7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Kost idd geen drol meer:
https://www.amazon.com/SMSL-M8A-ES9028Q ... 7PZSH97BXE
https://www.amazon.com/SMSL-M8A-ES9028Q ... 7PZSH97BXE
Mwahahahaha....ik wacht wel op die van KnuisjeBarry2001 schreef:Aurender gekocht
Stefan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ach zeg je ook in een vorige post, ff gemist. Prima dan 
- annejanjager
Hallo,
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Daudio C1 demo, en heb ook serieuze interesse. Mijn ega vond het project geen probleem, alleen het verplaatsen van een kastenwand ivm de ruimte die een dipool nodig heeft wel... to be continued.
Ik hoop zaterdag 3 feb, jullie te zien en te genieten van jullie inzet.
Annejan
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Daudio C1 demo, en heb ook serieuze interesse. Mijn ega vond het project geen probleem, alleen het verplaatsen van een kastenwand ivm de ruimte die een dipool nodig heeft wel... to be continued.
Ik hoop zaterdag 3 feb, jullie te zien en te genieten van jullie inzet.
Annejan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Welkom, ik zet je bij op de lijst.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Contacteer:
Zet je mij en Gerjan (Mediatraxx) ook op de lijst.
We nemen 2 set luidsprekers met de benodigde versterking en bron
Rudy
We nemen 2 set luidsprekers met de benodigde versterking en bron
Rudy
Super!
Het begint al lekker te vullen!
Het begint al lekker te vullen!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Welkom Rudy en Gerjan, ook jullie staan op de lijst
Enkele mededelingen van huishoudelijke aard:
Gisteren ben ik bij het wijkcentrum geweest, ze zijn er klaar voor
Er is nu toch Wifi in het pand, ik zal het wachtwoord klaarleggen bij de ingang voor diegene die ervan gebruik willen maken. Het zal allemaal wel niet supersnel zijn, als we met wat mensen gaan streamen moet ik nog zien of het overeind blijft, vertrouw er dus niet volledig op..
Koffie is verkrijgbaar uit de automaat a EUR 1,-. Het apparaat wisselt niet, kan wel kleiner in dan een eurostuk, willen jullie zoveel mogelijk kleingeld meenemen hiervoor, en proberen de EUR 5,- entree gepast te betalen? het is elk jaar een strijd, het wisselgeld.
Dan is er met name in de luidspreker met workshop nog ruimte, wie z'n zelfbouwluidsprekers wil laten meten, grijpt deze kans en meld je aan
Enkele mededelingen van huishoudelijke aard:
Gisteren ben ik bij het wijkcentrum geweest, ze zijn er klaar voor
Koffie is verkrijgbaar uit de automaat a EUR 1,-. Het apparaat wisselt niet, kan wel kleiner in dan een eurostuk, willen jullie zoveel mogelijk kleingeld meenemen hiervoor, en proberen de EUR 5,- entree gepast te betalen? het is elk jaar een strijd, het wisselgeld.
Dan is er met name in de luidspreker met workshop nog ruimte, wie z'n zelfbouwluidsprekers wil laten meten, grijpt deze kans en meld je aan
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dankje Barry,
Ik neem een setje mee wat gebouwd is om filterconcept mee te ontwerpen.
Maar het beukenhout wat ik beschikbaar had was van zo'n degelijke kwaliteit dat ik er wat beter mijn best voor het gedaan
Filter en demping is verre van af maar wellicht met wat opbouwende kritiek kunnen we weer verder knutselen.
Grt,
Gerjan
Ik neem een setje mee wat gebouwd is om filterconcept mee te ontwerpen.
Maar het beukenhout wat ik beschikbaar had was van zo'n degelijke kwaliteit dat ik er wat beter mijn best voor het gedaan
Filter en demping is verre van af maar wellicht met wat opbouwende kritiek kunnen we weer verder knutselen.
Grt,
Gerjan
Barry,
Lijkt me leuk als iemand zijn speakers zou willen laten horen in combinatie met mijn versterker. Ik heb op dit moment alleen een simpel setje kant en klare speakers beschikbaar.
Lijkt me leuk als iemand zijn speakers zou willen laten horen in combinatie met mijn versterker. Ik heb op dit moment alleen een simpel setje kant en klare speakers beschikbaar.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
@Gerjan: dat is wel heel sjiek voor een 'testkast', nice! Welke units gebruik je?
@Michiel: komen mensen met alleen een speakerset, vast wel iemand die dit wil?
@Michiel: komen mensen met alleen een speakerset, vast wel iemand die dit wil?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Betreft de Audax HM170C0 i.c.m. de Mundorf AMT 19CM1.1CBarry2001 schreef:@Gerjan: dat is wel heel sjiek voor een 'testkast', nice! Welke units gebruik je?
- Leeuwarden
Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
In de Watershow te Earnewoude had ik monitor met de Audax HM130C0 i.c.m. met AMT1908 inderdaad.Leeuwarden schreef:Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
Tenzij je wat anders bedoelde..
Hi Stefan,satefan schreef:Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen.
Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stefan
We gaan we elkaar weer tegenkomen...
Maar even het punt dat ik wil maken. Het kan bijna niet waar zijn dat je Mac geen optische uitgang heeft. De optische uitgang zit bij mijn weten altijd (verstopt) in de hoofdtelefoonuitgang (3.5-mm DIGITAL/analog headphone jack). En als je het zeker wil weten moet je aangeven welk type/model je hebt, kan ik het voor je nagaan...
En, tot snel...
Ik heb er even over nagedacht...Barry2001 schreef:Hoi Jerry,
Hoeveel tijd heb je nodig voor je demo, hoelang zal ik je indelen?
Ik dacht iets van twee uur? Een uur luisteren en een uur uitleg/discussie.
Is dat wat?
Groetjes
- sander1238
Barry. Helaas moet ik dit jaar toch mijzelf afmelden. Volgend jaar Ben ik er weer bij.
- pappaleo
- Contacteer:
Jammer, Sander
sander1238 schreef:Barry. Helaas moet ik dit jaar toch mijzelf afmelden. Volgend jaar Ben ik er weer bij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
@Gerjan: Bedankt, is genoteerd.
@Jerry: Jahoor, 2 uur is prima. Ik maak in 1 vd komende dagen een voorstel voor kamerindeling, zet ik je daar bij.
@Sander: Jammer, bedankt voor je berichtje, tot een volgende keer weer.
@Jerry: Jahoor, 2 uur is prima. Ik maak in 1 vd komende dagen een voorstel voor kamerindeling, zet ik je daar bij.
@Sander: Jammer, bedankt voor je berichtje, tot een volgende keer weer.
- Leeuwarden
Nee, deze bedoelde ikMtraxx schreef:In de Watershow te Earnewoude had ik monitor met de Audax HM130C0 i.c.m. met AMT1908 inderdaad.Leeuwarden schreef:Had je ook niet een monitor met die units? Staat me vaag iets van bij dat ik die eens in Eernewoude heb gehoord...
2016-01-09 12.49.45 (2).jpg
Tenzij je wat anders bedoelde..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Okiedokie mensen, ik ga woensdag de kamerindelingen maken. Maw t/m dinsdag is het nog mogelijk aan te melden als je wat wilt demonstreren, of voor de luidspreker meet workshop.
- Leeuwarden
Aangezien zoonlief, dochterlief én MBCE, die alle drie in februari jarig zijn, besloten hebben om dit jaar voor het eerst hun feest gezamenlijk te houden halverwege februari, zie ik kans om volgende week ook aanwezig te zijn. 
Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?
Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.
Een tafeltje met een stopcontact in de Soos of ergens op de gang is voldoende voor mij.
GerardJ
Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.
Een tafeltje met een stopcontact in de Soos of ergens op de gang is voldoende voor mij.
GerardJ
Laatst gewijzigd door GerardJ op za 27 jan 2018, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Boeiende materie!GerardJ schreef:Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?
GerardJ
Elke niet-ideale impedantie in combinatie met een voltage-drive versterker (dus 99,99% van alle solid-state en valve amps) en een elektrodynamische luidspreker levert verkleuring én vervorming op. Kortom ELKE spoel, condensator, passieve filter, kabel, verbinding en luidsprekerunit (combinatie van permanente magneet, spoel en ferromagnetisch materiaal). De impedantievervorming door de luidspreker zelf staat bij Klippel bekend als 'current distorion'.
En eenvoudig op te voorkomen. Een current-drive versterker controleert de stroom. Hoe beroerd de impedantie ook is, er is geen enkele invloed op de stroom meer, er is geen sprake meer van transconductie c.q. spanning-stroom-conversie.
Ik kom naar Hengelo met een current-drive configuratie. Kom even luisteren wat dat oplevert...