7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Pjotr »

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door satefan »

Barry2001 schreef:
Aurender gekocht :hide:
Mwahahahaha....ik wacht wel op die van Knuisje ;-). De oude mac doet het, mits de voeding er aan hangt. Goed genoeg voor een luisterdag.

Stefan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Ach zeg je ook in een vorige post, ff gemist. Prima dan :D
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door annejanjager »

Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Daudio C1 demo, en heb ook serieuze interesse. Mijn ega vond het project geen probleem, alleen het verplaatsen van een kastenwand ivm de ruimte die een dipool nodig heeft wel... to be continued.
Ik hoop zaterdag 3 feb, jullie te zien en te genieten van jullie inzet.
Annejan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Welkom, ik zet je bij op de lijst.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door RumoH »

Zet je mij en Gerjan (Mediatraxx) ook op de lijst.

We nemen 2 set luidsprekers met de benodigde versterking en bron

Rudy
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door dre »

Super!
Het begint al lekker te vullen! 8)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Welkom Rudy en Gerjan, ook jullie staan op de lijst :goedzo:

Enkele mededelingen van huishoudelijke aard:

Gisteren ben ik bij het wijkcentrum geweest, ze zijn er klaar voor :rock: Er is nu toch Wifi in het pand, ik zal het wachtwoord klaarleggen bij de ingang voor diegene die ervan gebruik willen maken. Het zal allemaal wel niet supersnel zijn, als we met wat mensen gaan streamen moet ik nog zien of het overeind blijft, vertrouw er dus niet volledig op..

Koffie is verkrijgbaar uit de automaat a EUR 1,-. Het apparaat wisselt niet, kan wel kleiner in dan een eurostuk, willen jullie zoveel mogelijk kleingeld meenemen hiervoor, en proberen de EUR 5,- entree gepast te betalen? het is elk jaar een strijd, het wisselgeld.

Dan is er met name in de luidspreker met workshop nog ruimte, wie z'n zelfbouwluidsprekers wil laten meten, grijpt deze kans en meld je aan :relax:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Mtraxx »

Dankje Barry,

Ik neem een setje mee wat gebouwd is om filterconcept mee te ontwerpen.
Maar het beukenhout wat ik beschikbaar had was van zo'n degelijke kwaliteit dat ik er wat beter mijn best voor het gedaan :mrgreen: :mrgreen:
Filter en demping is verre van af maar wellicht met wat opbouwende kritiek kunnen we weer verder knutselen. :roll:
New Phototastic Collage.jpg
New Phototastic Collage 2.jpg
New Phototastic Collage 3.jpg
New Phototastic Collage 4.jpg
Grt,
Gerjan
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door sevenup »

Barry,

Lijkt me leuk als iemand zijn speakers zou willen laten horen in combinatie met mijn versterker. Ik heb op dit moment alleen een simpel setje kant en klare speakers beschikbaar.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

@Gerjan: dat is wel heel sjiek voor een 'testkast', nice! Welke units gebruik je?

@Michiel: komen mensen met alleen een speakerset, vast wel iemand die dit wil?
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Mtraxx »

Barry2001 schreef:
@Gerjan: dat is wel heel sjiek voor een 'testkast', nice! Welke units gebruik je?
Betreft de Audax HM170C0 i.c.m. de Mundorf AMT 19CM1.1C
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Mtraxx »

Leeuwarden schreef:
Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
In de Watershow te Earnewoude had ik monitor met de Audax HM130C0 i.c.m. met AMT1908 inderdaad.
2016-01-09 12.49.45 (2).jpg
Tenzij je wat anders bedoelde..
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

satefan schreef:
Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen.

Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Stefan
Hi Stefan,

We gaan we elkaar weer tegenkomen...

Maar even het punt dat ik wil maken. Het kan bijna niet waar zijn dat je Mac geen optische uitgang heeft. De optische uitgang zit bij mijn weten altijd (verstopt) in de hoofdtelefoonuitgang (3.5-mm DIGITAL/analog headphone jack). En als je het zeker wil weten moet je aangeven welk type/model je hebt, kan ik het voor je nagaan...

En, tot snel...
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

Barry2001 schreef:
Hoi Jerry,

Hoeveel tijd heb je nodig voor je demo, hoelang zal ik je indelen?
Ik heb er even over nagedacht...

Ik dacht iets van twee uur? Een uur luisteren en een uur uitleg/discussie.

Is dat wat?

Groetjes
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door sander1238 »

Barry. Helaas moet ik dit jaar toch mijzelf afmelden. Volgend jaar Ben ik er weer bij.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door pappaleo »

Jammer, Sander
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door FR_Aad »

sander1238 schreef:
Barry. Helaas moet ik dit jaar toch mijzelf afmelden. Volgend jaar Ben ik er weer bij.
:-(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

@Gerjan: Bedankt, is genoteerd.
@Jerry: Jahoor, 2 uur is prima. Ik maak in 1 vd komende dagen een voorstel voor kamerindeling, zet ik je daar bij.
@Sander: Jammer, bedankt voor je berichtje, tot een volgende keer weer.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Mtraxx schreef:
Leeuwarden schreef:
Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
In de Watershow te Earnewoude had ik monitor met de Audax HM130C0 i.c.m. met AMT1908 inderdaad.

2016-01-09 12.49.45 (2).jpg

Tenzij je wat anders bedoelde..
Nee, deze bedoelde ik :D Dat ik de speaker nog herinner mag je zien als een compliment!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Okiedokie mensen, ik ga woensdag de kamerindelingen maken. Maw t/m dinsdag is het nog mogelijk aan te melden als je wat wilt demonstreren, of voor de luidspreker meet workshop.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Leeuwarden »

Aangezien zoonlief, dochterlief én MBCE, die alle drie in februari jarig zijn, besloten hebben om dit jaar voor het eerst hun feest gezamenlijk te houden halverwege februari, zie ik kans om volgende week ook aanwezig te zijn. :-)
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door GerardJ »

Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?

Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.
Een tafeltje met een stopcontact in de Soos of ergens op de gang is voldoende voor mij.

GerardJ
Laatst gewijzigd door GerardJ op za 27 jan 2018, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

GerardJ schreef:
Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?

Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.
Een tafeltje met een stopcontact in de Soos of ergens op de gang is voldoende voor mij.

GerardJ
Boeiende materie!

Elke niet-ideale impedantie in combinatie met een voltage-drive versterker (dus 99,99% van alle solid-state en valve amps) en een elektrodynamische luidspreker levert verkleuring én vervorming op. Kortom ELKE spoel, condensator, passieve filter, kabel, verbinding en luidsprekerunit (combinatie van permanente magneet, spoel en ferromagnetisch materiaal). De impedantievervorming door de luidspreker zelf staat bij Klippel bekend als 'current distorion'.

En eenvoudig op te voorkomen. Een current-drive versterker controleert de stroom. Hoe beroerd de impedantie ook is, er is geen enkele invloed op de stroom meer, er is geen sprake meer van transconductie c.q. spanning-stroom-conversie.

Ik kom naar Hengelo met een current-drive configuratie. Kom even luisteren wat dat oplevert...
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”