Die 480k is verwaarloosbaar tov de shunt.Zie maar dat die shunt niet loskomt, lijkt me erg ongezond voor de meter.Bert61 schreef:Plaatje hoe ik die shunt heb aangebracht op de meter
Edit
Heb ook nog even aan de ingang gemeten van de shunt daar meet ik 480k
De voltmeter zou ook wel te gebruiken zijn.Kom op zoiets, met 400V uit de trimpot op 4,00V uitlezing afregelen.
Hoeft niet de 7815 te zijn, kan ook met LM317 en twee weerstanden.Of als je een 7812 hebt liggen, maar dan moet de 10k verandert in 7k.
Anne
Vergissing, zou te mooi zijn, gaat omgekeerd.Nul op max spanning en naar +5 met nul-uit
Niet erg handig om de uitslag steeds omgekeerd te moeten gebruiken.
Dus kunnen de diode en weerstanden weg.
