Co
Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik huur wel een verhuisbedrijf in om het ding op een luisterdag te krijgen.
Co
Co
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Kilootje of 25-30 schat ik zo. Dat is in ieder geval wat die van mij weegt.
Goed die iemand er weer eens een bouwt en lijkt te gaan voltooien. Blijf het zonde vinden dat dat zo weinig lijkt te gebeuren. Dit ontwerp klinkt namelijk super!
(En ik moet nog steeds een keer die modificatie/correctie doorvoeren).
Scanspeakman
Goed die iemand er weer eens een bouwt en lijkt te gaan voltooien. Blijf het zonde vinden dat dat zo weinig lijkt te gebeuren. Dit ontwerp klinkt namelijk super!
(En ik moet nog steeds een keer die modificatie/correctie doorvoeren).
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
scanspeakman schreef:Kilootje of 25-30 schat ik zo. Dat is in ieder geval wat die van mij weegt.
Goed die iemand er weer eens een bouwt en lijkt te gaan voltooien. Blijf het zonde vinden dat dat zo weinig lijkt te gebeuren. Dit ontwerp klinkt namelijk super!
(En ik moet nog steeds een keer die modificatie/correctie doorvoeren).
Scanspeakman
Voorlopig ben je nog steeds 1 van de weinige die het monster zonder problemen heeft afgebouwd. Je had alleen een probleem met aan en uitschakelen en dat doet zich bij mij niet voor. Over brommende trafo's heb ik je niet gehoord en dat heb ik weer wel. En dat is vreemd want het zijn dezelfde trafo's.
Co
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Inderdaad geen enkel probleem met brommende trafo's. Vanaf eerste moment muisstil. In mijn geval zijn het ingegoten afgeschermde trafo's. En probleem met inschakelen is na kleine modificatie ook volledig weg.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
Idd, een heel kleine diode erbijscanspeakman schreef:Inderdaad geen enkel probleem met brommende trafo's. Vanaf eerste moment muisstil. In mijn geval zijn het ingegoten afgeschermde trafo's. En probleem met inschakelen is na kleine modificatie ook volledig weg.
Scanspeakman
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Prachtig project! Genoten van je inspirerende bouwfotos.
speaker L, monoblok L ---------------- audio bron afspeler ---------------- monoblok R, speaker R 
Mag ik vragen waarom? Dus om welke reden(en) jij persoonlijk niet voor twee monoblokken koos maar voor "alles in 1 kast?"cve schreef:Het worden geen monoblokken maar alles komt in 1 kast.
Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?cve schreef:En dat wordt een extreem gewichtige zaak. Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Symmetrie. Gezien de omvang van de koellichamen vond ik alleen de zijkanten een geschikte plek. Verder is de omvang van een stereoversterker kleiner dan de som van twee monoblokken.Mag ik vragen waarom? Dus om welke reden(en) jij persoonlijk niet voor twee monoblokken koos maar voor "alles in 1 kast?"
Nee, bij mijn volgende project komen de eindversterkers zelfs in de box.Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Aaaaaah geweldig! I rest my casecve schreef:Nee, bij mijn volgende project komen de eindversterkers zelfs in de box.Ben ik de enige die mijn versterkers graag pal naast mijn speakers plaats?
Re: Extreem gewichtige klasse A
T1 en T2 van een stukje aluminium voorzien. De bevestiging is met een 2-componenten lijm van Loctite. Draden netjes vastgezet en de dc afgeregeld zonder de ingang kort te sluiten. Blijft keurig stabiel op 0VDC. De warmteontwikkeling is behoorlijk, na ongeveer anderhalf uur wordt het koellichaam best wel warm, maar dat was te verwachten.
Co
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Je verwacht zoiets i.d.d. wel maar of het ook gebeurd is steeds een verrassingcve schreef:.................na ongeveer anderhalf uur wordt het koellichaam best wel warm, maar dat was te verwachten.
Co
Wordt echt mooi Co!
Re: Extreem gewichtige klasse A
Wordt misschien een beetje te mooi. Blijf er veel te veel tijd instoppen. Eigenlijk had ik gehoopt er nu zo’n beetje klaar mee te zijn, in elk geval spelend te hebben. Afwerken kan altijd later nog en dan ondertussen een actief 3-weg systeem te bouwen met de forumversterker. Maar, hoe dan ook, eerst deze spelend krijgen.
Co
Co
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Extreem gewichtige klasse A
Laat je i.d.d. niet afleiden Co en nu doorzetten! Dat afleidingsspook waart hier ook nog wel eens rond en dan komt er van alles niks af.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Leeuwarden schreef:Wat ga je dan met deze versterker doen?
De hobbyzolder warmstoken.
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Hobby is toch altijd bezigheidstherapie?hannesie schreef:Was het dan geen bezigheidstherapie?![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ja, vind ik ook. Was wel mijn plan. Voor straf morgen maar verder bouwen. En dan maar bij de volgende gelegenheid zorgen dat hij werkt.Leeuwarden schreef:Jammer dat Hengelo niet lukt...
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik heb hier een Evor04 liggen en die wil ik eerst proberen. Mocht ik dat niks vinden dan komen er echte wappers op. In elk geval dus enig uiterlijk vertoon.ray5150 schreef:Kwamen er nou ook nog wappers op te zitten, Co ?
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Oh maar dan kun beter de koelribben met massage olie inwrijven. Gaan ze mooi van glimmen en misschien vergroot dat de WAF dan? 
Re: Extreem gewichtige klasse A
De WAF is hier niet nodig. Als het goed klinkt en er verder netjes gemaakt uitziet is het nooit een probleem.
Co
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Vandaag maar eens aangesloten om te kijken of er ook geluid uit komt. En dat komt er. En niet kinderachtig ook. Alleen, maar 1 kanaal.
De versterker start netjes op, beide kanten worden ook even warm (of heel warm
), maar rechts blijft in alle toonaarden zwijgen. Hmm, geeft niet, hij moest toch weer uit elkaar om alles netjes te maken. Eerst maar eens af laten koelen en dan T1 en T2 maar onder de loep nemen.
Co
De versterker start netjes op, beide kanten worden ook even warm (of heel warm
Co
