Zo kreeg ik eerder deze week van een kennis het aanbod of ik z'n 6C33 eindversterker project wilde overnemen, wegens geen tijd en impulsaankoop etc. Nu bleek dat hij vier stuks 6C33 had gekocht en twee voedingstrafo's pakweg tien jaar geleden, helaas is één van de 6C33's na controle stuk, als je ermee schudt lijkt het wel een 'sneeuwbol', d'r komt van alles voorbij achter het glas dat toch echt vast hoort te zitten.
De trafo's zijn bij nader inzien ook te licht om daar een tweetal 6C33's in OTL (zonder uitgangstransformator) mee van voeding te kunnen voorzien en zijn feitelijk bedoeld voor een enkele 6C33 in SE. Kortom, ik ben even aan het inventariseren of ik hier iets mee kan. Hij wil er niet de hoofdprijs voor hebben, maar ik heb al genoeg spullen in dozen in de opslag staan om daar nu weer wat extra's aan toe te gaan voegen, heb afgelopen jaar juist een heleboel verkocht.
Dus ja, vind het uiteraard wel een bepaalde charme hebben, van die gloeiende jampotten die zonder uitgangstransformator toch pakweg 10 á 15W kunnen uitsturen in 8 Ohm. Of een enkele 6C33 in SE. Maar ik was uiteraard al druk doende met m'n KT88 PP eindversterker, dus nog een buizenversterker project erbij is niet echt de bedoeling. Dus daarom een concrete vraag, zijn er forumleden met ervaring met de 6C33, liefst als OTL? Of als SE?