Welke PR erbij ?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Via een aankoop van een defecte subwoofer ben ik aan een woofer gekomen welke gebruikt wordt in de
Rel S2 subwoofer.

Zie afbeelding.

Ik zou een passende PR bij deze woofer.

Is 10 inch prima, of kan ik beter gelijk een 12 inch PR gaan gebruiken.

Kast zal ongeveer een 25 tot 30 liter netto zijn.

Ik denk aan Seas, Scan Speak of Peerless voor de PR.
Bijlagen
0CCD4C43-C567-47CE-80D3-BDF1849F6C7E.jpeg
EF20B9CD-1591-4D36-9CFC-DA6D0A2FFCB8.jpeg
EF20B9CD-1591-4D36-9CFC-DA6D0A2FFCB8.jpeg (10.44 KiB) 873 keer bekeken
032B5F42-E7B5-4F61-A277-A81140F12850.jpeg
032B5F42-E7B5-4F61-A277-A81140F12850.jpeg (11.65 KiB) 873 keer bekeken
14D24312-0345-4BAA-977E-EBF8BC528026.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Henkjan »

die woofer is 10"? Den zeker een 12" PR, of 2 stuks 10". bij de afstemming gaat de PR enorme klappen maken.

https://www.rumoh.eu/passives/dayton-audio-sd270-pr
https://www.rumoh.eu/passives/dayton-audio-sd315-pr
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door bas focal m180 »

Henkjan schreef:
die woofer is 10"? Den zeker een 12" PR, of 2 stuks 10". bij de afstemming gaat de PR enorme klappen maken.

https://www.rumoh.eu/passives/dayton-audio-sd270-pr
https://www.rumoh.eu/passives/dayton-audio-sd315-pr
Je zal wel de specs van de woofer moeten weten om een berekening te kunnen maken hoe zwaar de passief membraam(en) moeten worden om in een bepaalde grote van behuizing een mooie afstemming te kunnen krijgen.
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Dat wordt lastig .

Specs zijn niet aan te komen helaas.
Vandaar ook dit project.

Het orginele ontwerp heeft een 10 inch PR en zit in ongeveer een 27 liter kast.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Henkjan »

ff op (laten) meten dan
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Voorlopig de Rel woofer in een gesloten kast geplaatst.
Aangestuurd door de 250 watt Icepower plate amp werkt dit prima.

Er zijn SVS Soundpath voeten onderweg voor onder de subwoofer..

Foto van testkast.
Bijlagen
A7CC9B8E-6B1E-4990-8CC8-6F3774BA462D.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Pjotr »

Voor een PR geldt de vuistregel: Sd_pr = 2x Sd_spk als optimaal. Maar alles groter dan Sd_spk kan eigenlijk wel, mits de PR onvervormd flink grotere uitslagen kan maken dan de speaker.
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

En de SVS dempers binnen
Bijlagen
41CF883A-3601-4605-B9D8-4FB866E8243D.jpeg
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Projectje klaar, kan een slotje op
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Walt »

Alleen verkoop topics gaan op slot, rest blijft altijd open.
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Of ze worden verwijderd, net als het andere topic.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Walt »

Beste Ralf,

Als er in een topic erg vaak wordt ge-edit, kunnen mensen niet zinvol meer erop reageren, het andere topic was hierdoor verworden tot een vrij vage monoloog van jou. Ik denk dat de moderators daarom hebben besloten dit topic te verwijderen...?

Groetjes Walter
Ralf67
Ook commercieel actief
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 18:34

Re: Welke PR erbij ?

Bericht door Ralf67 »

Wie zal het zeggen ?

Ondertussen op zoek naar passende PR van merk X.
Plaats reactie