Willy_61 schreef:Ik zou ook denken dat die serieweerstand met de pot het vermogen limiteert, jullie raken er wel uit tegen morgen?
Bert, laat die elektrische deken maar terzijde, heb je die misschien ook opgedreven

, vermogenweerstanden erbij gestoken en je versterker eraan?
Alle gekheid op een stokje, je hoort daar toch dikwijls van: brand of verstikking door rookontwikkeling... bij ons komt dat niet binnen.
Blij dat het niet erger is afgelopen, wat zouden we hier doen zonder jou
Tot morgen

Nee ik laat jullie niet in de steek
, 21:17 van Anne
Dat extra weerstandje, moet je zelf weten Bert.Met die 47k kom je op ~45V als laagst, niet echt gevaarlijk
Terwijl jij lekker lag te bakken

ben ik wat gaan spelen met Express-pcb.Ook niet moeilijk te leren.
Om een draadbrug te vermijden (of weer een grote omweg

) zit er nog een R0 bij.Volgens Pjotr niet nodig, maar ik ben eigenwijs
Ziet er zo uit,
Je Bent een gouwe kerel
Pjotr schreef:
Ja, maar waarom zou je het doen? Je mag de uitgang rustig naar 0V draaien. Wel zo veilig.
Oh is dat veiliger , ik dacht juist niet ivm dissipatie die is bij 5 volt 200 mA 395*0,2=79 Watt Bij een minimale spanning van 50 volt 350*200 mA=70 Watt
Waar maak ik me druk om
Daar dient juist die fold-back stroombegrenzing voor. Bij een lagere uitgangsspanning ook minder maximale stroom. Zie dat grafiekje een paar pagina's terug. Dat geeft bij een bepaalde uitgangsspanning ook de max. stroom aan. Meer dan zo'n 20W wordt het niet.
Je hebt wel een punt dat bij een lage anodespanning Ig2 van de KT88 ontoelaatbaar hoog kan worden en g2 te veel gaat dissiperen. Zou w.d.b. een dubbelpolige schakelaar voor de HS gebruiken.
[Edit]
Anne hou je wel minimaal 20mm aan voor de weerstanden? Die zijn 1W en is wat Bert heeft liggen.
Peter
Re: KT88 testen
door Ah!buis » ma 22 jan 2018, 22:33
Pjotr schreef:
Heb er