Goedendag, ik heb hier een harman kardon avr 130 die alleen nog op standby gaat, zodra je hem aanzet blijft hij op standby. Nu heb ik al wat dingen gelezen en gezien. De weerstanden moeten 0.47ohm zijn maar die van mij leest veel hoger of ik weet niet goed hoe mijn multimeter werkt haha. Vandaar dat ik hier advies vraag. Zie onderstaande foto's.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
Mark
Harman kardon avr 130
Moderator: Beheerdersteam
-
revelations
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 3:16
Re: Harman kardon avr 130
Ik zie volgens mij een soldeerbout in de schaduw ... ik heb zo'n idee dat jij best weet hoe jouw multimeter werkt
maar mijn advies nu is om die soldeerbout eens aan te zetten en een van de aansluitingen van de weerstand los te halen en 'm dan nog eens opmeten.
-
revelations
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 3:16
Re: Harman kardon avr 130
Haha jawel maar verschillende metingen dan snap ik het even niet meer. Als ik hem los haal krijg geen 02.56 maar 01.45 en als de weerstand 0.47ohm moet zijn dan zou ik toch 00.47 ongeveer moeten meten? Of zit ik er nou naast
Re: Harman kardon avr 130
Bij zulke lage waardes spelen de overgangsweerstanden van de meetpennen en de kabels daaraan naar de meter ook een rol.
Re: Harman kardon avr 130
Ik heb ook een avr 130. Op de foto zijn de fusible resistors. Waarom nou niet gewoon zekeringen?
Mijn avr heeft last van hoog frequent signaal op de front kanalen. Kan dat komen door een dikke elko die op is?
Ik heb de fusible resistors zelf overbrugt met andere weerstanden. Als ik m aanzet werkt alles wel weer.
Mischien een idee om dat ook eens te proberen?
En wat ik oa ook had was een keramische condensatortje die op de trafo zorgde voor een kortsluiting. Deze eraf en de weerstanden overbrugt en hij gaat weer aan.
Ik zag laatst ook dat de elco’s bol staan. 2 van de 4 dikke jongens staan op knappen en zullen waarschijnlijk niet goed meer werken. Maar of deze elco’s de oorzaak zijn voor de hoogfrequente oscillatie op de front kanalen weet ik niet...
Mijn avr heeft last van hoog frequent signaal op de front kanalen. Kan dat komen door een dikke elko die op is?
Ik heb de fusible resistors zelf overbrugt met andere weerstanden. Als ik m aanzet werkt alles wel weer.
Mischien een idee om dat ook eens te proberen?
En wat ik oa ook had was een keramische condensatortje die op de trafo zorgde voor een kortsluiting. Deze eraf en de weerstanden overbrugt en hij gaat weer aan.
Ik zag laatst ook dat de elco’s bol staan. 2 van de 4 dikke jongens staan op knappen en zullen waarschijnlijk niet goed meer werken. Maar of deze elco’s de oorzaak zijn voor de hoogfrequente oscillatie op de front kanalen weet ik niet...
