op welke samplefreq loopt de DSP/ADUA1540 (96Khz?)
#2) de in de manual genoemde gain structure mogelijkheden, blijven daar dezelfde 'beperkingen' in zitten qua clipping in het digitale traject dat een 6db shelf + 3db overall volume gain voor bv een woofer neerkomt op het zelfde als een 9db shelf in een keer (even los van het effect op de helling). Wat is in de praktijk een best praxis maximale overall gain/boost?
#3) toslink input wordt ook via de SP/DIF doorgestuurd naar de slave? (neem aan van wel).
#4) Standby mode die alleen de analoge ingang monitort is 0,5watt, wat is het verbruik indien ook de digitale ingang bewaakt wordt?
#5) Gerelateerd aan #2: is de voltage gain van de verschillende Ncore modulen verschillend zodat ze bij fullscale digitale input alle drie maximaal uitgestuurd worden?
