Extreem gewichtige klasse A

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Ik huur wel een verhuisbedrijf in om het ding op een luisterdag te krijgen. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

Zou er i.i.g. hijsoren aan maken voor de zekerheid :D
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door scanspeakman »

Kilootje of 25-30 schat ik zo. Dat is in ieder geval wat die van mij weegt.

Goed die iemand er weer eens een bouwt en lijkt te gaan voltooien. Blijf het zonde vinden dat dat zo weinig lijkt te gebeuren. Dit ontwerp klinkt namelijk super!

(En ik moet nog steeds een keer die modificatie/correctie doorvoeren).

Scanspeakman
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

scanspeakman schreef:
Kilootje of 25-30 schat ik zo. Dat is in ieder geval wat die van mij weegt.

Goed die iemand er weer eens een bouwt en lijkt te gaan voltooien. Blijf het zonde vinden dat dat zo weinig lijkt te gebeuren. Dit ontwerp klinkt namelijk super!

(En ik moet nog steeds een keer die modificatie/correctie doorvoeren).

Scanspeakman

Voorlopig ben je nog steeds 1 van de weinige die het monster zonder problemen heeft afgebouwd. Je had alleen een probleem met aan en uitschakelen en dat doet zich bij mij niet voor. Over brommende trafo's heb ik je niet gehoord en dat heb ik weer wel. En dat is vreemd want het zijn dezelfde trafo's. :think:

Co
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door scanspeakman »

Inderdaad geen enkel probleem met brommende trafo's. Vanaf eerste moment muisstil. In mijn geval zijn het ingegoten afgeschermde trafo's. En probleem met inschakelen is na kleine modificatie ook volledig weg.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Ah!buis »

scanspeakman schreef:
Inderdaad geen enkel probleem met brommende trafo's. Vanaf eerste moment muisstil. In mijn geval zijn het ingegoten afgeschermde trafo's. En probleem met inschakelen is na kleine modificatie ook volledig weg.
Scanspeakman
Idd, een heel kleine diode erbij :wink:
Anne
Samurai
Berichten: 69
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 21:36

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Samurai »

Prachtig project! Genoten van je inspirerende bouwfotos.
cve schreef:
Het worden geen monoblokken maar alles komt in 1 kast.
Mag ik vragen waarom? Dus om welke reden(en) jij persoonlijk niet voor twee monoblokken koos maar voor "alles in 1 kast?"
cve schreef:
En dat wordt een extreem gewichtige zaak. Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?

:hide: speaker L, monoblok L ---------------- audio bron afspeler ---------------- monoblok R, speaker R :hide:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Mag ik vragen waarom? Dus om welke reden(en) jij persoonlijk niet voor twee monoblokken koos maar voor "alles in 1 kast?"
Symmetrie. Gezien de omvang van de koellichamen vond ik alleen de zijkanten een geschikte plek. Verder is de omvang van een stereoversterker kleiner dan de som van twee monoblokken.
Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?
Nee, bij mijn volgende project komen de eindversterkers zelfs in de box.

Co
Samurai
Berichten: 69
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 21:36

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Samurai »

cve schreef:
Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?
Nee, bij mijn volgende project komen de eindversterkers zelfs in de box.
Aaaaaah geweldig! I rest my case :goedzo:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

T1 en T2 van een stukje aluminium voorzien. De bevestiging is met een 2-componenten lijm van Loctite. Draden netjes vastgezet en de dc afgeregeld zonder de ingang kort te sluiten. Blijft keurig stabiel op 0VDC. De warmteontwikkeling is behoorlijk, na ongeveer anderhalf uur wordt het koellichaam best wel warm, maar dat was te verwachten.

Co
Bijlagen
ExtremA ruwbouw-1975.jpg
ExtremA ruwbouw-1976.jpg
ExtremA ruwbouw-1977.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
.................na ongeveer anderhalf uur wordt het koellichaam best wel warm, maar dat was te verwachten.

Co
Je verwacht zoiets i.d.d. wel maar of het ook gebeurd is steeds een verrassing :lol:

Wordt echt mooi Co! :rock:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Wordt misschien een beetje te mooi. Blijf er veel te veel tijd instoppen. Eigenlijk had ik gehoopt er nu zo’n beetje klaar mee te zijn, in elk geval spelend te hebben. Afwerken kan altijd later nog en dan ondertussen een actief 3-weg systeem te bouwen met de forumversterker. Maar, hoe dan ook, eerst deze spelend krijgen.

Co
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Leeuwarden »

Wat ga je dan met deze versterker doen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

Laat je i.d.d. niet afleiden Co en nu doorzetten! Dat afleidingsspook waart hier ook nog wel eens rond en dan komt er van alles niks af.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
Wat ga je dan met deze versterker doen?

De hobbyzolder warmstoken. :mrgreen: Dan kan het gasgebruik ook weer omlaag. Nee hoor, voorlopig gaat hij de ucd’s vervangen tot het actieve project klaar is. En verder eens zien of ik hem mee kan slepen naar wat luisterdagen. Hengelo lukt helaas niet meer.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door hannesie »

Was het dan geen bezigheidstherapie? :hide: :-"
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Was het dan geen bezigheidstherapie? :hide: :-"
Hobby is toch altijd bezigheidstherapie? :lol: En ik bouw heel graag versterkers.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Leeuwarden »

Jammer dat Hengelo niet lukt...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door hannesie »

:yeah: En dan op de versterker een verzwakker/potentiometer. :goedzo:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
Jammer dat Hengelo niet lukt...
Ja, vind ik ook. Was wel mijn plan. Voor straf morgen maar verder bouwen. En dan maar bij de volgende gelegenheid zorgen dat hij werkt.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door ray5150 »

Kwamen er nou ook nog wappers op te zitten, Co ?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

ray5150 schreef:
Kwamen er nou ook nog wappers op te zitten, Co ?
Ik heb hier een Evor04 liggen en die wil ik eerst proberen. Mocht ik dat niks vinden dan komen er echte wappers op. In elk geval dus enig uiterlijk vertoon. :lol:

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door Pjotr »

Oh maar dan kun beter de koelribben met massage olie inwrijven. Gaan ze mooi van glimmen en misschien vergroot dat de WAF dan? :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

De WAF is hier niet nodig. Als het goed klinkt en er verder netjes gemaakt uitziet is het nooit een probleem. :D

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Extreem gewichtige klasse A

Bericht door cve »

Vandaag maar eens aangesloten om te kijken of er ook geluid uit komt. En dat komt er. En niet kinderachtig ook. Alleen, maar 1 kanaal. :? :evil:
De versterker start netjes op, beide kanten worden ook even warm (of heel warm :lol: ), maar rechts blijft in alle toonaarden zwijgen. Hmm, geeft niet, hij moest toch weer uit elkaar om alles netjes te maken. Eerst maar eens af laten koelen en dan T1 en T2 maar onder de loep nemen.

Co
Bijlagen
ExtremA ruwbouw-1978a.jpg
ExtremA ruwbouw-1980a.jpg
Plaats reactie