7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
dre schreef:
huh? :shock:
Ja joh, veel relaxter rijden dan zo'n nerveuze Italiaanse renpaardenstal.
Heb je het nou over zo'n bobbeltje op 4 wielen? :shock: Dat is toch voor Calimero's? De meeste van die Clio@&%$@ zijn anders knap agressieve "gaatjesvullers" op de weg.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door pappaleo »

Dit ging toch over een luisterdag? :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Dit ging toch over een luisterdag? :hide:
Klopt helemaal. Maareh, wie begint er nou op te scheppen over zijn Clio'tje? Voegt dat iets toe aan ons aller luistergenot die dag dan :?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door pappaleo »

Het was een antwoord op Barry die een opmerking maakte over de extra downforce voor de Alfa.

En het was eerder nederigheid dan opschepperij.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Henkjan »

ik heb een topic voor carpool en transport geopend:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=26047
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door sevenup »

Barry, de klasse A mosfet hoofdtelefoonversterker komt ook mee, heb hem werkend :)

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=32

Als iemand met z'n eigen hoofdtelefoon wil proberen, geen probleem.
Houd er wel rekening mee dat er op dit moment alleen een 3.5mm aansluiting op zit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door hannesie »

Als alles meezit kom ik wel even buurten.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Als alles meezit kom ik wel even buurten.
Moet ik je ophalen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door hannesie »

FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
Als alles meezit kom ik wel even buurten.
Moet ik je ophalen?
PB. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

@sevenup: Ah kijk, mooi! ik zet 'm op de lijst, zoeken we er een mooi plekje voor zaterdag.
@hannesie: Je hoor eigenlijk wel bij het meubilair zo langzamerhand, gaaf dat je er bij kunt zijn :goedzo:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door satefan »

Jerry schreef:
satefan schreef:
Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen.

Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Stefan
Hi Stefan,

We gaan we elkaar weer tegenkomen...

Maar even het punt dat ik wil maken. Het kan bijna niet waar zijn dat je Mac geen optische uitgang heeft. De optische uitgang zit bij mijn weten altijd (verstopt) in de hoofdtelefoonuitgang (3.5-mm DIGITAL/analog headphone jack). En als je het zeker wil weten moet je aangeven welk type/model je hebt, kan ik het voor je nagaan...

En, tot snel...
Helaas....de nieuwe macs hebben echt geen optische uitgaat meer icm de 3.5 mm. Read it and weep: https://www.macworld.com/article/320589 ... -macs.html
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen, heb een poging gedaan een programma te maken. Staat op de eerste pagina, 3e post. Let op, het is een voorstel, en bedoelt als guideline voor de dag. Komt allemaal niet zo nauw, wat korter, wat langer, boeit allemaal niet zo :relax:

Als ik iets of iemand ben vergeten, als je graag op een andere tijd wil, andere kamer, laat maar horen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Barry, ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een set ESL's komen maar dat zie ik nergens terug?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Barry2001 schreef:
Heb nog 2 aanmeldingen binnen gekregen, 1 voor de luidspreker meet workshop; Wim de electrostatenman van vorige edities, ls3/5a minimonitor. Al lang in bezit, veel aan getweaked, alles op gehoor nooit aan gemeten, gaat nu gebeuren :goedzo:
Nee, geen ESL aanmelding helaas, misschien door deze opmerking op het verkeerde been gezet. Wim heeft in de 2 voorgaande edities zijn zelfbouw ESL's gedemonstreerd (klonken er overtuigd trouwens), maar komt nu met de minimonitor.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Owwww... Bummer :( Maar misschien wel zo goed om mijn bouwdriften wat te beperken...
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door molekuul »

Hoi Barry,

Ik zag mij niet op de lijst staan. Ik kom wel, maar neem niks mee

Groetjes
Joris
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Dan zet ik je er toch bij Joris, leuk dat je langskomt :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Leeuwarden schreef:
Owwww... Bummer :( Maar misschien wel zo goed om mijn bouwdriften wat te beperken...
Wim heeft wel geprobeerd het ESL virus aan te wakkeren na de demo's: viewtopic.php?f=3&t=23439&hilit=esl
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

Moet even kijken met de familiare planning as weekend (verjaardagen), maar in principe ben ik ook present.
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

Barry2001 schreef:
Beste mensen, heb een poging gedaan een programma te maken. Staat op de eerste pagina, 3e post. Let op, het is een voorstel, en bedoelt als guideline voor de dag. Komt allemaal niet zo nauw, wat korter, wat langer, boeit allemaal niet zo :relax:

Als ik iets of iemand ben vergeten, als je graag op een andere tijd wil, andere kamer, laat maar horen.
Een heel kleine nuancering c.q. aanpassing: half uur luisteren, uurtje toelichting, en dan weer een half uur luisteren naar verzoeknummers…

Tot zaterdag!
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

satefan schreef:
Jerry schreef:
satefan schreef:
Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen.

Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Stefan
Hi Stefan,

We gaan we elkaar weer tegenkomen...

Maar even het punt dat ik wil maken. Het kan bijna niet waar zijn dat je Mac geen optische uitgang heeft. De optische uitgang zit bij mijn weten altijd (verstopt) in de hoofdtelefoonuitgang (3.5-mm DIGITAL/analog headphone jack). En als je het zeker wil weten moet je aangeven welk type/model je hebt, kan ik het voor je nagaan...

En, tot snel...
Helaas....de nieuwe macs hebben echt geen optische uitgaat meer icm de 3.5 mm. Read it and weep: https://www.macworld.com/article/320589 ... -macs.html
Bizar!

Mogelijk is de gedachte achter het verdwijnen dat de lagere resoluties en de lager aantal kanalen draadloos kunnen en de hogere via USB en AVB (ethernet).

Dank voor de link, en tot zaterdag.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Henkjan »

molekuul schreef:
Ik kom wel, maar neem niks mee....
:shock: wel toch? :bakkie:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door molekuul »

Henkjan schreef:
molekuul schreef:
Ik kom wel, maar neem niks mee....
:shock: wel toch? :bakkie:
Blijkbaar :^o
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

Jerry schreef:
Bizar!

Mogelijk is de gedachte achter het verdwijnen dat de lagere resoluties en de lager aantal kanalen draadloos kunnen en de hogere via USB en AVB (ethernet).

Dank voor de link, en tot zaterdag.
Denk je? Volgens mij hebben ze geen enkel idee meer daar bij Apple en doen ze maar wat. Net als in de jaren '90.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Waardeloos spul dat Appel gedoe...
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”