Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door dre »

Mooi spul! 8)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Barry2001 »

Zijn ze ingegoten, de trafo's, en is het staal, die kappen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

Ze zijn van Toridy. Ook de smoorspoel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef:
Zijn ze ingegoten, de trafo's, en is het staal, die kappen?
Ja en Ja
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door PA4URK »

Ja, welke zijn het Henk-Jan? Ik ben heel benieuwd want voor m'n aanstaande EL34 PP project ben ik ook nog zoekende in de woestijn :-k
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door PA4URK »

Ja, van Toroidy ](*,) , maar welke types heb je genomen? Ik zat daar ook al even te grazen op de site :wink:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Ah!buis »

PA4URK schreef:
Ja, van Toroidy ](*,) , maar welke types heb je genomen? Ik zat daar ook al even te grazen op de site :wink:
Denk dat je hier wel verkeerd zit Rein :?
Trafo's voor SE, heel wat anders dan PP :o
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

PA4URK schreef:
Ja, van Toroidy ](*,) , maar welke types heb je genomen? Ik zat daar ook al even te grazen op de site :wink:
ik heb ze custom laten maken, zowel de voeding als de ugt's
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

zo, schema bijgewerkt met de LM317's
zo, schema bijgewerkt met de LM317's
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door PA4URK »

:oops: Ja SE natuurlijk Anne. Ik zat afgelopen weekend op de site van Toroid en dat ziet er echt heel goed uit. Ik graas even verder :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door SSassen »

Zijn die trafokappen nu met korrel 80 'gepolijst' of heb je gewoon een heel beroerde camera Henkjan?
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Jan Geert »

Henkjan schreef:
zo, schema bijgewerkt met de LM317's
Gezien de 39v op de cathode zou ik het HV type nemen ipv een standaard lm317.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Pjotr »

Ja, de eerste stapjes en gelijk powerontwerper willen zijn :lol:

Waarom niet gewoon een weerstand? Met verloop van tijd verloopt ook de emissie van de buis. Tikt met een stroombron dan juist nog harder door op het verloop van de optimale instelling.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Waarom niet gewoon een weerstand? Met verloop van tijd verloopt ook de emissie van de buis. Tikt met een stroombron dan juist nog harder door op het verloop van de optimale instelling.
zie eerder in t topic voor de overweging. en ook een beetje "niet omdat t moet, maar omdat t kan" :mrgreen:
Jan Geert schreef:
Gezien de 39v op de cathode zou ik het HV type nemen ipv een standaard lm317.
check. die heb ik ook
SSassen schreef:
Zijn die trafokappen nu met korrel 80 'gepolijst' of heb je gewoon een heel beroerde camera Henkjan?
ik denk combi van beiden. de bovenkanten zijn niet helemaal super, de zijkanten zijn prachtig blingbling
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Waarom niet gewoon een weerstand? Met verloop van tijd verloopt ook de emissie van de buis. Tikt met een stroombron dan juist nog harder door op het verloop van de optimale instelling.
zie eerder in t topic voor de overweging. en ook een beetje "niet omdat t moet, maar omdat t kan" :mrgreen:
Ja doei, ga een beetje 30 pagina's uitgraven. Maarreh, ga je ze dan ook ondersteboven monteren? Of is dat ook al eerder beschreven? :P
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Zijn die trafokappen nu met korrel 80 'gepolijst' of heb je gewoon een heel beroerde camera Henkjan?
ik denk combi van beiden. de bovenkanten zijn niet helemaal super, de zijkanten zijn prachtig blingbling
En daar heb je uiteraard melding van gemaakt bij Toroidy?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Waarom niet gewoon een weerstand? Met verloop van tijd verloopt ook de emissie van de buis. Tikt met een stroombron dan juist nog harder door op het verloop van de optimale instelling.
zie eerder in t topic voor de overweging. en ook een beetje "niet omdat t moet, maar omdat t kan" :mrgreen:
Ja doei, ga een beetje 30 pagina's uitgraven.
het staat 1 bladzijde terug.
Pjotr schreef:
Maarreh, ga je ze dan ook ondersteboven monteren? Of is dat ook al eerder beschreven? :P
wat ondersteboven? de 317? de trafo's? of de hele versterker?
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Zijn die trafokappen nu met korrel 80 'gepolijst' of heb je gewoon een heel beroerde camera Henkjan?
ik denk combi van beiden. de bovenkanten zijn niet helemaal super, de zijkanten zijn prachtig blingbling
En daar heb je uiteraard melding van gemaakt bij Toroidy?
neu nog niet, ik wil eerst ff wat basis metingen doen om te zien of ze in orde zijn zodat als ik in de lucht kom, dat t meteen over alles gaat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Maarreh, ga je ze dan ook ondersteboven monteren? Of is dat ook al eerder beschreven? :P
wat ondersteboven? de 317? de trafo's? of de hele versterker?
Wat je zelf het leukste vindt. De hele versterker lijkt mij het makkelijkst :lol:

Maar zonder gekheid, leuk dat je aan dit avontuur begonnen bent. Succes! :sure:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
gisteren nog even samen met Robert het geheel bekeken, en die 5U3C is toch een stuk meer eye-candy dan de 5U4, dus die gaat er in. voetje is gelijk, dus vergelijk of terug is altijd nog mogelijk.
2jaar geleden, Ah!buis schreef:
Na wat zoeken de gelijkrichter gevonden.Is idd een rus, niet 5U30 maar 5U3C of zoiets (die rare letters :( ).
Komt overeen met de 5U4 die hier gebruikt wordt.
Even datablad erbij, staat niet in Aat z'n bijdrage
Anne
5U3C grafiek .PNG
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 25 feb 2018, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: grafiek uit datablad toegevoegd als plaatje
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door OpaBert »

Ga je erop schieten HenkJan :shock:
938E522A-AF57-4DEC-9FB2-BA8C56269193.jpeg
Bullsey in het kruis
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

in het kast gevraagd topic, ik schreef:
die 2x100µF is 35mm diameter, met wat isolatie op de kast moet dat goed gaan. vanavond de rest maar eens opmeten
alle caps horizontaal dus, dan geen probleem (en dan alle aansluitingen >1cm van de kast). op 1 onderdeel na dan (en nu gaat Anne lachen): het gloei-gelijkricht-printje, daar zit en een cap die wat te hoog is, en een koelblok dat veel te hoog is.....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door hannesie »

Liggend tegen de zijkant?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Henkjan »

printje zelf is 50mm breed
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door hannesie »

Klopt inderdaad, had er hier ook 1 liggen, maar niet gemeten, en meten is weten. :hide:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Bericht door Leeuwarden »

En? Hoe klinkt ie?
Plaats reactie