De igbt heeft eenzelfde ingang als een fet.Bij volledig geleiden komt ie minder diep dan een fet, heb je hier niet nodig.Moet in die schakeling met zeners wel werken.Bert61 schreef:Hmmmm ik weet nu nog steeds niet of in dat schema een van die igbt die ik heb liggen werkenof die irfp460
![]()
En hoeveel condensators zijn er heengegaan ?Voor die inductie heater heb ik er wel 20 opgeblazen ,
Als de kring van de Royer te zwaar werd belast sloeg de oscilator af of starte niet op
Zo dik hoeft niet, van wat brom hoor je niksIk heb die bovenplaat voor zien van 3 gaten voor metertjes welke van links naar rechts zijn Negatieve rooster spanning met een potmeter van uit 50+6,3 volt AC gelijk gericht moet ongeveer 75 volt DC geven.
Middelste paneel meter is een dubbele voor Anode spanning en Anode stroom ook regelbaar tot 400 volt
Rechtse paneel meter is ook een dubbel metertje voor de schermrooster spanning en stroom
1 Trafo liggend met aansluitingen aan de onderkant 50 volt 6,3 volt 1 Amp 15 volt 1 Amp 6,3 volt 6 Amp
De Hete trafo 300-250-0250-300 volt 6 ,3 volt 6 Amp gebruik alleen de 300 volt en de 6,3 volt
Een 500 uF 500 volt
En wanneer rust je 's wat ?Dan zitten er twee OB2 op voor schermrooster
Morgen Een buisvoet KT88 , gaten 2 potmeters , 4 gaatjes voor de print , en 1 voor een igbt of de irfp460.
Stekker bussen op de Anode spanning en negatief , kan er om te testen ook een lichte buizen versterker mee voeden
Anne
