mezelf effe voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

Lees alweer een aantal maanden mee op dit forum maar zal me even in 't kort voorstellen, Matthijs 48 jaar woonachtig te Zwolle

In mijn jeugdige puber jaren was ik al bezig met de zelfbouw, met allerlei donor speakers & filters bouwde ik mijn eigen boxen wand in mijn slaapkamer om zo mijn eigen oren & ouders tot een zekere waanzin te jagen, mijn installatie werd op gegeven moment verbannen naar de grote schuur waar ik alleen mijn zelf tot last kon zijn, de eerste buren woonde op +500 m afstand wat buffer genoeg gaf om daar flink mijn gang te gaan, tot dat ik de 15 incher's ontdekte en op laatst een setje TIW400 scoorde die elk een 220 liter kast kregen werd die grens weer een stuk kleiner, door andere hobby's zoals 't zenden op verschillende frequenties van 40 meter tm 70cm en 't zoeken met de metaaldetector was ik klaar met de in de winter waterkoude schuur hebben de TIW's plaats gemaakt voor een handzamer set en heb toen gekozen om de 69 liter WSP Monitor na te bouwen, dat is nu alweer meer dan meer dan een decennia terug.

Tot op heden luister ik nog steeds met alle tevredenheid naar de WSP-Monitor met zijn WSP26s, DSM50FFL en DTW86 titan FFL ipv van de DSM25FFL maar het wordt tijd voor wat anders, de titanium mid/hoog zijn strak en direct en ideaal voor gitaar of piano maar soms wel erg vermoeiend om naar te luisteren dus ik heb mijn zinnen gezet om een aangepaste Visaton Atlas Ribbon (oud model 1996) te gaan bouwen, op kast na heb ik alles in huis om te beginnen, maar daar zal ik ter ziende tijd wel een nieuwe topic over starten, ben nog niet helemaal uit hoeveel liter kast hij gaat krijgen en of ik het origineel filter ga nabouwen en of die toereikend is.

Mvg, Matthijs
Visaton WSP Monitor
Visaton WSP Monitor
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Olaf Analogue »

Hoi Matthijs, welkom hier.
je bent op de juiste plek om hier heel veel te leren van hele behulpzame mensen, 80% van wat ik weet heb ik hier geleerd maar.........
Ik weet nog LANG niet alles, dus we hobbyen en leren lekker verder ! :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Matthijs. Je leest al even mee dus weet hoe het werkt, veel plezier!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door OpaBert »

Hoi Mathijs Welkom
Ik weet niks van LS en heb er ook geen plaats voor om ze te maken
Maar heb me toegelegd om Buizenversterkers te bouwen en uit te proberen
Het bouwen , meten eraan vind ik net zo spannend als luisteren
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door ray5150 »

Welkom, matthijs. veel plezier gewenst op het forum. :rock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Henkjan »

Welkom Matthijs
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

Dank voor de verwelkoming :)

Het is weer een latertje geworden ... druk geweest met het vervangen van de low/mid/high van oude B&O Beovox 3702
Zonde om niets mee te doen met dit leuke kastjes en is nu toch te koud om in de schuur bezig te gaan met MDF.
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

Ben eigenlijk benieuwd, zijn hier op ‘t forum meer users uit Zwolle ?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door SARK »

Nee helaas .... jij bent de enige uit Zwollywood :rock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Zweitse »

SARK schreef:
Nee helaas .... jij bent de enige uit Zwollywood :rock:
Oh, Hans van Daudio komt toch ook uit Zwolle?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door SARK »

Ja joh, d'r zijn toch wel meer mensen uit Zwolle?

ps.
@Matthijs .... heb jij nu extra bevestigingsgaten in die WSP 26 S randen gemaakt? Voor zover ik weet hebben die origineel maar vier gaten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Barry2001 »

Zwolluh zonder dolluh. 3 februari op de luisterdag Matthijs is de kans groot dat je audio streekgenoten treft.
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

SARK schreef:
Ja joh, d'r zijn toch wel meer mensen uit Zwolle?

ps.
@Matthijs .... heb jij nu extra bevestigingsgaten in die WSP 26 S randen gemaakt? Voor zover ik weet hebben die origineel maar vier gaten.
Klopt Edwin ! Ik zag bij het aandraaien met de vier originele schroef gaten de rolrand lichtjes vervormen, staal frame, ik heb toen gekozen om er vier bij te boren ... staat ook nog eens stoer (toen ik ze bouwde, nu stoer doen is een no go ghgh)
Barry2001 schreef:
Zwolluh zonder dolluh. 3 februari op de luisterdag Matthijs is de kans groot dat je audio streekgenoten treft.
Ik sla nog even een jaartje over, zaterdag ben ik meestal te vinden op de SV druk doende met andere hobby :sure:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Barry2001 »

SV? Als in 650? Of zit ik nu heulemaal verkeerd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

SV als in pief paf poef :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Shadow »

Schietvereniging Barry :wink:
Als ik over een luchtbuks begin steigeren ze hier al Matthijs dus beter zwijgen verder :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Barry2001 »

Ja, na de pief paf poef en baretje ging er een lampje branden :lol: heb helemaal niks met wapens, nooit gehad ook. Toen ik mijn (school)opleiding niet meer kon rekken (en dat ging vroegah best lang goed mensen :idea: ) moest ik in militaire dienst, lichting 92-10 in Hohne, Duitsland, 41 herstel.

Ook schietoefeningen, op de schietbaan bleek dat ik hiervoor talent had. I was damn good at it :rofl: dus moest ik op voor schutter 1e klas. Heb lange afstand geschoten met de FAL met van die steuntjes voor, UZI natuurlijk maar dat deed iedereen. MAG schieten met iemand ernaast voor het laden, en een Browning pistool. Is dat 9mm? Dacht het wel. Ongelooflijk moeilijk daar goed mee te schieten, je vraagt je altijd af hoe ze dat in de film altijd doen, zo vanuit de heup op afstand iemand van z'n fiets schieten :mrgreen:
En daarna, nooit weer geschoten, waarschijnlijk ga ik dat ook nooit meer doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door hannesie »

Leuke verhalen zo, mijn zwager was schietinstructeur bij de politie in Rotterdam, en toen eens samen met een vriend waar ik mee op de kermis altijd wel prijzen wist te schieten, dan ook een keer naar de schietbaan van de politie.
.22 kon ik dan liggend de randen van blikjes raken, waardoor ze omvielen, anders schoot je er dwars doorheen, en geen blikje om is geen punten. Met pistool dan op zo een oefenwand met draaiende film met roofoverval, en dan stond het stil als je dan schoot.
Dan kon je goed controleren of je raak schoot en waar. Met de Heckler en Koch was ik geen ster vanuit de heup. :mrgreen:

Maar het is wel een leuke bezigheid, en had ik vroeger op de kermis ook altijd prijs, afwijkingen werden dan wel erg snel gecorrigeerd.
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Matthijs1969 »

Dan zal ik me inhouden ... terecht ook, daar heb ik een andere forum voor :)

Ik ben van lichting 89-4 bij de zandhazen in 't Harde als onderofficier met als taak 't bewaken van grote kogels die op 40 Km afstand een paddenstoel lading konden dragen, de helft van mijn diensttijd in veld gezeten, veel met de Amerikanen samen gewerkt en met van alles en nog wat geschoten ... was een leuke tijd behalve die 2 weken oefening Panzerstorm ... maar ja genoeg hierover das verleden tijd :P
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door hannesie »

Ik had het geluk dat er 3 broers al in dienst hadden gezeten, dus ik had vrijstelling. :yeah:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door Henkjan »

ik had kostwinnersvrijstelling :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door pappaleo »

Ik heb mezelf vrijgesteld ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mezelf effe voorstellen

Bericht door hannesie »

:mrgreen: Vrijbuiter dus?
Plaats reactie