mezelf effe voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
mezelf effe voorstellen
Lees alweer een aantal maanden mee op dit forum maar zal me even in 't kort voorstellen, Matthijs 48 jaar woonachtig te Zwolle
In mijn jeugdige puber jaren was ik al bezig met de zelfbouw, met allerlei donor speakers & filters bouwde ik mijn eigen boxen wand in mijn slaapkamer om zo mijn eigen oren & ouders tot een zekere waanzin te jagen, mijn installatie werd op gegeven moment verbannen naar de grote schuur waar ik alleen mijn zelf tot last kon zijn, de eerste buren woonde op +500 m afstand wat buffer genoeg gaf om daar flink mijn gang te gaan, tot dat ik de 15 incher's ontdekte en op laatst een setje TIW400 scoorde die elk een 220 liter kast kregen werd die grens weer een stuk kleiner, door andere hobby's zoals 't zenden op verschillende frequenties van 40 meter tm 70cm en 't zoeken met de metaaldetector was ik klaar met de in de winter waterkoude schuur hebben de TIW's plaats gemaakt voor een handzamer set en heb toen gekozen om de 69 liter WSP Monitor na te bouwen, dat is nu alweer meer dan meer dan een decennia terug.
Tot op heden luister ik nog steeds met alle tevredenheid naar de WSP-Monitor met zijn WSP26s, DSM50FFL en DTW86 titan FFL ipv van de DSM25FFL maar het wordt tijd voor wat anders, de titanium mid/hoog zijn strak en direct en ideaal voor gitaar of piano maar soms wel erg vermoeiend om naar te luisteren dus ik heb mijn zinnen gezet om een aangepaste Visaton Atlas Ribbon (oud model 1996) te gaan bouwen, op kast na heb ik alles in huis om te beginnen, maar daar zal ik ter ziende tijd wel een nieuwe topic over starten, ben nog niet helemaal uit hoeveel liter kast hij gaat krijgen en of ik het origineel filter ga nabouwen en of die toereikend is.
Mvg, Matthijs
In mijn jeugdige puber jaren was ik al bezig met de zelfbouw, met allerlei donor speakers & filters bouwde ik mijn eigen boxen wand in mijn slaapkamer om zo mijn eigen oren & ouders tot een zekere waanzin te jagen, mijn installatie werd op gegeven moment verbannen naar de grote schuur waar ik alleen mijn zelf tot last kon zijn, de eerste buren woonde op +500 m afstand wat buffer genoeg gaf om daar flink mijn gang te gaan, tot dat ik de 15 incher's ontdekte en op laatst een setje TIW400 scoorde die elk een 220 liter kast kregen werd die grens weer een stuk kleiner, door andere hobby's zoals 't zenden op verschillende frequenties van 40 meter tm 70cm en 't zoeken met de metaaldetector was ik klaar met de in de winter waterkoude schuur hebben de TIW's plaats gemaakt voor een handzamer set en heb toen gekozen om de 69 liter WSP Monitor na te bouwen, dat is nu alweer meer dan meer dan een decennia terug.
Tot op heden luister ik nog steeds met alle tevredenheid naar de WSP-Monitor met zijn WSP26s, DSM50FFL en DTW86 titan FFL ipv van de DSM25FFL maar het wordt tijd voor wat anders, de titanium mid/hoog zijn strak en direct en ideaal voor gitaar of piano maar soms wel erg vermoeiend om naar te luisteren dus ik heb mijn zinnen gezet om een aangepaste Visaton Atlas Ribbon (oud model 1996) te gaan bouwen, op kast na heb ik alles in huis om te beginnen, maar daar zal ik ter ziende tijd wel een nieuwe topic over starten, ben nog niet helemaal uit hoeveel liter kast hij gaat krijgen en of ik het origineel filter ga nabouwen en of die toereikend is.
Mvg, Matthijs
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: mezelf effe voorstellen
Hoi Matthijs, welkom hier.
je bent op de juiste plek om hier heel veel te leren van hele behulpzame mensen, 80% van wat ik weet heb ik hier geleerd maar.........
Ik weet nog LANG niet alles, dus we hobbyen en leren lekker verder !
je bent op de juiste plek om hier heel veel te leren van hele behulpzame mensen, 80% van wat ik weet heb ik hier geleerd maar.........
Ik weet nog LANG niet alles, dus we hobbyen en leren lekker verder !
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Welkom hier Matthijs. Je leest al even mee dus weet hoe het werkt, veel plezier!
Re: mezelf effe voorstellen
Hoi Mathijs Welkom
Ik weet niks van LS en heb er ook geen plaats voor om ze te maken
Maar heb me toegelegd om Buizenversterkers te bouwen en uit te proberen
Het bouwen , meten eraan vind ik net zo spannend als luisteren
Ik weet niks van LS en heb er ook geen plaats voor om ze te maken
Maar heb me toegelegd om Buizenversterkers te bouwen en uit te proberen
Het bouwen , meten eraan vind ik net zo spannend als luisteren
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Dank voor de verwelkoming 
Het is weer een latertje geworden ... druk geweest met het vervangen van de low/mid/high van oude B&O Beovox 3702
Zonde om niets mee te doen met dit leuke kastjes en is nu toch te koud om in de schuur bezig te gaan met MDF.
Het is weer een latertje geworden ... druk geweest met het vervangen van de low/mid/high van oude B&O Beovox 3702
Zonde om niets mee te doen met dit leuke kastjes en is nu toch te koud om in de schuur bezig te gaan met MDF.
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Ben eigenlijk benieuwd, zijn hier op ‘t forum meer users uit Zwolle ?
Re: mezelf effe voorstellen
Oh, Hans van Daudio komt toch ook uit Zwolle?SARK schreef:Nee helaas .... jij bent de enige uit Zwollywood
Re: mezelf effe voorstellen
Ja joh, d'r zijn toch wel meer mensen uit Zwolle?
ps.
@Matthijs .... heb jij nu extra bevestigingsgaten in die WSP 26 S randen gemaakt? Voor zover ik weet hebben die origineel maar vier gaten.
ps.
@Matthijs .... heb jij nu extra bevestigingsgaten in die WSP 26 S randen gemaakt? Voor zover ik weet hebben die origineel maar vier gaten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Zwolluh zonder dolluh. 3 februari op de luisterdag Matthijs is de kans groot dat je audio streekgenoten treft.
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Klopt Edwin ! Ik zag bij het aandraaien met de vier originele schroef gaten de rolrand lichtjes vervormen, staal frame, ik heb toen gekozen om er vier bij te boren ... staat ook nog eens stoer (toen ik ze bouwde, nu stoer doen is een no go ghgh)SARK schreef:Ja joh, d'r zijn toch wel meer mensen uit Zwolle?
ps.
@Matthijs .... heb jij nu extra bevestigingsgaten in die WSP 26 S randen gemaakt? Voor zover ik weet hebben die origineel maar vier gaten.
Ik sla nog even een jaartje over, zaterdag ben ik meestal te vinden op de SV druk doende met andere hobbyBarry2001 schreef:Zwolluh zonder dolluh. 3 februari op de luisterdag Matthijs is de kans groot dat je audio streekgenoten treft.
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Schietvereniging Barry
Als ik over een luchtbuks begin steigeren ze hier al Matthijs dus beter zwijgen verder
Als ik over een luchtbuks begin steigeren ze hier al Matthijs dus beter zwijgen verder
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Ja, na de pief paf poef en baretje ging er een lampje branden
heb helemaal niks met wapens, nooit gehad ook. Toen ik mijn (school)opleiding niet meer kon rekken (en dat ging vroegah best lang goed mensen
) moest ik in militaire dienst, lichting 92-10 in Hohne, Duitsland, 41 herstel.
Ook schietoefeningen, op de schietbaan bleek dat ik hiervoor talent had. I was damn good at it
dus moest ik op voor schutter 1e klas. Heb lange afstand geschoten met de FAL met van die steuntjes voor, UZI natuurlijk maar dat deed iedereen. MAG schieten met iemand ernaast voor het laden, en een Browning pistool. Is dat 9mm? Dacht het wel. Ongelooflijk moeilijk daar goed mee te schieten, je vraagt je altijd af hoe ze dat in de film altijd doen, zo vanuit de heup op afstand iemand van z'n fiets schieten
En daarna, nooit weer geschoten, waarschijnlijk ga ik dat ook nooit meer doen.
Ook schietoefeningen, op de schietbaan bleek dat ik hiervoor talent had. I was damn good at it
En daarna, nooit weer geschoten, waarschijnlijk ga ik dat ook nooit meer doen.
Re: mezelf effe voorstellen
Leuke verhalen zo, mijn zwager was schietinstructeur bij de politie in Rotterdam, en toen eens samen met een vriend waar ik mee op de kermis altijd wel prijzen wist te schieten, dan ook een keer naar de schietbaan van de politie.
.22 kon ik dan liggend de randen van blikjes raken, waardoor ze omvielen, anders schoot je er dwars doorheen, en geen blikje om is geen punten. Met pistool dan op zo een oefenwand met draaiende film met roofoverval, en dan stond het stil als je dan schoot.
Dan kon je goed controleren of je raak schoot en waar. Met de Heckler en Koch was ik geen ster vanuit de heup.
Maar het is wel een leuke bezigheid, en had ik vroeger op de kermis ook altijd prijs, afwijkingen werden dan wel erg snel gecorrigeerd.
.22 kon ik dan liggend de randen van blikjes raken, waardoor ze omvielen, anders schoot je er dwars doorheen, en geen blikje om is geen punten. Met pistool dan op zo een oefenwand met draaiende film met roofoverval, en dan stond het stil als je dan schoot.
Dan kon je goed controleren of je raak schoot en waar. Met de Heckler en Koch was ik geen ster vanuit de heup.
Maar het is wel een leuke bezigheid, en had ik vroeger op de kermis ook altijd prijs, afwijkingen werden dan wel erg snel gecorrigeerd.
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: mezelf effe voorstellen
Dan zal ik me inhouden ... terecht ook, daar heb ik een andere forum voor 
Ik ben van lichting 89-4 bij de zandhazen in 't Harde als onderofficier met als taak 't bewaken van grote kogels die op 40 Km afstand een paddenstoel lading konden dragen, de helft van mijn diensttijd in veld gezeten, veel met de Amerikanen samen gewerkt en met van alles en nog wat geschoten ... was een leuke tijd behalve die 2 weken oefening Panzerstorm ... maar ja genoeg hierover das verleden tijd
Ik ben van lichting 89-4 bij de zandhazen in 't Harde als onderofficier met als taak 't bewaken van grote kogels die op 40 Km afstand een paddenstoel lading konden dragen, de helft van mijn diensttijd in veld gezeten, veel met de Amerikanen samen gewerkt en met van alles en nog wat geschoten ... was een leuke tijd behalve die 2 weken oefening Panzerstorm ... maar ja genoeg hierover das verleden tijd
Re: mezelf effe voorstellen
Ik had het geluk dat er 3 broers al in dienst hadden gezeten, dus ik had vrijstelling. 
