Bascom? Bestaat dat nog? En Willie Wortel, dat is geen compliment. Die liet alles in de soep lopen en mocht Lampje het weer opknappenBert61 schreef:Ja goed plan even wachtenPjotr schreef:Die meters die hebt zijn toch goed? Alleen voor de -Vg heb je wat anders nodig. Zou sowieso maar even afwachten wat het totale concept gaat worden voordat je substantieel gaat bestellen. De voeding moet ook nog in elkaar.
Tot het geheel meer duidelijk is
Een kameraad van me is vanmorgen aan het programmeren gegaan
Hij werd door onze materie en vragen getriggerd om weer te gaan programeren
Gewon om te kijken of hij die metingen in bascom automatisch kan laten doen
Hij Is echt een Willy Wortel in de goede zin van het woord![]()
Maar ik moest er ook weer niet te hard op rekenen![]()
Maar stuurde vanavond nog een scherm hoe het bedienings paneel op de pc er zou uitzien
KT88 testen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: KT88 testen
Re: KT88 testen
Om met de hand de grafieken te meten/tekenen is een voltmeter voor de negatieve spanning wel handig.Eenmaal met plaatjes op de scoop gaat het negatief automatisch in stappen heb je nog enkel de voltmeter nodig om de boel in te stellen en een andere schakeling.Om dan nu weer meters bij te kopen voor een voorlopige bouw als het kan met wat je al hebt
Hier nog's de onbegrepen tekening met het principe ernaast.
Snapt misschien zelfs Pjotr het
Anne
Hier nog's de onbegrepen tekening met het principe ernaast.
Snapt misschien zelfs Pjotr het
Anne
Re: KT88 testen
Jij blijft ook maar aandacht trekken zeg. Die opmerking sloeg helemaal niet op jou maar op Bert die zijn eigen uitleg niet snapte. Bij deze is de trommel even leeg hoor.Ah!buis schreef:.........................
.........................
.........................
Snapt misschien zelfs Pjotr het![]()
Anne
Re: KT88 testen
Geen ogenblik gedacht dat je 't niet snaptPjotr schreef:Jij blijft ook maar aandacht trekken zeg. Die opmerking sloeg helemaal niet op jou maar op Bert die zijn eigen uitleg niet snapte.Ah!buis schreef:.........................
Snapt misschien zelfs Pjotr het![]()
Anne
Leeggewaaid ?Bij deze is de trommel even leeg hoor.
Anne
Re: KT88 testen
Ohhh hij laat ook wel eens wat in de soep lopenPjotr schreef:Bascom? Bestaat dat nog? En Willie Wortel, dat is geen compliment. Die liet alles in de soep lopen en mocht Lampje het weer opknappenJij lijkt mij meer iemand van echte knoppen en zo moeilijk is zo'n tracer ook weer niet. De HS-hardware blijft toch het lastigste. Die in software gaan aansturen vereist weer een hoop extra toeters en bellen zoals DA en AD converters, seriële interface enz.
Als hij het leuk vind komt het goed heb zeer veel respect voor hem
In de jaren 70 publiceerde hij ook Artikelen in Electuur
Die heb ik gezien dat was niet kinderachtig Peter
Te bedenken dat al 72 of 73 is en dat nog kan
En ja ben inderdaad iemand die eerder opstaat uit zn stoelom de radio uit te zetten
in plaats van zn telefoon te pakken ww invoeren App openen en zo dat doen
Heb nog ff Mn sprint bezig geweest voor meter circuit Anode stroom en Spanning
Re: KT88 testen
Bedankt AnneAh!buis schreef:Om met de hand de grafieken te meten/tekenen is een voltmeter voor de negatieve spanning wel handig.Eenmaal met plaatjes op de scoop gaat het negatief automatisch in stappen heb je nog enkel de voltmeter nodig om de boel in te stellen en een andere schakeling.Om dan nu weer meters bij te kopen voor een voorlopige bouw als het kan met wat je al hebt![]()
Hier nog's de onbegrepen tekening met het principe ernaast.
Snapt misschien zelfs Pjotr het![]()
Anne
Re: KT88 testen
Van Willy een kant en klaar Print ontwerp gehad voor de Bullet proof HS voeding
Waar Anne en Peter voor gezorgd hebben
Vandaag de boel op gestart om de print te maken
Zat wel bij het openen van het bestand te kijken als een aap in een horloge
Wist niet waar te beginnen
Heb nog nooit zulke schermen gezien.
Maar na wat voorzichtig wat knoppen aangeraakt te hebben en niet opslaan
Nog geen idee hoe ik al die schermen dicht of open maak
Na een paar minuten gevonden hoe ik alleen de sporen kon uit printen
vanmiddag geëtst En vanavond een paar gaatjes geboord
Morgen een spoortje opknappen en controleren of ik alle gaten geboord heb
Willy hartstikke bedankt
Waar Anne en Peter voor gezorgd hebben
Zat wel bij het openen van het bestand te kijken als een aap in een horloge
Wist niet waar te beginnen
Heb nog nooit zulke schermen gezien.
Maar na wat voorzichtig wat knoppen aangeraakt te hebben en niet opslaan
Nog geen idee hoe ik al die schermen dicht of open maak
Na een paar minuten gevonden hoe ik alleen de sporen kon uit printen
vanmiddag geëtst En vanavond een paar gaatjes geboord
Morgen een spoortje opknappen en controleren of ik alle gaten geboord heb
Willy hartstikke bedankt
Re: KT88 testen
Creatief
Alleen volgende keer wel grotere soldeereilanden nemen. Je hebt ruimte zat.
Re: KT88 testen
Ziet er wel heel mooi uit
, hoewel ik ben niet voor al dat koper rond leidingen met hoge spanning.
En of dat goed gaat, zo'n lange verbinding aan het poortje
Anne
En of dat goed gaat, zo'n lange verbinding aan het poortje
Anne
Re: KT88 testen
Yup, mee eens. Heeft ook weinig zin, behalve dat je minder koper weg etst. Gaat wel goed met die poort hoor, Anne. Zolang is het spoortje ook weer niet. Al zou ik het zelf ook anders gedaan hebben. Ik had verder de ingangsgelijkrichter en bufferelco's ook maar gelijk op de print gezet.
Nou ja voor de volgende keer dan maar allemaal. Er is i.i.g. nu iets om mee te testen
Of het bulletproof is moeten we maar afwachten. Wij weten natuurlijk niet wat Bert nog in stelling gaat brengen 
Nou ja voor de volgende keer dan maar allemaal. Er is i.i.g. nu iets om mee te testen
Re: KT88 testen
Zitten die er niet op ? Dat was me niet opgevallen door de haast ik had bij de pcPjotr schreef:Yup, mee eens. Heeft ook weinig zin, behalve dat je minder koper weg etst. Gaat wel goed met die poort hoor, Anne. Zolang is het spoortje ook weer niet. Al zou ik het zelf ook anders gedaan hebben. Ik had verder de ingangsgelijkrichter en bufferelco's ook maar gelijk op de print gezet.
Ik heb er vertrouwen inNou ja voor de volgende keer dan maar allemaal. Er is i.i.g. nu iets om mee te testenOf het bulletproof is moeten we maar afwachten.
Dat is soms grondstoffelijkWij weten natuurlijk niet wat Bert nog in stelling gaat brengen![]()
Ga eerst Sprint op een laptop zetten
Ik kan nu nog 5 minuten voor de pc zitten , die houding gaat eenvoudig niet
De pijn is zo sterk dat ik niet meer na kan denken
En bijna niet meer voor elkaar krijg om met de muis mijn pc uit te zetten .
Het knutselen op een stoel gaat gelukkig erg goed
Daarom gaan we lekker door
Zonder Anne en Peter te kort willen doen
Willy Top dat je dit voor me gedaan hebt
Re: KT88 testen
euh btw, de spoorafstanden voldoen aan de tabel IPC-2221, soldeereilandjes mochten idd wel wat groter zijn gezien de ruimte die er is.
Bert, je spuit de spoorzijde toch nog met Lötlack of een ander soldeermasker, dat is wel een vereiste voor de isolatie.
Bert, je spuit de spoorzijde toch nog met Lötlack of een ander soldeermasker, dat is wel een vereiste voor de isolatie.
Re: KT88 testen
Jawel dat scheelt een stuk met solderen WillyWilly_61 schreef:euh btw, de spoorafstanden voldoen aan de tabel IPC-2221, soldeereilandjes mochten idd wel wat groter zijn gezien de ruimte die er is.
Bert, je spuit de spoorzijde toch nog met Lötlack of een ander soldeermasker, dat is wel een vereiste voor de isolatie.
Bedankt
Re: KT88 testen
Ja, echt top van Willy, super
Zeker met deze snelheid. Wat betreft IPC, daar heeft Bert toch geen boodschap aan?
Zeker met enkelzijdig koper: Soldeereiland minstens 3x gatdiameter. Neem gewoon de beschikbare ruimte. Ook voor de TO-92 zou ik de footprint 2x zo groot maken.
Wel de FET op een flink koelprofiel schroeven Bert EN met degelijke isolatie. Die siliconenpads zijn prima en makkelijk hiervoor.
Wel de FET op een flink koelprofiel schroeven Bert EN met degelijke isolatie. Die siliconenpads zijn prima en makkelijk hiervoor.
Re: KT88 testen
Ja ik heb een stuk siliconen Pad uit een kapotte 1500 Watt voeding van een GSM site.Pjotr schreef:Ja, echt top van Willy, super![]()
Zeker met deze snelheid. Wat betreft IPC, daar heeft Bert toch geen boodschap aan?
Zeker met enkelzijdig koper: Soldeereiland minstens 3x gatdiameter. Neem gewoon de beschikbare ruimte. Ook voor de TO-92 zou ik de footprint 2x zo groot maken.
Wel de FET op een flink koelprofiel schroeven Bert EN met degelijke isolatie. Die siliconenpads zijn prima en makkelijk hiervoor.
Koelprofiel is heel die plaat waar alles op geschroefd zit 240x300mm 3 mm dik
Ik moet nog een stuk Stip van roodkoper hebben 40x10x100 mm misschien dat ik er dat tussen doe als hitte spreider
Ik heb die sprint ook op Mn laptop nu en dat geeft weer wat toekomst perspectief
Re: KT88 testen
Oh, dat is mooi! Als je alleen die 3mm als koeling gebruikt zou ik zeker dat koperstrip als heatspreader gebruiken. Die plaat zelf is te dun om zoveel warmte te verspreiden. Die fet kan best veel warmte verstoken als die KT88 flink stroom trekt en bij kortsluiting. En ook beslist die thermoschakelaar vlak bij de fet zetten op die koperstrip dan. Ikzelf ben er nooit zo voor om het chassis heet te stoken op die manier. Zat er niet een mooi koelprofiel in die 1500 watt voeding wat je tegen de zijkant kunt schroeven?
Re: KT88 testen
Dat zit in Mn inductieheaterPjotr schreef:Oh, dat is mooi! Zat er niet een mooi koelprofiel in die 1500 watt voeding wat je tegen de zijkant kunt schroeven?
Als het allemaal gaat werken dan koop ik daar mooie spullen voor maar het is nog lange klaar
Het prototype is nog maar voor 10 % klaar , als die KT88 sluiting maakt dan moet die foldback regeling inkomen
de man met schakelaar zit ook nie te slape
Ik zou het dom vinden om uit het raam te kijken en een buis testen
Re: KT88 testen
Goed dat je dat gedaan hebt, sPrint Layout draait perfect onder Windows 7.Ik heb die sprint ook op Mn laptop nu en dat geeft weer wat toekomst perspectief
Had ik op voorhand geweten dat je de meterprintjes niet bij zou integreren in de voedingsprint dan had ik de vrije ruimte gebruikt om een sterkoeler, die ik ook in mijn voedingen gebruik, op de print te zetten. Die had voldaan om kortstondige "vapeurs" op te vangen
Re: KT88 testen
5,3 graad warmer per Watt
Als je 20 Watt er in opstookt ben je klaar , daar zit je zo aan en gaat ook niet snel weg.
De layout is nog niet klaar van de meterprintjes ik wacht daar mee tot ik ook de onderdelen heb
Die Adapter printjes twee keer met headers er aan daar zit dan die 6106 en die fet op in s.m.d.
Moet dat in Mn vingers hebben Ik kan me niet voor de geest halen.
Als je 20 Watt er in opstookt ben je klaar , daar zit je zo aan en gaat ook niet snel weg.
De layout is nog niet klaar van de meterprintjes ik wacht daar mee tot ik ook de onderdelen heb
Die Adapter printjes twee keer met headers er aan daar zit dan die 6106 en die fet op in s.m.d.
Moet dat in Mn vingers hebben Ik kan me niet voor de geest halen.
Re: KT88 testen
De onderdelen bij de hand is idd het makkelijkst, dan heb je een veel beter zicht op het layouten.De layout is nog niet klaar van de meterprintjes ik wacht daar mee tot ik ook de onderdelen heb
Die Adapter printjes twee keer met headers er aan daar zit dan die 6106 en die fet op in s.m.d.
Moet dat in Mn vingers hebben Ik kan me niet voor de geest halen.
Re: KT88 testen
Me een beetje aangedaan door de terechte opmerkingen betreffende het Koper (was mijn keus ! ) en de eilandjes erg klein merkte ik met boren met 0,8 mm
Dus ben ik het printje gaat editen
Vraag me niet hoe ik al dat koper weg gekregen heb ( ik meen selectere en delete )
Ik heb hier en daar wat geschoven en ook de 2 diodes voor gelijkrichting met mijn trafo met centertap toegevoegd
een blokje met 3 paaltjes voor 300- 0 - 300 VAC
Hoop dat ik niks vergeten heb
Dus ben ik het printje gaat editen
Vraag me niet hoe ik al dat koper weg gekregen heb ( ik meen selectere en delete )
Ik heb hier en daar wat geschoven en ook de 2 diodes voor gelijkrichting met mijn trafo met centertap toegevoegd
een blokje met 3 paaltjes voor 300- 0 - 300 VAC
Hoop dat ik niks vergeten heb
Re: KT88 testen
Bert als je de 100µ/500V gebruikt kan je aan beide zijden daarvan C3 en C4 van 22µ nog laten wegvallen.
De groundplane weg of laten zien doe je door te klikken op:
De groundplane weg of laten zien doe je door te klikken op:
Re: KT88 testen
Zo in de gauwigheid mis ik de bufferelco achter de gelijkrichtdioden en een GND verbinding tussen in en out. En ik zou geen 100uF aan de uitgang hangen. Die 2x 22uF/250V of eventueel 2x 47uF/250V in serie is zat daar. Kan die 100uF naar de ingang?
Re: KT88 testen
Peter kijken of ik nu alles te pakken
R0 zijn draadbrugjes
Willy jouw opmerking gezien maar nog niet getest
Vanavond pak ik Mn laptop weer op
R0 zijn draadbrugjes
Willy jouw opmerking gezien maar nog niet getest
Vanavond pak ik Mn laptop weer op
Laatst gewijzigd door OpaBert op za 20 jan 2018, 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
