Goede in-ears

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door hannesie »

Ik heb eigenlijk een hekel aan die dingen, maar als het niet anders kan?

Iedere keer flikkeren die dingen uit mijn oren, nu dan wel een setje dat wel comfortabel zit en het is niet eens slecht.
Ik kon ze ruilen, vandaar deze opzet, en de omgeving hoor ik nog wel een beetje op deze manier.
sony.JPG
Op mijn Tablet kon ik nu thuis dan ook afspelen met ROON, en ik kan dan zelfs met het tablet DSD afspelen, best leuk. :lol:
tab.JPG
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Muug »

Rody schreef:
Ik gebruik mijn in-ear ook voor het hardlopen en door de Comply's gaan ze nergens heen
dus die comply's zijn goeie dingen. Dat weten we nu wel. Maar ! Hoeveel keer kan je ze inbrengen en uitnemen? Ik gebruik nl. al 20+ jaar die gele cylindervormige schuimen oordopjes van EAR. Supergoed spul, maar na een keer of vier zijn ze vies (oorsmeer, vuil van je vingers...) en ze verliezen ook hun veerkracht, waardoor ze dus niet meer uitzetten en zich niet meer vastklemmen! Nu, ik koop die EAR's in een grote doos van 200 paar en één paar kost me aldus maar 12 eurocent. Dat ik ze dus na een dag motorrijden moet wegsmijten gebeurt dan ook zonder hartpijn. Maar als die comply's twee tientjes kosten, dan moeten ze toch écht wel een jaartje meegaan, toch?!
Kortom: hoe zit het met de duurzaamheid van die schuimpies? :think:
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Muug schreef:
Rody schreef:
Ik gebruik mijn in-ear ook voor het hardlopen en door de Comply's gaan ze nergens heen
dus die comply's zijn goeie dingen. Dat weten we nu wel. Maar ! Hoeveel keer kan je ze inbrengen en uitnemen? Ik gebruik nl. al 20+ jaar die gele cylindervormige schuimen oordopjes van EAR. Supergoed spul, maar na een keer of vier zijn ze vies (oorsmeer, vuil van je vingers...) en ze verliezen ook hun veerkracht, waardoor ze dus niet meer uitzetten en zich niet meer vastklemmen! Nu, ik koop die EAR's in een grote doos van 200 paar en één paar kost me aldus maar 12 eurocent. Dat ik ze dus na een dag motorrijden moet wegsmijten gebeurt dan ook zonder hartpijn. Maar als die comply's twee tientjes kosten, dan moeten ze toch écht wel een jaartje meegaan, toch?!
Kortom: hoe zit het met de duurzaamheid van die schuimpies? :think:
Eén tot twee maand met dagelijks gebruik en dan zijn ze echt wel op. Voor die 20 euro heb je trouwens meen ik 3 paar. Zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik vind het het geld waard. YMMV
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Ja 3 paar voor 2 tientjes. Zou je dus tot een half jaar met een setje kunnen. Valt mee toch? En de verbetering is opvallend.

Trouwens, wasje gedraaid vanmorgen. Nou is dat niet zo interessant, maar haalde zakken leeg van broeken die meegingen, en wat komt er tevoorschijn.... het vermiste parapluutje waardoor ik uberhaupt aan de Comply's ging 8-[
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Muug »

FritsK schreef:
Goed dat je het zegt. Die van <14 dollar kan je eigenlijk wel negeren. Ik heb ze zelf gekocht bij BangGood. Een collega kocht er een aantal bij GearBest. Ik zie dat BOL.com ze ook verkoopt.
OMG,
er bestaan wel veel versietjes van. Welke is het nou?
https://www.amazon.es/s/ref=nb_sb_noss_ ... omi+piston
https://www.amazon.es/Original-Xiaomi-D ... omi+piston
https://www.amazon.es/Xiaomi-original-P ... omi+piston
https://www.amazon.es/Auriculares-Headp ... omi+piston
(ik bestel wel graag op .es, omdat de prijzen daar wel interessanter zijn, meestal)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef:
Henkjan schreef:
zijn er ook fatsoenlijke (en niet te dure) die of noise canceling hebben of gewoon goed afdichten? zodat ik Koen&Sander buiten kan sluiten?
Rody schreef:
..... de dopjes gepakt die bij de Sony Xperia telefoon ....
gaan we eerst maar eens opzoeken waar ik die gelaten heb...
die laatste waren niet veel soeps.
nadat we de radio zo hebben gezet dat die aan onze kant van de hut vrij zacht is, volstaat een open ding om de 538 terreur buiten te houden, terwijl je toch het hoort als een collega wat tegen je probeert te zeggen. Ik heb bij de locale expert een setje Sennheisers gehaald die t best wel aardig doen (op t laag na natuurlijk), zeker voor de lage prijs (was de enige die ze hadden, ). nu eens zien of de IT-guru wil meewerken om de drivers voor die Douk DAC te installeren en dan eens op zoek naar een niet afsluitende meer audiofiel verantwoorde set
deze appels lijken wel aardig:
https://www.mp3shop.nl/product/222859/a ... rpods.html
van de "earbuds" (die dus niet in je oorgang zitten maar er voor) degene met (bij coolblue) de beste score op geluidskwaliteit, en bij whathifi waren ze er ook al blij mee
The sound is spacious, the detail is good and there’s a solid grip of rhythm and dynamics. Compared to the closest rivals, however, they’re a little harsh in the midrange, and could do with more clarity and precision.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Henkjan »

appeltjes zijn er, klinken best wel goed, beter dan die Sennheisertjes in elk geval. maar ondanks de gekke vorm zitten ze niet echt comfortabel, nu een paar uur in, en t wordt al vrij onconfortabel.
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Muug schreef:
OMG,
er bestaan wel veel versietjes van. Welke is het nou?
https://www.amazon.es/s/ref=nb_sb_noss_ ... omi+piston
https://www.amazon.es/Original-Xiaomi-D ... omi+piston
https://www.amazon.es/Xiaomi-original-P ... omi+piston
https://www.amazon.es/Auriculares-Headp ... omi+piston
(ik bestel wel graag op .es, omdat de prijzen daar wel interessanter zijn, meestal)
Haha. Ik zou één van de eerste 2 nemen.

Maaaaar... Ik zou die Xiaomi's links laten liggen en zeker gaan voor de Final Audio Design E3000 als het budget het toelaat. (+-€50,-) Anders zou ik eerst nog kijken naar de KZ ZST (+-€20,-). KZ maakt goede instappers die schijnbaar prettiger klinken dan de Xiaomi's
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Luister er nu alweer een tijdje naar overdag; AKG-N20 in-ears, een AudioQuest Dragonfly DAC in de laptop en de Comply schuimpjes, op een goede stream zoals bv Paradise. Is even apart met indoen, maar als de schuimpjes zich na 10 sec gezet hebben is het geluid beter dan ik ooit gehad heb. De Comply's maken een fors verschil, wereld tip voor de 2 tientjes, Rody was het dacht ik die ermee kwam. Vooral het laag is erg goed zonder te boemen, erg tevreden mee zo.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Barry2001 schreef:
Luister er nu alweer een tijdje naar overdag; AKG-N20 in-ears, een AudioQuest Dragonfly DAC in de laptop en de Comply schuimpjes, op een goede stream zoals bv Paradise. Is even apart met indoen, maar als de schuimpjes zich na 10 sec gezet hebben is het geluid beter dan ik ooit gehad heb. De Comply's maken een fors verschil, wereld tip voor de 2 tientjes, Rody was het dacht ik die ermee kwam. Vooral het laag is erg goed zonder te boemen, erg tevreden mee zo.
:goedzo:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door rjmulder »

Ik was aan het opruimen en kwam de verpakking van mijn ISOtunes en daar zitten dus standaard ook die Comply schuimpjes bij :)
Vond ze er al zo gelijk uitzien :think: Maar het zijn inderdaad erg fijne schuimpjes :goedzo:
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Ik ben aan het Chinezen geslagen. Ik vond de basweergave van mijn Fischer Amps fa-4e xb echt onder de maat (en dat voor E350 of wat ik er ook voor betaald heb). Via Gearbest de KZ ZSR (iets van E21) en de ZS10 (iets van E36 in pre-order) besteld.

De ZSR (1 dynamische driver, 2 balanced armatures) klinkt heel aardig, alleen de rubber kabel is klote (vervangbaar gelukkig) en de buisjes zijn te dik voor mijn gehoorgang om comfortabel te zitten (kleinere parapluutjes helpen niet, dan is de seal te slecht).

De ZS10 (1 dynamische driver, 4 balanced armatures) is een heel ander verhaal. Hele fijne gevlochten kabel, goeie fit, zelfs nog zonder Comply dopjes. KLinkt m.i. heel erg goed. Mijlen beter dan de Fischer Amps voor 10% van de prijs!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Barry2001 »

Die ZS10, dat is deze denk ik Rody? Voor het geld is het zeker het proberen waard.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Barry2001 schreef:
Die ZS10, dat is deze denk ik Rody? Voor het geld is het zeker het proberen waard.
Dat is hem!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Goede in-ears

Bericht door Douwe84 »

Ik gebruik nu een aantal maanden deze bij het sporten icm de bluetooth kabel.

Zit bij mij goed, sluit goed af en klinkt voor het geld erg goed, lekkere vol laag wat vaak wel achterblijft vind ik.

https://tweakers.net/productreview/1723 ... s-zs5.html
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Rody schreef:
De ZS10 (1 dynamische driver, 4 balanced armatures) is een heel ander verhaal. Hele fijne gevlochten kabel, goeie fit, zelfs nog zonder Comply dopjes. KLinkt m.i. heel erg goed. Mijlen beter dan de Fischer Amps voor 10% van de prijs!
Zit momenteel te luisteren naar de Yinyoo Revonext Q2. Die is wat neutraler dan de ZS10 en (vooral) een betere pasvorm bij mij. De ZS10's zijn in mijn ogen iets meer "in your face". Impact en dynamiek zijn verder vergelijkbaar. Plaatsing doen de Yinyoo's beter, ze gaan lager en klinken daarin makkelijker. Echt heel erg goed.

Waanzinnig goed alternatief voor de gevestigde orde 200+ euro IEM voor zo'n 33 euro. \:D/ Mijn voorkeur gaat uit naar de Q2 t.o.v. de ZS10!
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Vandaag de fake Comply dopjes van Ali erop gezet. 1 euro voor een setje van 3) Nog iets meer definitie/ rust en laag klinkt gecontroleerder. Geweldig goede aankoop geweest deze IEM.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

FritsK schreef:
Vandaag de fake Comply dopjes van Ali erop gezet. 1 euro voor een setje van 3) Nog iets meer definitie/ rust en laag klinkt gecontroleerder. Geweldig goede aankoop geweest deze IEM.
Heb je een linkje? Scheelt een orde in prijs....
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Rody schreef:
FritsK schreef:
Vandaag de fake Comply dopjes van Ali erop gezet. 1 euro voor een setje van 3) Nog iets meer definitie/ rust en laag klinkt gecontroleerder. Geweldig goede aankoop geweest deze IEM.
Heb je een linkje? Scheelt een orde in prijs....
http://s.aliexpress.com/jE3qyIRn
Dezelfde verkoper heeft ook nog dopjes voor minder grote diameter tips. Deze passen in iedergeval op de 6mm van de Revo's, dus er zit iets rek in.

Geen idee of ze hetzelfde presteren, zitten, voelen of dat de kwaliteit hetzelfde is. Maar voor dit geld is het het proberen waard.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Goede in-ears

Bericht door Rody »

Top! Ga Ik proberen.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Goede in-ears

Bericht door toetertje »

Had je misschien nog een link naar de yinyoo in-ears?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Goede in-ears

Bericht door FritsK »

Ik heb ze besteld bij AK Audio Store. Prima reseller. Met de code 'SoundphileReview' in het message-veld krijg je nog een paar euro extra korting bij hem. Je moet zorgen dat je de bestelling dan niet afrondt. Je stuurt even een berichtje of ie de prijs aan wil passen en je hebt weer een paar euro bespaard. Hollanders... :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Thomox schreef:
De Sony MH-750 (+/- 20 euro) is wat minder dan de Sony MDR-EX650AP (+/- 65 euro), natuurlijk was dat ook wel te verwachten gezien de prijs, maar het verschil is te groot om voor die van 20 euro te gaan.
Wilde deze bestellen maar is niet meer leverbaar. Iemand een goed alternatief van vergelijkbare prijs (rond €20) ?
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Goede in-ears

Bericht door Thomox »

De eerste de beste link op google: klikkerdeklik of klikkerdeklik
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede in-ears

Bericht door Pjotr »

Grapjas.......... :roll:
Plaats reactie