Ik heb vanavond de eerste twee Sylvania 6L6 buizen in de versterker geprikt
De brommende buis meteen maar weg gemikt en even een uurtje allerlei muziek gedraaid. Ook de Chinese gelijkrichter er weer even in maar ik hoor wel degelijk verschil. Rebecca Pidgeon met Spanish Harlem klinkt met de 5Z4GT, de twee Ken-Rad voorbuisjes en de twee 6L6 buizen net effe beter, er zit meer helderheid in als ik het goed omschrijf. Met de EL34's hoor ik alleen verschil in de zin van dat het iets harder is met de ingang op dezelfde sterkte. Experiment gelukt dus en ik laat de 6L6 buizen dus voorlopig maar even zitten.
Vraagje aan Anne: Je hebt in de voeding een weerstand van 180K met een LED op het eind getekend. Kun je wat specifieker aangeven waarom je die hebt toegevoegd?
En een ontlaadweerstand over de HS-voeding voor je veiligheid, met evt een waarschuwings-LED eraan.
Anne

