Hoi Peter de middelste meter is voor de Anode Spanning en Stroom.Pjotr schreef:Duidelijk v.w.b. de stroommeting. Maar meet dat metertje nou ook negatieve spanning?
Dan zitten er nog twee Dubbele meters op
1 voor de schermrooster spanning 250 volt en stroom ? mA Het is metertje is een 300V max en Max 3 Amp uit Mn hoofd
2 Voor het stuur rooster 0 - 80 volt zit er een 100 volt meter de stroom is meen ik ook 3 Amp maar dat kan ook 10Amp zijn.
En ik maak er soms een potje van , ben wat verward zo nu en dan Anne weet dat en ook waarom Peter
Die Rooster stroom moet natuurlijk. 0 blijven
En met de ingebouwde shunt van 2 mm dik in een U vorm op het printje zal dat ook wel
Behalve als er sluiting in de buis zit
Maar ik heb de bedrading aan die meter al 3 x los geknipt
Tekenen op de computer gaat nu echt niet.
Sorry
Probeer het te beschrijven
Metertje heeft ongeveer deze aansluitingen
Edit ik heb eindelijk de goede afbeeldingen gevonden
Heb om de Negatieve spanning in te stellen een tienslagen potmeter
In serie met de loper potmeter een 39K 1/8 Watt weerstand
+ 80 volt volt moet die nu aan Kathode nr 8 Octal buisvoet
De loper 10 slagen potmeter aan nr 5 Octal buisvoet
Maar dan raak ik steeds het spoor bijster
Een vergissing met die 80 volt en meter is kaduuk
Graag wat hulp ik weet het ff niet meer plus aan min en dan weer naar de plus
